Ani Unreal Engine 3 není perfektní
zdroj: tisková zpráva

Ani Unreal Engine 3 není perfektní

28. 7. 2007 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Žaloba vůči Epicu kvůli Too Human přiměla další vývojáře, aby se vyjádřili o úrovni podpory momentálně nejpoužívanější technologie.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak možná víte z SMSek, vývojářské studio Silicon Knights nedávno odstartovalo soudní při namířenou proti Epic Games (tvůrci Unreal Tournamentu). Viní je mj. z toho, že porušili s nimi podepsaný kontrakt a že tak z důvodu značného zpoždění při vývoji jejich hry Too Human pro Xbox 360 přišli o zisk. Tvrdí, že licencovaná technologie Unreal Engine 3 nefungovala, jak měla, že Epic byl neschopen či nechtěl chyby opravit ani nedodal kompletní vývojářský kit včas. Žaloba také obsahuje perličku, že Epic údajně shromažďoval licenční poplatky od Silicon Knights a dalších firem za účelem financování vývoje jejich vlastní hry Gears of War. Mark Rein z Epic Games se ale proti nařčení ohradil a pro média uvedl, že věří tomu, že tato obvinění nejsou založená na reálném podkladě a že se budou důrazně bránit.

Když se na veřejnost dostala tahle kauza, vyjádřili se po oslovení serveru ShackNews i další vývojáři, kteří přišli s Epic Games do styku. Někteří veřejně, jiní raději anonymně, z důvodů probíhajících kontraktů. Názory na podporu vývojářům, kteří si technologie Epicu licencovali a názory na celkovou kvalitu Unreal Engine 3 se velmi lišily - od víceméně pozitivních, až po velmi negativní. Josh Jeffcoat, level designér starších Brothers in Arms přišel do styku s UE3 poměrně často. Prý rozhodně není perfektní, má svoje chyby, ale žádná z nich jejich týmu nezabránila hru dokončit. Naproti tomu jeden z vývojářů hry Postal byl toho názoru, že co se týká EU3, Epic udělal dobrý produkt, ale pro ně, jako pro nezávislé vývojáře to nebyla nejlepší zkušenost co se podpory týče, protože malí vývojáři jsou plně v područí poskytovatele licence. Jako důsledek této špatné zkušenosti s minulými díly se pro Postal III rozhodli licencovat Source engine od Valve Software.

Jiný vývojář pracující pro jednoho z hlavních vývojářů v oboru k tomu řekl, že postoj Silicon Knights chápe, protože i v jejich případě přišla jedna z důležitých součástí enginu pozdě a nadělalo jim to obrovské problémy (pozn. pravděpodobně šlo o multi-threaded renderer, který je důležitý pro konzole Xbox 360, protože mají procesory s mnoha jádry). A v tomto duchu bychom mohli dlouho pokračovat. Jak je vidět, i drahý a všemi hlavními firmami v herní branži licencovaný engine od renomovaných vývojářů, jako jsou Epic Games, může mít zásadní problémy.

zdroj: ShackNews

cappy
Smarty.cz

Nejnovější články