Benchmarky PC verze Gears of War
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky PC verze Gears of War

6. 11. 2007 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Srovnání výkonu v DX9 vs. DX10 a kvalita obrazu aktuálního hitu na high-endových grafických kartách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Gears of War běží na Unreal Enginu 3.0, je to tedy hra postavená na DirectX a podporuje jak starší DX9, tak novější DX10 (pod Windows Vista). Obsahuje pokročilé grafické efekty, jako je dynamické stínování, dynamická světla (vypočítávaná v reálném čase) a k tomu pochopitelně hi-res textury. Z toho důvodu je to hra poměrně náročná. Jestli si jí chcete spustit na normálním stroji, doporučuje se ubrat detaily, zejména pak "Texture Quality" z "highest" na "medium". Z hlediska benchmarkování je třeba říct, že i tato PC verze je uzamčená na 60 fps a přes tuto hranici se nedostane, kdybyste se rozkrájeli. Takže nějaké fps závody nepřicházejí v úvahu a při hodnocení karet je nutné přihlédnout k tomu, na jaké hodnoty se karta propadá, na tzv. minimální dosahované FPS při enormním nárůstu zátěže.

Na [H]ard|OCP mají test, zaměřený právě na tuto hru a podle jejich závěrů se dá sice hrát s přehledem na všech současných high-endových kartách, ale ne na maximální možné nastavení. Ale k tomu se dostanu za chvíli. Tady je graf z GeForce 8800 GT a porovnání DX9 vs. DX 10 verze. DirectX 10 verze je evidentně pomalejší, ale průměrný výkon neklesá pod 30 fps (viz graf), čili GF 8800 GT zvládá s přehledem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Drobný problém je akorát s antialiasingem. Spousta hráčů má ve zvyku vyhlazování aplikovat, protože pak hry prostě vypadají lépe - nehledě na to, že když je k dispozici výkon navíc, tak to k tomu přímo vybízí. Jenomže v tomto případě DX9 verze antialiasing nepodporuje vůbec a DX10 verze má jisté limity. Například nepomůže nastavení AA v menu ovladačů grafické karty, musí se AA zapnout přímo ve hře a v nastavení nechat "On/Antialiasing". Nějaká editace souboru "WarEngineUserSettings.ini", kde je řádek "MaxMultisamples=4", nepřipadá vůbec v úvahu, protože hra sama přepíše změněnou hodnotu 2 nebo 8 zpátky na 4 a vyhlazuje jen tímto způsobem.

A teď ke konkrétním výkonům. V testu byl k dispozici procesor Intel Core 2 Duo X6800 na frekvenci 2,93 GHz. V DirectX 10 se dala hra hrát na maximální detaily a na nastavení kvality textur na nejvyšší (highest) na kartách GeForce 8800 GTX 768, GeForce 8800 GT 512, GeForce 8800 GTS 640. U karet GeForce 8800 GTS 320 a Radeon HD 2900 XT 512 bylo také možné hrát na maximální detaily, ale kvalitu textur bylo nutné snížit na "medium", protože i v tomto nastavení výkon v některých případech klesal pod 30 fps (konkrétně na 25 a 20 fps) a u Radeonu navíc bylo nutné snížit rozlišení z 1600x1200 bodů na 1280x1024. Radeon tak dopadl z testované skupiny nejhůře (možná kvůli ovladačům? uvidíme). Pod DirectX 9 už to bylo lepší (tradičně), ten je méně náročný.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Všechny TOP karty, GF 8800 GTX, GF 8800 GT a GF 8800 GTS (640) v DX9 módu opět dosáhly nejlepšího výsledku i na maximální možné detaily (i textur). U GeForce 8800 GTS 320 bylo nutné snížit kvalitu textur na "medium". U Radeonu tentokrát bylo možné hrát v rozlišení 1600x1200, karta dopadla lépe než GF 8800 GTS 320 (zejména se u ní tolik nepropadal výkon), ale i tentokrát u něj [H]ard|OCP raději snížili kvalitu textur na "medium". Stránka s výsledky ze všech měření je tady a srovnání kvality obrazu je tady.
zdroj: [H]ard|OCP

cappy

Nejnovější články