Minecraft: Story Mode - recenze 5. epizody
7/10
zdroj: tisková zpráva

Minecraft: Story Mode - recenze 5. epizody

7. 4. 2016 20:10 | Recenze | autor: Miloš Bohoněk |

Minecraft: Story Mode je asi to nejzvláštnější, co Telltale za poslední léta vypustili do světa. Loni v poměrně rychlém sledu vydali čtyři epizody adventury, která se snažily v němém, otevřeném a nesmírně nápaditém světě Minecraftu odvyprávět příběh, který byl upovídaný, lineární a plný klišé. Čili žádná sláva. Čtvrtá epizoda pohádku o kalamitě Wither Storm uzavřela, což však nadzvedlo nejedno obočí, protože epizod přeci mělo být pět. Takže? Následovala tříměsíční odmlka, pátá epizoda konečně vychází, překvapivě nabízí samostatný ucelený příběh, a co je ještě překvapivější: je dobrá.

Zdá se, že v době, kdy Telltale začali Minecraft: Story Mode vydávat, ještě sami nevěděli, jak příběh vlastně uzavřou. Poslední epizoda první řady nezakončuje příběh první řady, nýbrž začíná příběh řady druhé. Jenže řada druhá vlastně nakonec nebude, vývojáři místo ní oznámili tzv. Adventure Pass, de facto datadisk k řadě první. Vyjde vás na 15 dolarů (cca 375 Kč), obsáhne další tři epizody a k hraní bude vyžadovat původní hru. První (nebo spíše šestá) epizoda vyjde někdy v létě.

Opravdoví hrdinové

Ačkoli od vydání čtvrté epizody uplynuly více než tři měsíce, neobtěžuje se epizoda Order Up! vůbec s připomínám předchozích událostí a stojí na vlastních nohou. Od poražení Wither Storm uplynul už nějaký ten čas a z našich nehrdinů v čele s Jesse se stali opravdoví hrdinové Řádu šutru (Order of the Stone). Mají krásné nové zbroje, vyrážejí do světa za dobrodružstvím, hledají pradávné artefakty, bojují s creepery a při každém návratu je spoluobčánci vítají s větší pompou než pan prezident Zeman čínskou delegaci.

Během jednoho zdánlivě rutinního honu na artefakty odhalí členové řádu nadpřirozené křesadlo (flint and steel), kterým nechtěně otevřou portál do neznámého světa. Co více, křesadlo ukradne zakomplexovaný Aiden s jeho poskoky z týmu Ocelots (nově Blazing rods), kteří portálem utečou a naším hrdinům nezbyde nic jiného než je následovat. Ve hře je totiž Eversource, údajně nevyčerpatelný zdroj craftovacích materiálů, což je ve světě Minecraftu něco jako selfíčko s Jardou Jágrem ve světě mladých hokejistů. Jesse a spol. se tak ocitají v podivuhodném Sky City plujícím vysoko nad zemí.

zdroj: Archiv

You DO NOT talk about Build Club 

Dosavadní epizody byly poněkud fádní a neoriginální, tedy přesným opakem toho, čím Minecraft je. Scénáristé páté epizody se však chytili za nos a vytvořili dvouhodinové, příběhově samostatné, dobrodružství, kterému nechybí dobré nápady a konečně i povedené fóry. Roli vtipného pablba nyní namísto prasátka Roubena hraje bývalý padouch Ivor, jehož obsese lávovými domečky mě v jeden moment donutila vyprsknout smíchy. Naopak trapný Axel se téměř nedostává ke slovu. Takhle to mělo vypadat už od začátku.

Úplně nejlepší na páté epizodě je však její zasazení. Město v oblacích nemá z logiky věci přístup k nerostným zdrojům jako „pozemštané“ a platí v něm tedy jedno velmi obskurní pravidlo: zákaz stavění. Rozumějte, jsme v Minecraftu a nesmí se tu dolovat materiály („mine“), ani stavět („craft“). Skandál! Jde o parádní příběhový twist, který je dotažený k dokonalosti v momentě, kdy objevíte undergroundovou scénu Sky City a její Build Club. První pravidlo Klubu stavitelů: o Klubu stavitelů je zakázáno mluvit.

Kromě povedeného příběhu, fajn dialogů a zábavných skečů nabízí pátá epizoda i trochu toho klasického adventurního hraní, na které jsme si v titulech od Telltale už trochu odvyknuli. Jednou musíte vyřešit „problém“ se sekvencí lávových dveří, jindy je zase třeba „vycraftit“ žebřík a nechybí ani pár akčních QTE sekvencí.

I pátá epizoda Minecraft: Story Mode je samozřejmě naprosto triviální hrou, ale oproti The Walking Dead: Michonne si u ní člověk připadá aspoň trochu jako hráč, ne pouze jako divák. Jen škoda, že občas jde vysloveně proti logice Minecraftu. Proč hledat mechanismus, který otevírá dveře, když „ve skutečnosti“ bych se kolem dveří jednoduše prokopal? 

Dobrá pohádka 

Pátá epizodanačne novou dějovou linku, kterou po výživných dvou hodinách zase uspokojivě uzavře. Na poměry her od Telltale je to nevídané a na mysl se derou seriály, které namísto navazujících epizod vyprávějí samostatné příběhy, což není vůbec špatný nápad. Má to však háček: abyste si užili zábavnou pátou epizodu Minecraft: Store Mode, musíte si koupit celou hru a prokousat se čtveřicí méně zábavných epizod. A to už je jen stěží obhajitelné.

Verdikt:

Pátá epizoda vlastně není pátá epizoda v pravém slova smyslu. Na předchozí dějství navazuje jen rámcově a vypráví nový uzavřený příběh, který zabere poctivé dvě hodiny, má spád a je překvapivě nápaditý. Tenhle běh už Minecraft: Story Mode nevyhraje, ale taktika zkusit to šusem do cíle se vyplatila.

Nejnovější články