Bioware speciál
zdroj: tisková zpráva

Bioware speciál

23. 3. 2000 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Bioware - speciálAutor: DiAngelo & ACEPublikováno: 23.března 2000Když přijde...


Bioware - speciál

Autor: DiAngelo & ACE
Publikováno: 23.března 2000

Když přijde řeč na počítačové hry, můžeme si vybrat mezi spoustou společností, které se jen tak objevily a nejenom že předefinovaly již existující žánry, ale navíc je přetvořily do něčeho speciálního a zároveň přívětivého. Například Valve vzali obyčejnou 3D střílečku a předělali ji do mistrovského díla, které pařani po celém světě znají jako Half-Life. Ani nepoužili svůj vlastní engine, ale místo toho tvrdě zapracovali na modifikaci enginu z Quake 2 a tak hernímu světu dokázali, co dokážou svěží nápady udělat s hrou, která vás jinak nutí jen pobíhat po levelech a střílet záporňáky.

To stejné se dá prezentovat i na RPG hrách. Když koncem roku 1998 přišel Baldur's Gate, počítačové RPG nebyly ničím novým. V průběhu let spatřilo světlo světa mnoho kvalitních RPG, od klasických titulů od SSI, založených na licenci Advanced Dungeons and Dragons až po masovou sérii Ultima, které se ještě doteď oddává mnoho sólových i online hráčů. Pak ale RPG žánr prožíval úpradek, když několik opravdu nepovedených titulů přimělo vydavatele k názoru, že o tento žánr není zájem a tudíž není výdělečný. V době pokroků v počítačové grafice a zvyšování výkonu počítačů se totiž klade důraz především na vizuální stránku věci a na akci, než na podrobný vývoj postav a komplikované příběhy, jak je tomu u RPG her zvykem.

Možná by někdo rád připomenul a pochválil Blizzard Entertainment za jejich fenomenální Diablo, které pomohlo oživit žánr RPG, avšak zatvrzelí RPG maniaci okamžitě namítnou, že Diablo svým způsobem hybrid. Kombinuje akci s RPG prvky a online hrou. Příchod Baldur's Gate však všechno změnil a pomohl RPG hrám dostat se opět na výsluní.

S licencí na AD&D od TSR a Wizards of the Coast se BioWare povedlo vytvořit hru, která nijak neomezuje papírová pravidla klasických RPG. Jednotlivé prvky příběhu na hrdiny si tak můžete vychutnat v příjemně jednoduchém a přímočarém prostředí, doplněném úchvatnou grafikou a prakticky neomezenými možnostmi. Není to tak nejhorší, když si vezmete, že to vše vytvořila společnost, založená dvěma kanadskými rodinnými lékaři, kteří původně plánovali produkci lékařského software - odtud tedy název BioWare.

pokračování

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Shattered Steel
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Baldur's Gate
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Tales of the Sword Coast
Obrázek zdroj: tisková zpráva
MDK 2
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Baldur's Gate 2
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Neverwinter Nights



Nejnovější články