Na tuto jednoduchou otázku odpovídaly známé osobnosti, které stojí za posledními úspěšnými hrami. I jejich odpovědi potvrzují nezvratný fakt - klasické FPS střílečky postupně vymizí. Je to logické, hry typu běž, střílej bez rozmyslu po všem, občas otevři dveře a pak zase běž, střílej, to vše stále dokola, už netáhnou. Určitý posun je vidět k third-person akcím, budoucnost mají ale především akce kombinované s jiným žánrem - typickým příkladem je Deus Ex jako kombinace akce s RPG nebo No One Lives Forever s důrazem na zajímavý příběh na pozadí. U těchto her se navíc musí docela přemýšlet a pouze zbraněmi toho mnoho nezmůžete. Největší přesun od tradičních FPS je ale zcela jistě k online akcím, jako jsou Unreal Tournament, Quake 3 Arena nebo Counter-Strike. K nim a dalším podobným hrám se přesunula většina hráčů odkojených klasikami v podobě Wolfa, Dooma, Quaka a dalších. Cimrman říkal, že budoucnost je v aluminiu, podle mě ale budoucnost počítačových her spočívá v online hraní. Uvidíme za pár let ...
19. 12. 2000 13:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Na PCShooter dnes začali probírat otázku budoucnosti klasických first-person stříleček.