PURE - dojmy
zdroj: tisková zpráva

PURE - dojmy

30. 8. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Na první pohled do očí praští neuvěřitelná detailnost grafiky a existují i další rozdíly oproti podobnému Motorstorm Pacific Rift.

Autor: Pavel Oreški
Publikováno: 30.srpna 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva
Prostředí na stánku Disney (foto) sice nebylo tak promakané jako na Motorstorm: Pacific Rift u Sony, zato tu byla možnost projet se v Pure jak na PS3, tak na Xboxu360. Uzavřená prezentace mi časově kolidovala s jinými hrami, tak jsem mu věnoval čas aspoň u stojanů. Naneštěstí se obě těšily velkému zájmu, takže bylo obtížné se k nim probojovat i v první, tedy novinářský den GC.

Hra byla kompletně lokalizovaná do němčiny, takže jsem měl dost problémů se správným ovládáním a chvilku mi trvalo, než jsem pochopil, jak dělat triky, jak zrychlovat a vyrovnávat čtyřkolku při krkolomných dopadech. Oproti MotorStormu se Pure striktně drží čtyřkolek, na druhou stranu jsem je i v rámci možností dema mohl libovolně upravovat. Vyměňovat se daly různé díly (například pérování) a před samotným zasunutím části do stroje šlo vybrat i jeho barvu. Vozítka budou prostě plně pod kontrolou hráče po stránce výkonu i vzhledu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na první pohled mě do očí praštila detailnost grafiky. Popravdě řečeno, kam se hrabe druhý Motorstorm. Zejména stébla trávy a světelné efekty jsou úžasné, i když v dálce je trochu omezen dohled pomocí level of detail, takže jsou objekty jednodušeji vykresleny. Ale toho si všimnete málokdy, protože musíte veškerou pozornost věnovat trati. K dokonalosti už by stačilo, aby se stébla ohýbala pod koly jedoucího vozidla podle zákonů fyziky, ale to bych asi chtěl příliš.

 Hratelnost
Porovnám-li Pure s druhým MotorStormem, jsou tratě na první projetí o poznání jednodušší, nekončil jsem neustále kdesi v propastech a to jsem si vybíral i ty nejužší cestičky. Závody, i když jsem hrál pouze single mód, jsou také akčnější. Z velké části je to dáno dvojnásobným počtem jezdců, kteří se na trať vydávají. Možná je trochu škoda, že se rychle rozjedou do tolika postranních uliček a napětí startovní strkanice prořídne, na rozdíl od neustále nahuštěného závodního pole u Motorstormu. Z části je to dáno menšími rozměry čtyřkolek, které si na trati tolik nepřekáží, jako velké kastle z Pacific Rift.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Skoky, skoky, skoky
Samostatnou kapitolou jsou triky, které řidič čtyřkolky provádí při dlouhých skocích. Je to snůška těch nejbláznivějších póz, které se dají na takovém stroji vymyslet. Například Rockstar, kdy jezdec nad letící motorkou rotuje s roztaženými končetinami nebo Blind prayer při němž postavička pustí řidítka, otočí čtyřkolku vzhůru nohama a při tom přidržuje řidítka za kotníky, jakoby si klekne a dlouze se pomodlí.

Přestože vypadají úchvatně, nejsou triky samoúčelné. Každá povedená akrobacie vám přidá trochu do ukazatele nitra. Je rozdělena na tři části, které je nutné pro jeho aktivaci vyplnit. První dílek vyžaduje nejednoduší triky, druhý těžší a třetí obsahuje šílenosti, které jsem popsal výše. Testoval jsem čtveřici tratí ze tří různých prostředí – slunné, ale bahnité kopce, prachem zvířenou poušť a oproti Motorstormu chudší džungli.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Kdo s koho
Oba dva tituly k sobě mají hodně blízko i když se v pár věcech liší. Motorstorm 2 se plně věnuje adrenalinovým závodům, kdežto Pure rozkládá pozornost na závody i triky. Překvapivě u mě má navrch zatím Pure, ale oběma zbývá do vydání pár měsíců. Když se podíváme na to, jaký skok udělala verze Pacific Riftu od únorové dodělanosti 40% do současných 80%, těžko sázet, kdo komu nakonec hodí bláto na triko.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky...


Pavel Oreški
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem


 
 
Pavel Oreški
Smarty.cz

Nejnovější články