Autor: Moolker Publikováno: 17.listopadu 2007 | Verze: PC/finální/anglická Doba hraní: 3 dny+měsíce xboxová |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Zapomeňte na to, že byste se v PC verzi dozvěděli něco o pozadí příběhu či o postavách. Dějová linie zůstává stejná a pokud s ní někdo není obeznámen, nechť si udělá zastávku v následující tabulce pojednávající...
Precizní hlodavec ![]() ![]() ![]() S myší v ruce trochu klesla obtížnost a mít možnost nosit u sebe stovku nábojů do sniperky, měli byste od začátku takřka vyhráno. Další rozdíl je v rychlosti otáčení kolem své osy, které je s hlodavcem přeci jen hbitější, takže původně problémovějšími situacemi, kdy mě obklíčili hbití hopsající wretches, jsem se zde vypořádával s prstem v nose. Rozumná HW náročnost zdroj: Archiv Gears of War PC gameplay video 1 Co už není tak super je prostor, který si GoW vyžádají na vašem harddisku (12 gigabytů) a samotná instalace trvající beze srandy skoro čtyřicet minut. Ale máte v tom zase UE3 editor. Trochu otravné byly také zprávy nutící vás aktualizovat ovladače vašeho procesoru a grafické karty, hrozící tím, že hra se v určitém bodě stopne a všechny savy se údajně vypaří. Znělo to dost přiblble, tak jsem se na to vykašlal a opravdu to byl jen planý poplach, ve skutečnosti mne s tím žádné trable nečekaly. No a nakonec je tu pak povinná tvorba Windows LIVE profilu, přičemž pro možnost získávat achievementy a užívat si multiplayerové hraní ho pak ještě musíte aktivovat online. ![]() ![]() ![]() Nová singleplayerová kapitola Na konci čtvrtého aktu jste urputně bránili vilu, abyste nakonec unikli s obřím Brumakem v zádech, přeskočili do aktu pátého a dojeli až na vlakové nádraží ve snaze dostihnout vlak s bombou na palubě... Takhle to vypadalo před rokem. Nová kapitola v PC verzi, která je nezvykle přístupná ihned z menu, vypráví o přejezdu z vily na nádraží. Někde uprostřed se totiž zaseknete u klíčového zvedacího mostu přes řeku, který je ve vertikální pozici a nechce zalehnout. Celý přídavek de facto vypráví o tom, kterak se snažíte znovu nahodit proud a zprovoznit stavbu. Je trochu zřejmé, že tahle mise je dělaná až později, místy působí trošku „jen tak vlepeně doprostřed děje“, ale celkově je parádní, je v ní pár jiných prvků a nikterak nekazí zážitek. Ba naopak, hezky o obohacuje o necelé dvě hodiny intenzivní zábavy. Spolu s finály čtvrtého a pátého aktu jde o nejtužší pasáž hry a největší bitva mi tady zabrala skoro deset minut. Základní premisa je nicméně stále stejná. Chvilka klidu, chvilka boje, chvilka klidu, chvilka boje a to vše je sem tam proložené výbornými animacemi. Protivníci na vás zde vybalí skoro vše, co mají, často chodí ve vlnách, je jich ukrutná převaha, díry, ze kterých lezou na povrch zemský, kopou daleko od vás, takže dostat se k nim a zacpat je skoro nemožné a do toho všeho vám hraje našlapaná muzika. Když už jsem v oné protáhlé bitvě konečně zabil posledního pěšáka a jal se pokračovat vpřed, hledajíce kulky do vyprázdněného samopalu, vyběhla na mě dvojice boomerů, třímetrových odolných bestií s raketomety. Stále nebyly náboje náboje, takže jsem skrčen pobíhal mezi zídkami, pátral po munici a pokaždé, když jsem slyšel ty mrchy říkat „bum“, modlil jsem se, aby jejich raketa minula svůj cíl... Souboje jsou dlouhé, náročné, adrenalinové a neskutečně zábavné. ![]() ![]() ![]() Autoři využili možnosti PC nejen pro načančání „staré grafiky“, ale také pro vytvoření větších oblastí. Pravda, podzemní jeskyně Locustů byly megalomanské, ale vy jste ve skutečnosti museli jít po víceméně jedné úzké cestičce. Tady na vás čekají několikrát větší prostranství a místy máte na výběr z několika možných cest. Obohacuje to i samotnou, na krytí a střílení ze zálohy založenou hratelnost, neboť již nemůžete zakleknout za nejzazším sloupkem nebo zídkou a všechny odtamtud vykosit (výjimkou jsou situace, kdy máte sniperku). Teď je třeba obezřetně postupovat vpřed a hlídat si nejen předek, ale i strany a zadek. Jít rovnou za nosem se často rovná sebevraždě a tak se vyplatí zakotvit u stran, kde většinou naleznete lepší palebné i obranné pozice. Nejste však jediní, kdo to praktikuje a nejednou mě Locustové překvapili nečekaným vpádem do zad, což skoro vždy znamenalo load. Marcus je sice korba, ale větší dávka ze samopalu složí i jeho. GoW nejsou frenetickou FPS, ale rozvážnější third-person akcí, kde i jeden oponent může znamenat pořádný průšvih. Brumak a další Vzhledem k tomu, že pcčkové rozšíření je zasazeno dovnitř původní hry, nelze očekávat novinky v podobě nových zbraní nebo nepřátel, protože to by logicky nekorespondovalo se zakončením. GoW to ani moc nepotřebují, jelikož už základ je perfektní. K dispozici jsou granáty, dva typy pistolí, brokovnice, ostřelovačka, raketomet, kuše s explodujícími projektily, naváděč satelitního laseru a onen bezkonkurenční samopal s pod hlavní zabudovanou motorovkou aneb nejoriginálnější zbraň od dob gravity gunu. Střílení ještě nikdy nebylo zábavnější! ![]() ![]() ![]() Nepřátel je ještě méně, ale každý druh má dva nebo více typů a rozhodně se nepřejí. No a pak tu je pro PC verzi specifický Brumak, monstrum s kulomety na obou pažích a raketometem na zádech. Tahle potvora vás bude vlastně provázet po celou dobu a není to jen něco, co musíte zabít, protože jinak by to všechno nebylo dost cool. Vše je nadesignované tak, že bez Brumakovy smrti byste nebyli schopni spustit dolů zvedací most a pokračovat v příběhu. Více prozrazovat nebudu, jen poukazuji na to, jak Epic při vývoji opravdu přemýšlí a skládá vše do rozumného celku. Nová tu jsou také některá prostředí. Celkem brzy zavítáte do vážně pěkného divadla, kde vás budou provázet melodie houslí a až se dostanete za kulisy, budete si připadat skoro jako v Max Paynovi 2. Další menší obměnou jsou dva okamžiky, kdy narazíte na seedery, obří brouky rušící signál. Jenže narozdíl od minula nebudete mít k dispozici laser z oběžné dráhy a ke slovu přijde jiná taktika... BTW, možná to nevíte, ale na PC verzi spolupracovali s Epicem tvůrci Painkillera z firmy People Can Fly. zdroj: Archiv Gears of War PC gameplay video 2 Multiplayer a pár chybek Singl je špičkový, ale až multiplayer se stane tou pravou drogou. Najdete zde všechny mapy z X360 verze (včetně těch později stažitelných) plus tři zcela nové. Dále nový mód King of the Hill, který je založený na bitvách o území. Tradiční deathmatch mi sice přišel zábavnější, ale kdo radši něco taktického, ten si zde přijde na své. Teď už jen aby MP (není placený) vždy pořádně fungoval... Nemožnost připojit se k serveru si můžete vynahradit hraním co-op režimu s kámošem na jednom počítači. ![]() ![]() ![]() Více než jen tunelovka Co do grafiky bodují GoW nejen počtem polygonů, ale i fantastickým výtvarným zpracováním a vůbec designem celého světa. Je to hra, která vás vtáhne do sebe a o tom, co vypráví, vás přesvědčí. Planeta Sera má svůj vlastní, unikátní neo-gotický styl namíchaný s tím starořeckým. A když se procházíte po jejím povrchu a vidíte ty pobourané domy, kostely či továrny, nemusí vám ani nikdo říkat, že tady zuří válka a že lidstvo je takřka vyhubené. Tyhle věci vidíte na vlastní oči. Stanete se Marcusem, bojovníkem za přežití lidské rasy. „It's mad world“, jak zpívá Gary Jules v písni doprovázející hru od prvotního vydání. Ne každý dokáže ocenit to kouzlo a je strašně snadné GoW hodit do koše se slovy „je to jen tupá lineární střílečka“. Ne každý dokáže pochopit na první pohled ubohé chování a rozmlouvání Marcuse, Doma, Bairda i Colea. Jenže to jsou chlapi, co bojují celý svůj život, v jádru jsou zoufalí stejně jako ostatní a tohle je drsná hra, kterou by nějaké filozofování, namísto sprostého černého humoru, spíše jen uškodilo. Ne každý si dokáže uvědomit, že kdyby měl k dispozici volnost, a že kdyby se za ním po projití checkpointu nelogicky nezavřeli dveře, atmosféra by trpěla. Ne pro každého je Gears of War. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Sera volá Vzpomínáte na konverze Halo? „Co skvěle fungovalo na Xboxu, nemusí tak dobře fungovat i na PC,“ říkalo se a já přikyvuji. Nemusí, ale může a taky to může fungovat zatraceně dobře. Gears of War jsou toho zářným příkladem. I kdybyste za sebou měli konzolovou verzi, udělejte si na konverzi čas, protože něco podobného na počítačích jen tak nenajdete. Tahle hra má co nabídnout i napodruhé a když už nic jiného, tak těch pět kapitol navíc, Unreal Engine 3 editor, nový multiplayerový mód a. tři čerstvé mapy... za to stojí.
|
Moolker | |
autorovi je 17 let a momentálně dlouhodobě studuje za velkou louží; přispívá i do SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her s dobrým dějem; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |