Koridorový tutoriál
Co bude pravděpodobně největším tahákem Biomutant, vyjadřuje už název. Vaše mývaloidní obludka je díky globální katastrofě náchylná na různá znetvoření, díky kterým se může naučit létat s křídly, nechá si narůst drápy, a tak podobně. Tyto viditelné změny, stejně jako otevřený svět a vlastní výroba zbraní, se mi ve zhruba dvacetiminutové ukázce vyhnuly pořádným obloukem. Co však zbylo, bylo natolik zábavné, že jsem od obrazovky odcházel se smutným pocitem: „To už je konec? No, tak holt na viděnou příští rok.“
Že hra zaujala obecenstvo prvním trailerem, bylo patrné už při příchodu ke stánku THQ Nordic. První trailer je vlastně jen zfilmovaný začátek tutoriálu, po kterém se vám hned neodhalí otevřený svět, ale naopak po hlavě zahučíte do útrob polorozpadlých zbytků lidské civilizace. Jako první padá můj překvapivý výraz směrem k vypravěči, který vás doprovází na každém kroku. Jeho projev je klidný, příjemný a dokonale svým komentářem doplňuje ukazatele dalších cílů vaší cesty: „Podívej, to páčidlo by se mohlo hodit. Hmmm, za těmi dveřmi se skrývá něco mocného. Jooo, dobrý zásah.“
Vražedná ladnost
Cesta začátkem hry je protkána nespočtem situací, ve kterých se naplno projeví vaše bojové umění. Nejedná se sice o natolik uspokojivou krasojízdu, jako v sérii s Batmanem, ale rozhodně k ní Biomutant nemá daleko. Je až s podivem, s jakou rychlostí vám zdejší systém přejde pod kůži, takže během pár vteřin tancujete po aréně a s rozhodnou přesností střídáte švihy mečem s palbou z pistolí a prokládáte je základními mutacemi.
Sice můžete jen tak pobíhat kolem a mlátit kolem sebe hlava nehlava jako vyděšená gorila, ale když se naučíte pár jednoduchých stisků tlačítek, snadno přejdete do skluzu, během kterého vyprázdníte celý zásobník, poté vyskočíte, ve zpomalovačce rozsekáte protivníka ve vzduchu a při dopadu obdaříte dalšího neřáda elektrickým šokem. Tímto způsobem střídáte jeden útok za druhým, během mžiku oka vystřídáte několik rohů místnosti a poměrně snadno si dokážete držet protivníky od těla.
Když už jsem se zmínil o mutacích, měl jsem možnost setkat se jen se čtyřmi z nich – roj brouků, který zaměstná zlé chlupáče, šimrající elektrický výboj, téměř neškodná telekineze a trampolínová houba. Právě s houbou jsem si pohrál nejvíce, protože se na bojišti starala o pořádně zábavný chaos. Nepřátelé na ni nabíhali, zatímco jsem je v klidu ostřeloval ze země nebo jsem naopak sám vyskočil vysoko nad hlavy všech a kropil je salvou shora. Podobné kousky se obzvlášť vyplatí v přítomnosti minibossů, kterých v ukázce nebylo málo. Jeden obří huňatec mi dal obzvlášť zabrat se svým téměř nezničitelným štítem z dveří od auta.
zdroj: Archiv
A ten zbytek?
Souboje budou opravdu silnou součástí celku, a kromě mutací si poskládáte i vlastní zbraně či jiné vybavení po vzoru Fallout 4. Chybět nebude ani nesrozumitelné klábosení s NPC, které je úsměvně překládáno již zmíněným vypravěčem. Svými činy v otevřeném světě, u jehož úsvitu má ukázka skončila, rozhodnete o budoucnosti – buď sjednotíte místní znepřátelené kmeny, nebo je zcela vymažete z mapy.
Videoukázka po skončení hratelné části navíc odhalila rozmanitost výsledného obsahu – od různých mutací, přes obří bossy, až po absurdní dopravní prostředky. Představivost tvůrcům rozhodně nechybí a nesourodý mišmaš spolu překvapivě dobře funguje.
Těžko říct, jak zábavný bude otevřený svět, a jak chytlavý nás čeká příběh, ale jedním jsem si jistý už teď – souboje jsou dost zábavné na to, aby táhly celek kupředu, a díky vývoji mutací a tvorbě vlastních zbraní by snad neměly jen tak omrzet.
A perlička na závěr - Biomutant si umí po zvířecku označkovat území. Zda to opravdu odpudí dotěrné predátory, jsem už nezjistil. Uvidíme příští rok.