zdroj:
tisková zpráva
května si své místečko na pultech novinových stánků vybojuje 126. číslo LEVELu, které za necelé dvě stovky nepřinese kupujícímu neštěstí a smůlu, nýbrž pořádný nášup herního čtiva. Začíná to namodralou obálkou s dvěma hrdiny z aktuální sci-fi FPS Pariah, nad kterou vyřkl ortel Frix. V prvních českých recenzích bude zhodnocena adventura Still Life i plošinovka Psychonauts, přičemž v této sekci nemá chybět ani Trackmania: Sunrise nebo Stronghold 2. Plnou hrou se tentokrát stane počeštěné RPG Wizards & Warriors z roku 2000 (recenze). Dále se můžete těšit na tématický článek Michala Rybky o tom, jak asi budou vypadat počítače a hry za deset let, nebo podrobné dojmy z novinářské prezentace Heroes of Might & Magic V v Londýně - viz následující ukázka:
-
První, co nás zajímalo, bylo příběhové pozadí nadcházejícího dílu. Řeči o úžasné originalitě singleplayerových kampaní můžeme v klidu přeskočit, v krátkosti jde o to, že celou zemi zamořují démoni, kteří všude šíří chaos a záhubu. Jejich zničující útoky neberou konce a celá zem se ocitá na pokraji zkázy. Nastal čas, aby povstali legendární hrdinové bez ohledu na rasu, pohlaví či místo trvalého bydliště a bojovali proti záplavě zla. Jedině pokud se postaví do čela armád, a obrátí na útěk hordy démonů, jedině tak se nakonec dozvíte, jaký plán se skrýval v temných myslích démonických vojevůdců. O příběhu, či o jeho originalitě, by se asi dalo s úspěchem pochybovat, ale nechme se překvapit, třeba se dočkáme zajímavých a nečekaných dějových zvratů. Vlastních kampaní nás ve hře čeká rovných šest, což odpovídá počtu frakcí, za které bude možno si zahrát. RPG prvky zůstávají ve hře přítomny, ale jak řekl Fabrice: "Myslíme si, že Heroes jsou především strategie, pak teprve něco dalšího." Přesto jsme si všimli, že se ve hře vyskytovaly vlastnosti hrdinů, které bylo možno upgradovat (basic pathfinding, expert diplomacy atd.), jak jsme to znali ze třetího dílu.
[...]
Příjemným aspektem detailní grafiky je i to, že vám postačí jediný pohled na město a máte hned poměrně velmi přesnou představu, jakého stupně rozvoje dosáhlo a jak tvrdý odpor obránců tedy můžete asi očekávat. Měli jsme možnost spatřit i město patřící démonům a nutno podotknout, že jejich plamenný chrám vybudovaný na zemských puklinách dštících lávu a dým patří k vrcholným zážitkům. Protože bude ve hře obsaženo šest frakcí, můžeme se těšit i na odpovídající počet šesti měst. Pastvou pro oko je i živoucí svět shlížený shůry na globální mapě - lze zahlédnout kroužící hejna holubů (i když u věže démonů bychom čekali spíše supy či krkavce), slunce prosvětluje svými paprsky celou krajinu, vodní toky si vesele plynou a jiskří a vítr se s šuměním prohání listovím stromů. Díky 3D zpracování se touhle parádou můžete kochat ze všech možných úhlů, přibližovat a oddalovat kameru, jak je jen libo. I artefakty, které se nacházejí různě roztroušené po mapě, si v detailním pohledu můžete prohlédnout a odhadnout, k čemu se asi budou hodit (my našli pouta). Při cestě hrdiny po mapě jsme také narazili na opuštěný důl, který po obsazení prošel úžasnou vizuální proměnou. Namísto rozpadající se stavby se náhle rozjela horečná činnost a nad objektem zavlál hrdinův praporec... [více v LEVELu 126]