30 procent hráčů World of Tanks platí za obsah
zdroj: tisková zpráva

30 procent hráčů World of Tanks platí za obsah

20. 3. 2012 12:50 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Jestli nějaká hra dokazuje, že se můžete z ničeho vyšplhat na pozici jednoho z lídrů v rámci free-to-play hraní, je to World of Tanks od Wargaming.

Podle tvůrců téhle MMO FPS už má hra 20 milionů registrovaných hráčů (pravda, ne všichni ještě hrají) a hlavně, generuje moc pěkná čísla v oblasti zisku.


Důvodem je fakt, že dobře pracuje s prémiovou, placenou částí. De facto vás nijak extrémně nenutí ji využívat, ale zase ji nečiní nepotřebnou. Prostě se podařilo najít dobrý poměr mezi platícími a neplatícími hráči, aniž by jeden typ odrazovali od jejich požadované činnosti. Dokazuje to i fakt, že prý 30 procent ze všech hráčů někdy za nějaký obsah ve hře zaplatilo. Což je desetinásobek průměru, kolik hráčů obvykle ve free-to-play hrách platí.

Podle tvůrců tkví úspěch i v tom, že našli ideální skupinu, jíž oslovit. Podobně jako Zynga... jenom se zákaznická sekce hodně liší. Zákazníkem nejsou znuděné ženy v domácnosti, ale... nu, řekněme, že obrázek platícího zákazníka World of Tanks je pozoruhodný. „Podobně jako Zynga jsme vytvořili nový sekto“, vysvětluje Victor Kislyi. „Ti tlustí, plešatí chlapíci s pivním pupkem se chtějí bavit a nechtějí platit padesát dolarů za krabici. Což nikdy nedělali předtím a nebudou ani teď“.

Možná je to drsné přirovnání a bez diskusí je bráno jako humorná nadsázka, ale je fakt, že World of Tanks má největší základnu v Rusku, kde je platební morálka za hry velmi často, řekněme, uvolněná. A přesto je tato základna nejaktivnější a prý i co se týče placení. Jen z Ruska mají 13 tisíc nových registrovaných hráčů – denně. Nu a společně s úspěchem hry utěšeně roste i Wargaming.

Nejnovější články