Split Second - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Split Second - dojmy z dema

18. 5. 2010 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Představte si show, kde jezdci krouží po trati s hrozbou toho, že jim spadne na hlavu zřícená budova, nebo že to v plné rychlosti napálí do vybuchujícího kamionu.

Autor: Michal Jonáš
Publikováno: 18. května 2010
verze hry: PS3/demo/anglické
doba hraní: pár dnů

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Představte si tak trochu zvrácenou televizní show, kde hlavní roli hrají neohrožení jezdci ve vozech, kaskadérsky kroužící po širokých silnicích. Ale s neustálou hrozbou toho, že jim spadne na hlavu nějaká zřícená budova, nebo že to napálí v plné rychlosti do vybuchujícího kamionu. Tak to je Split/Second, rychlá závodní arkáda, kde jako účastník právě takových závodů musíte dojet do cíle jako první, v čemž vám může pomoci velká destrukce okolí, či jeho úplná změna.

Split/Second totiž na to jde od lesa, protože obyčejné powerupy, jako nabízí např. konkurent Blur, mění za možnost zlotřile likvidovat oponenty za pomoci destrukce trati, kterou si ale musíte samozřejmě nejdříve zasloužit. Na startovním roštu je ještě všechno při starém: na konci pelotonu osmi jezdců čekáte se sportovním bourákem smyšlených proporcí na startovní signál, abyste vzápětí vystřelili vstříc několika rychlým kolům na širokých tratích, vedoucích různými lokacemi zdejšího města Velocity.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky od výrobce

Ono se sice dá vyhrát i standardní cestou rychlé a bezchybné jízdy, ale mnohem větší potěšení spočívá v plnění trojdílného powerbaru, jenž indikuje možnost použít powerplay – tedy právě tu zmíněnou demolici trati nebo jejího okolí. Takže musíte obligátně smykovat do zatáček, najíždět na skokánky, předjíždět co nejtěsněji soupeře a držet se ve vzduchovém pytlíku za ostatními vozidly.

Už na první plný dílek na určitých místech trati spustíte na povel malý bengál. To třeba visící vrtulník vypustí pár bombiček přesně na projíždějící konkurenty, průjezd zkratkou skrze benzínku se rázem změní v ohnivé peklo, nebo najednou vybuchne zaparkovaný autobus a jeho vrak se odmrští přímo do vozovky. Pozor ale, protože nevhodně spuštěná powerplay dokáže zastavit kromě soupeřů i vás!

Pokud trpělivě naplníte svými kousky i celý powerbar, budete rázem odměněni ještě masivnější apokalypsou. V demu na jediné představené trati Airport Terminal z mezinárodního letiště Velocity, se třeba zřítil celý obrovský kus terminálu. Druhou možností je opět pomocí výbušniny změnit trať tak, že se vytvoří zcela nový kus trasy. Znovu se jedná o přesně daná místa, takže na letišti si necháte propadnout kus vozovky na startovní čáře, abyste se takto prokopali do podzemních garáží.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jinde zase podobně zasypete kus cesty spadlou řídící věží, načež ta vás nasměruje po ranveji přímo do chřtánu nouzově přistávajícího obřího letounu, jejž na vás zase na oplátku poslal jiný soupeř. A jako třetí možnost si ještě můžete zpřístupnit novou trasu, která vám trochu zkrátí cestu dál.

V jediném dostupném offline závodu z dema na 4-5 minut AI jezdci zrovna moc powerplay nepoužívali, nicméně s živými protivníky, jichž může být v online závodech až 7, už to bude jistě vybuchovat doslova na každém kroku, takže o nějakém klidném závodění nemůže být žádná řeč.

Přitom i bez toho je okolí slušně animované, včetně funkčních radarů, letadel a vrtulníků na nebi, i automobilového provozu na okolních silnicích. Pokud se ale pomocí volné kamery skrze pouhou dvojici náhledů pozorně rozhlédnete, lehce zjistíte, že kolem není ani noha a grafika je dosti hrubého zrna.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Však on zcela chybí i klasický HUD, zde zastoupený pouze ukazateli pořadí a kola v závodě těsně za vaším autem. To má sice poměrně blízko k takovému Mustangu nebo Chargeru, ale tento jediný vůz v demu je stejně jako všech dalších 24 kousků v plné hře výhradně smyšlené konstrukce. Podobně jsou na tom i kulisy více než 70 televizních závodů, jichž se ve 12 kapitolách v plné zúčastníte. Přitom je jasně vidět, že hra cílí spíše na méně náročné závodníky, protože zdejší jízdní model je zcela nezáludný, auta se velice pohodlně řídí, a snad pouze ten smyk se musí někdy vyrovnávat.

Tratě jsou velkoryse široké a všudypřítomné mantinely vás skoro vždy usměrní. Poškození znamená pár šmouh na kastli, tedy mimo totálek, kdy se v animaci rozmasíte o překážku, abyste vzápětí s pár škrábanci vesele pokračovali dále. Manuální řazení by tu čekal jen blázen, stejně jako musíte omluvit drobnost v podobě zbrusu nových značek, které se rázem objeví na nové trati, i když všude kolem popadaly celé bloky domů… Split Second mi tak připadne oproti velmi podobným závodům Blur poněkud méně atraktivní, krapet ošklivější a určitě jednodušší.

Zde nemusíte nijak složitě balancovat, prohazovat a používat powerupy ve správném okamžiku. Při jízdě vás totiž hra sama upozorní, kdy je možné využít powerplay a něco zlikvidovat, nebo přestavět trať. Na vlastní jízdu se tak můžete zase lépe soustředit. Třeba zrovna pro překonání svého nejlepšího času, jenž se vždy ukládá, nebo při závodech s kamarádem na rozdělené obrazovce, která tak pěkně doplňuje ty internetové.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

A to všechno v kulisách nejen letištních, jak předvedlo demo, ale kupř. i v docích, kde padají na vozovku obrovské lodě, obchodním centru s řítícími se mrakodrapy, průmyslovou zónou, nebo v odvodňovacích kanálech, kde třeba potkáte kamion sypající svůj náklad výbušných barelů jezdcům pod kola a kde vás může spláchnout velký proud vody puštěný z roury zlomyslným protivníkem. Závodění šiknuté destrukcí si tak naplno vyzkoušíte již koncem tohoto týdne, a to na PC, PS3 a Xbox 360. Speciální verze by pak měla dorazit ještě na iPhone.

Stáhněte si: Demo z PSN, Trailery, Videa...

Související články: Novinky...

 
Michal Jonáš
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry


 
 
Michal Jonáš
Smarty.cz

Nejnovější články