Americká premiéra Xbox Live
zdroj: tisková zpráva

Americká premiéra Xbox Live

15. 11. 2002 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Dnešním dnem začíná ve Severní Americe fungovat doplňková služba Xbox Live, díky které se mohou majitelé těchto konzolí od Microsoftu připojit na internet a hrát vybrané videohry v multiplayeru.

Xbox v sobě už má ethernetový port zabudovaný, takže pro rozjezd Xbox Live není potřeba dokupovat žádný speciální hardware, ale musíte mít broadbandové připojení k internetu (tzn. například přes kabelovou televizi). Jediné, co si musí zájemci dokoupit, je sada Xbox Live Starter Kit, která v USA stojí asi $50. Ta obsahuje roční poplatky za registraci služby, headset Xbox Communicator pro posílání hlasových příkazů online a dvě trial-verze her, kterými jsou MotoGP a Whacked!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Mezi další tituly, které Xbox Live podporují nebo budou podporovat do konce roku, patří například Unreal Championship, Tom Clancy's Ghost Recon, Tom Clancy's Splinter Cell, NBA 2003, NHL 2003, MotoGP, MechAssault a další. Celkově jsme jich napočítali na 14, což možná pro někoho není příliš vysoké číslo, na druhou stranu je však Xbox Live vůbec první světovou službou tohoto druhu a jako takovou ji podporuje asi šedesátka firem. Časem se tedy majitelé Xboxů dočkají i svých verzí Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield, Counter-Striku, Midtown Madness 3, Halo 2, Project Gotham Racing 2 atd., do konce příštího roku by jich mělo být dostupných asi padesát.

Služba ale nebude určena k pouhému hraní, s její pomocí můžete například stahovat nová data (přídavné mise, postavy, úrovně) a ukládat je přímo na Xbox hard-disk nebo si prohlížet v reálném čase generované statistiky výsledků. S jedním účtem u Xbox Live dostane uživatel pouze jedinou možnost registrace své přezdívky (Gamertag), tudíž i jedinou globální identitu, čímž se má zabránit různým nepříjemnostem. Rozjezd služby se plánuje i ve zbytku světa, v Evropě by k němu mělo dojít 14. března, v Japonsku již v půlce ledna. Aby Microsoft zajistil snadnější dostupnost a bezpečí hráčů, vytvořil ve světě čtyři datová centra - ta se nacházejí v Seattlu, Tukwile. Washingtonu a Londýně. Vzhledem k tomu, že podobné kroky chystá v blízké budoucnosti i konkureční Sony nebo Nintendo, bude jistě zajímavé sledovat, která ze služeb nabízejících online hraní bude nejúspěšnější a jak to ovlivní prodejnost jednotlivých konzolí. Fotoreportáž z party k příležitosti uvedení Xbox Live je na GameSpy.

zdroj: GamersHell, PR, homepage

kate

Nejnovější články