Článek, který Schreier zveřejnil v úterý, pokrýval plejádu problémů, jež provázely vývoj Anthem na základě výpovědí mnoha současných i bývalých zaměstnanců. Ať už šlo o nekompetentní vedení, složitý engine nebo rivalitu mezi jednotlivými pracovišti v rámci studia, takzvané „kouzlo Bioware“ tentokrát nezafungovalo a namísto vynikající hry za sebou zanechalo akorát hromadu vystresovaných lidí, kteří si kvůli psychickým problémům berou dlouhou dovolenou.
Na kritiku reagovalo Bioware prakticky okamžitě a kritizovalo Schreiera za to, že svaluje vinu na několik obětních beránků z vedení firmy, a že jejich interní procesy neodhalily žádnou velkou nespokojenost s pracovními poměry. Načež se společnost odmlčela, pouze zaměstnancům rozeslala krátký e-mail, aby nemluvili s nikým z médií.
Po dni a půl přišla reakce od šéfa Bioware, navrátilce Caseyho Hudsona. V ní přiznává, že existuje spojitost mezi problémy při vývoji Anthem i předchozích projektů a psychickými problémy zaměstnanců a že je jejich nejvyšší prioritou je nadále řešit.
„V článku nám vadí jména konkrétních vývojářů, ze kterých se snaží udělat terče veřejné kritiky. Je to nefér a traumatizující, dělat z nich odpovědné jednotlivce, což vůči žádnému z našich lidí nemůžeme akceptovat. Proto jsme se rozhodli na tvorbě článku nespolupracovat a v reakci to zdůraznili,“ píše Hudson.
Měla jsem za to, že manažeři mají být právě ti odpovědní lidé, na které se v případě problémů snese i vina, nehledě na to, že Schreierův článek je spíše kritikou selhání celého systému než ukazováním prstem na konkrétní osoby – ale budiž.
Hudson nicméně ono vlastní selhání později přiznává a mimo jiné vyjadřuje vděčnost za to, že se do Bioware mohl vrátit. Zároveň slibuje, že se u nadcházejících projektů bude snažit, aby měly jasnější cíle a vize, což byla jedna z věcí, která vývoj Anthem značně zkomplikovala. Také žádá zaměstnance, aby se nebáli o případných problémech mluvit a poskytli zpětnou vazbu.
Schreier nicméně dodává, že mu po vydání článku napsalo mnoho vývojářů, kteří pracovali na velkorozpočtových titulech s tím, že si namísto Bioware můžeme dosadit název jejich studia, protože v nich situace byla obdobná. Vývoj her má rozhodně i svoje stinné stránky a za zábavou milionů lidí se skrývají dlouhá období stresu pro stovky dalších.