Autor: Dreb Publikováno: 12.července 2004 |
![]() ![]() ![]() Dříve než jsme se vydali na stadión HC Energie, v jehož útrobách se akce odehrávala, jsme se zastavili občerstvit se u místního McDonalda. Při této příležitosti jsme potkali dva účastníky pokusu o překonání rekordu v kontinuálním hraní (info), přičemž jeden z nich byl i přímo jedním z pěti vítězů a už se těšil na předávání pohárů, které mělo následovat po oficiálním zahájení PGCH. 004. Spolu jsme se tedy vydali na stadión, kde jsme se potkali i s dalšími čtyřmi vítězi a shlédli oficiální zahájení akce, které se zpozdilo jen o 15 minut, což je u zanedbatelný časový posun. Sportovní turnaje celebrit AMD PG Challenge Summer.004 zahájil spolu s moderátorem známým již z minulého ročníku nebo případně z Invexu šéf ProGamers, pan Daniel Mikšovský tím, že přivítal hráče úvodního virtuálního golfového turnaje. Jak již bývá zvykem například u slavnostních výkopů různých fotbalových turnajů, nebyli to ale hráči ledajací, nýbrž se jednalo o všemožné celebrity. Kromě herce Jiřího Bartošky, prezidenta karlovarského Mezinárodního filmového festivalu, který na minulé PG Challenge „vyownoval“ úvodní CS zápas, seděli za počítači Otto Jerman z domácí pobočky Electronic Arts, Igor Staněk z AMD, Jolana Cupková z Canonu, golfový trenér Dan Štika, primátor Karlových Varů Zdeněk Roubínek (viz fotka uprostřed níže) nebo třeba Tai Hong Sang, generální ředitel LG Eletronics. Do pavouka byli proti sobě postaveni vždy dva borci a jen vítěz na třech jamkách si zajistil postup do dalšího kola – tedy klasický single elimination. Pan Bartoška, ačkoliv si vybral solidně vypadajícího pankáče, vypadl hned v prvním kole a svůj loňský úspěch tedy nezopakoval. Trochu lépe na tom byl Dan Štika, který se sice přes první kolo dostal, ale na víc již neměl. Možná, že u obou zapracovala únava, protože podle toho, jak mluvili, se mi oba zdáli trochu „společensky unavení“ z náročného programu kolem filmového festivalu. ![]() ![]() ![]() V úvodním kole se také schylovalo k jednomu z největších překvapení tohoto miniturnaje. Jolana Cupková totiž potrápila favorizovaného bývalého progamera Igora Staňka, jehož znají zasloužilejší hráči pod přezdívkou x32, a muselo se rozhodovat až v novém zápase. Nakonec se Igor prosadil a probojoval se až do finále, kde už ale svým skillem nestačil na Leoše Kalandru ze společnosti Lynx - Levi, a.s., který se tak stal celkovým vítězem a odnesl si digitální fotoaparát. Proč méně účastníků než vloni? Po tomto úvodním ceremoniálu následovalo předání pohárů pěti nejtvrdším hráčům, které si následně vypůjčil televizní štáb ProGamers, a to bylo z úvodních oficialit vše. Akce se mohla rozjet na plné obrátky. Pokud si ale myslíte, že pařit se začalo až nyní, jste na omylu. Hráči totiž mohli navážet své počítače již během čtvrtka a bylo jen a jen na nich, kdy začnou hrát a jak stihnou odehrát stanovený počet rozřazovacích zápasů. Na rozdíl od minulého ročníku byla totiž celá akce pojata jinak. V zásadě se dá říci, že se jednalo o komornější a kompaktnější záležitost, přičemž slovo komornější je třeba chápat v trochu rozšířeném slova smyslu. Přeci jen přibližně 400 hráčů (letošní návštěva) s vlastními počítači moc komorně nevypadá. Oproti PGCH v letech 2002/2003, kdy byla účast o něco větší, je to ale každopádně úbytek. Možná byl menší zájem hlavně zahraničních klanů či hráčů způsoben nespolehlivým a zdlouhavým vyplácením finančních cen z dřívějška. Možná tím, že výhry byly jen v produktech nebo kvůli tomu, že se mnoha hráčům nechtělo tahat se do Karlových Varů s počítačem. Celá akce totiž byla na rozdíl od minule pojata z velké části jako ohromný BYOC – Bring Your Own Computer (Přines si svůj počítač). Své si navíc určitě vybrala i kolize termínu se zahraničním turnajem ESWC a dost možná v tom hrálo svou roli i milion jiných důvodů. ![]() ![]() ![]() Výhry pro ty nejlepší ![]() ![]() ![]() Na druhou stranu nedošlo jen ke zeštíhlování a na AMD PG Challenge Summer.004 objevilo i několik (vskutku štíhlých) vylepšení. Jedním z těch, jimiž se mohl tento ročník rozhodně pochlubit, byla možnost nechat namasírovat svá těla sličnými masérkami. Původně měl být tento luxus dopřán pouze VIP hráčům, jak se ale ukázalo, byli tito poměrně ostýchaví. Nakonec to dopadlo tak, že kdo se se slečnami domluvil, masáž dostal. Já osobně si ji užil hned dvakrát a musím říct, že kdo těchto služeb, za něž se nic neplatilo, nevyužil, rozhodně prohloupil. Další možností, okoukanou taktéž od velkých zahraničních lanparties, byl koutek s plazmovou obrazovkou, na níž byla promítána různá technologická dema a další libůstky, které potěšily oko divákovo. Přesný počet diváků, kteří letos neplatili žádné vstupné, sice zatím není znám, ale dle mě dostupných informací odhaduji, že to bude možná o něco více než rok minulý. Konečně poslední vychytávkou, známou však již i z minulých ročníků, byla možnost přímo na akci zakoupit originální hry nebo progamingové vybavení přímo od LadyKillera, majitele ProgamingShopu. Na rozdíl od předchozích ročníků se tentokrát PG Challenge nezúčastnilo tolik zahraničních hvězd a ani nebylo zastoupeno tolik různých národností. I tak se ale na některé zajímavé hráče dalo narazit. Jedním z těch více známých byl rozhodně německý Brood War hráč a úřadující vicemistr světa Fisheye[pG], který se zúčastnil i turnaje ve Warcraftu 3. Starcraft: Brood War si přijeli zahrát i výborní čeští hráči CDS)Dark_Caleb, CDS)Gantrior či nEph.Destroyer. Dalším zajímavým jménem, tentokráte pouze ve Warcraft 3 turnaji, byl mouz.HasuObs. Zcela bez zvučných jmen naopak zůstal Counter-Strike turnaj, což rozhodně nevadilo ani jednomu z českých, slovenských, či československých týmů. ![]() ![]() ![]() spoustu dalších fotek z akce najdete zde nebo zde (thx ProGamers) Výsledky všech turnajů se dozvíte zde. Nejobsazenější Counter-Strike turnaj, jehož se účastnilo 35 týmů, nakonec vyhrát klan Megame, který ve finále porazil Techno Team, a to přesto, že postoupil do finále z losers bracket a musel tak vyhrát obě mapy. Vítězové získali pět monitorů 17" LG Flatron LCD L1730B, pět procesorů AMD 64 Athlon 3200+ a pět originálních her od společnosti EA. V Gamezone Cupu v téže hře vyhrál klan Ostep nad klanem Group, čímž se každý z jeho hráčů stal hrdým majitelem 80 GB harddisku od firmy Seagate. Stejně jako většinu předchozích, i tuto akci se povedlo ProGamers zorganizovat bez výraznějších chyb a na rozdíl od ostravské akce organizované konkurenční firmou e-Sports se jednalo o jeden z vrcholů turnajové sezóny tohoto roku. Hráči měli kde spát, dostupné byly i sprchy, bylo možné zakoupit si jídlo, turnaje se nezpožďovaly nebo jen v únosné míře, zkrátka pohodová akce. Reportáž bych zakončil slovy Mugvaje, jednoho z držitelů 100 hodinového rekordu v kontinuálním hraní: „Akce to byla super, dobře organizovaná, zařízený jídlo, spaní. Škoda jen, že to bylo na podle mě dost špatně vybraném místě. Přeci jen to byla zvlášť pro mě Brňáka cesta přes celou republiku. Jediné, co mě osobně vadilo, byla ukrutná zima, kdy mi chvílema až mrzly ruce, ale s tím se asi moc dělat nedalo v tomto počasí a na hokejovém stadionu." Linky: Homepage PG Challenge, ProGamers web Reportáže z podobných akcí: Intel Czech Game Expo 2004, Invex 2003, PG Challenge Summer 2003, GameFest 2003, Invex 2002 |
Dreb | |
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, právě dodělal magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) |