Xenus (Boiling Point) - rozhovor
zdroj: Archiv

Xenus (Boiling Point) - rozhovor

3. 5. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Akční RPG Xenus od tvůrců Codename: Outbreak vás zavede do drsného prostředí drogových magnátů v Kolumbii, kde budete za pomoci vozidel pátrat na 650 kilometrech čtverečních po své zmizelé sestře.

Autor: Korgull
Publikováno: 3.května 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Alexander Khrutský, člen vývojového týmu Deep Shadows, nám poskytl odpovědi na spoustu otázek ohledně připravovaného akčního RPG s názvem Xenus. Tento titul je mimochodem poháněn novou verzí Vital enginu, který znáte ze starší hry Codename: Outbreak, u nás vydané kompletně v češtině. O distribuci titulu Xenus se u nás v budoucnu postará ostravská společnost Top Distributor.

Tiscali Games: Můžete se prosím našim čtenářům na úvod představit?

AK: Ahoj, jmenuji se Alexander Khrutský a jsem scénáristou a autorem dialogů.

Řekněte nám něco málo o vývojářském týmu, který pracuje na hře Xenus. Je to tentýž tým, co má na svědomí titul Codename: Outbreak pro společnost GSC GameWorld?

Hlavními osobami našeho týmu jsou i Sergey Zabaryanskiy a Roman Lut, kteří udělali hru Codename: Outbreak. Na projektu Xenus pracovala nejdříve skupina devíti lidí, ale v nedávné době jsme mezi sebe přijali další specialisty a nyní je nás celkem asi dvanáct. Všichni přitom máme nějaké dřívější zkušenosti z vývoje her.

Kde jste sebrali inspiraci pro svou novou hru?

Ten nápad se zrodil už v květnu 2001. Rozhodli jsme se, že náš další projekt po Codename: Outbreak bude z žánru 3D akčních RPG pro PC, který by se měl odehrávat v nedaleké budoucnosti na rozsáhlém nerozděleném území. Potřebovali jsme nasimulovat proces vyšetřování ve světě, kde je hodně různých protichůdných sil bojujících o moc. A Kolumbie je země s dlouhou a bohatou historií, překrásnou přírodou a velmi nestabilní politickou situací. Střetávají se zde spolu mnohé síly. Je to prostě situace, která do našeho herního konceptu zapadá naprosto přesně.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Co nám můžete prozradit o příběhu hry?

Příběh začíná ve chvíli, když Kevin Mayers, naše hlavní postava a bývalý voják cizinecké legie, obdrží telefonát z redakce časopisu, ve kterém pracuje jeho sestra. Volající mu sděluje, že je již po více než deset dní jeho sestra nekontaktovala, a že mají obavu, že se během svého novinářského vyšetřování v Kolumbii ztratila. Kevin neváhá a vydává se ji do této nebezpečné země zachránit. Budete muset nejen zachránit sestru, ale také zůstat naživu. Zezačátku se vám možná bude zdát příběh nezajímavý, ale hezky krůček po krůčku se vše bude zamotávat a nakonec se stane skoro tajemným.

Do jakého prostředí nás Xenus zavede? Co nás to bude čekat za svět?

Zvětšit zdroj: Archiv V současné době se může akce odehrávat na obrovském území větším než 650 kilometrů čtverečních. Xenus není rozdělen do žádných lokací. Budete se moci libovolně a svobodně pohybovat po tomto území. Vaše cesta povede přes džungle, města, hory, bažiny, říční valy, vojenské základny, železniční stanice, tajné elektrárny a letiště, indiánské vesnice, zbytky starověkých kultur, atd. Veškeré prostředí je plně interaktivní a realistické - v džungli můžete potkat ptáky, ještěrky v horách, krysy ve městech, apod. Kolumbijská města jsou také plná života a po ulicích se pohybují lidé. Policejní hlídky, které potkáte ve dne, v noci vystřídají agresivní gangy. Naleznete zde i spoustu obchodů, ve kterých si můžete zakoupit nejrůznější zboží od lahve Tequily až po AK-47 s plným zásobníkem.

Řekněte nám prosím něco více o prostředí Kolumbie, kterou navštívíme ve hře.

V této zemi je řada protichůdných armád. My vám ve hře představíme šest stran: úředníky, záškodníky, narko-mafii, indiány, bandity a CIA. Na samém počátku hry k vám budou všechny naprosto neutrální. Když však v průběhu pomůžete některé z těchto stran, nevyhnutelně dojde k tomu, že si pokazíte vztahy s některými dalšími. Svým způsobem si tak vybíráte nepřátele sami. Takže budete muset pečlivě zvažovat svou aktivitu při plnění úkolů. Ve hře se ale vyskytuje také spousta NPC, kteří nepatří k žádné z uvedených frakcí, ale potřebují nějakého hrdinu, který by jim pomohl dosáhnout jejich vlastních cílů. Všichni tito NPC žijí svůj vlastní život a komunikují mezi sebou. Nebezpečí na vás čeká ale také ze strany divoké zvěře.

Jaké RPG prvky jste do hry začlenili?

Hráč bude mít skoro 20 různých parametrů. Rychlost pohybu, přesnost ve střelbě, čas potřebný k nabití zbraně - to vše bude závislé na vašich schopnostech a zkušenostech. Vybrali jsme systém založený na zkušenostech, takže budete navyšovat body právě těch schopností, které budete nejvíce používat. Mluvit budete moci s jakoukoliv postavou ve hře. Setkáte se také s řadou takových osob, které budou mít připraveno více než sto frází v dialogu. Většina problémů bude mít více než dvě možná řešení.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Znamená to tedy, že si ve hře budeme mít hodně co říci s NPC. Budou tam i nějaké objekty, které když nalezneme, budeme moci používat?

Svět hry Xenus je plný interakce. Vyšetřování si žádá získávání faktů a z nich pak vytváření nějakých závěrů. A právě proto budete mít co do činění s počítači, telefony, diáři, zprávami na papírcích, atd. Budete potřebovat mluvit s velkým počtem různých NPC - každým vybaveným jeho vlastní povahou - abyste se dostali dál v příběhové linii.

Dobře, v každém světě všechno stojí peníze a tady to určitě nebude jiné. Jak bude hráč získávat/vydělávat peníze?

Hlavním způsobem, jak si vydělat peníze, bude vykonávání misí, pro jejichž zadání si dojdete k některé ze šesti místních frakcí. Za dobře vykonanou práci a každou dokončenou misi obdržíte sumu peněz. Velikost této sumy bude závislá tom, jaký postoj k vám daná strana bude zastávat - váží-li si vás více, dostanete také více peněz.

Zvětšit zdroj: Archiv Jaké druhy zbraní budou ve hře k dispozici? Bude možné zbraně upgradovat nebo je vybavit alternativním módem střelby?


V Xenusu je téměř dvacet typů zbraní, které budete moci použít během hraní. Mezi nimi naleznete např. Desert Eagle, Colt Detective, AK-47, SVD, M-60, ad. Upgradovat budete moci každou ze svých zbraní - vylepšovat přesnost, kapacitu nábojů, kadenci, časovou prodlevu při nabíjení. Některé zbraně půjde také vylepšit takovými věcmi, jako jsou tlumiče, optické nebo laserové zaměřovače a další. Všechno to ale samozřejmě stojí peníze.

Jaké nepřátele může hráč ve hře očekávat? Jak bude fungovat jejich umělá inteligence?

V boji se střetnete s vojáky různých sil - úředníky, záškodníky, narko-mafií, atd. Neopomeňte ani na obyvatele džungle jako krokodýly nebo jaguáry. Co se týče umělé inteligence v boji - všichni nepřátelé budou používat algoritmy "virtuálního vidění" a "virtuálního slyšení". Algoritmus virtuálního slyšení umožňuje vašim rivalům reagovat na zvuky v jejich dosahu. To znamená, že např. zvuk souboje nebo exploze zaujme hlídky, které ho uslyší. Anebo když se hráč bude plížit za zády hlídky, hluk způsobený našlapováním může vést k tomu, že se voláci otočí a začnou střílet. Nepřátelé jsou rovněž vybaveni různými modely chování - a to jak pro různé typy jich samotných (bandité, úředníci, ad.), tak pro různé situace (při poranění, pod vlivem kokainu, atd.).

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Bude hra obsahovat nějaké prvky špionáže?

Ano, budete se moci skrývat a klamat nepřátele mnoha různými způsoby.

Někde se objevila informace, že některá z vozidel ve hře bude možné řídit. To určitě ocení především hráči, kteří se neradi zdlouhavě procházejí po herních mapách :) A jak to vypadá z fyzikou vozidel?

Zvětšit zdroj: Archiv Xenus vám nabídne více než 15 typů vozidel - osobní, autobusy, tanky, helikoptéry, a také motorové čluny. Všechny bude možné řídit. Dopravní prostředek si můžete koupit, pronajmout, ale i někomu ukrást. S odcizeným vozidlem ale budete mít potíže s policií a možná také s jeho původním vlastníkem. Fyziku jsme se snažili přiblížit realitě tak, jak je to jen možné. Nyní jsme s ní již hotovi a s výsledkem jsme naprosto spokojeni. Ohledně důležitosti vozítek - přeci jen by bylo pro hráče poněkud náročné běhat po ploše velké 650 km2 pěšky... :)

Jaké jsou schopnosti enginu, který jste pro Xenus použili?

Xenus je založen na našem vlastním Vital Engine 2. Je to významně vylepšená verze prvního Vital Engine, na kterém běžela Codename: Outbreak. Kompletně jsme přepsali renderování a výrazně změnili kód fyziky.

Jak to vypadá se soundtrackem?

Veškerá muzika bude v latinském stylu.

Jaké jsou současné systémové požadavky hry?

Minimální systémové požadavky pro Xenus jsou: 1Ghz, GF2 MX, 256 MB. S takovou konfigurací budete moci hrát, ne jenom hru zapnout. Doporučené požadavky jsou: 1.6Ghz, GF3, 256 MB.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Bude hra obsahovat také multiplayer?

Ano, multiplayer vám nabídne různé herní módy - kooperativní, CTF, Deathmatch bude samozřejmě také obsažen a těšit se můžete i na některé další. Pro CTF a DM zde budou speciální mapy, protože není příliš zajímavé hrát DM na území o velikosti 25x25 km. Zahrát si budete moci jak přes LAN, tak Internet a vše bude podporovat GameSpy. Možná do hry ještě zahrneme pár unikátních módů.

V jaké stádiu se hra nyní nachází a kdy předpokládáte, že se objeví v obchodech?

Nyní máme za sebou již více než 50% práce a dokončujeme hratelné demo. Jde to celkem rychle. Spousta lokací, modelů, vozidel, balistických a fyzických knihoven je již hotova. Vydání hry plánujeme asi na 3. čtvrtletí 2003.

Bude Xenus nabízet nějakou podporu pro mod komunitu? Chystáte se vydat nějaké editační nástroje?

Ano. Věnujeme hodně pozornosti takovým fanouškům Xenusu. Hra bude vybavena významně zjednodušeným editorem, který vám umožní jednoduše vytvářet nové světy a postavy.

Zvětšit zdroj: Archiv Děkujeme za rozhovor. Chtěl byste ještě něco vzkázat vašim fanouškům?

Díky, budeme se snažit co nejlépe naplnit naděje hráčů, kteří na Xenus čekají.

Související články: Novinky, Codename Outbreak první dojmy (10/2001)

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, potlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články