Autor: Miloš Bohoněk Publikováno: 17.července 2008 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Úvodním vyprávěním jsem trochu poskočil dopředu. Novinářské demo bylo zasazeno někam do poloviny hry; konkrétně šlo o šestou kapitolu, což je ale informace zcela zbytečná, protože autoři ještě nechtěli prozradit jejich celkový počet. Nicméně, než jsem se někam vydal, musel jsem se seznámit s ovládáním xboxové verze. Nejprve jsem si všiml absence jakéhokoliv HUDu. Žádné ukazatele po stranách, ale ono zase ne, že by tu žádné nebyly. Jsou, jen jsou nenápadné, přirozené a vskutku stylové. Isaac má na zádech zářivou linku, která je rozdělena na několik obdélníčků a ty při zraněních mizí. Když zmizí všechny, hned víte, co se stane. Vedle toho tam je malý půlkruh, symbolizující jakousi energii pro speciální útoky. Počet nábojů je zase zobrazen přímo na zbrani. A inventář a zápisník? Všechno jako hologram! Hodně povedené a kdyby mi jeden z vývojářů neřekl, že ty čárky na zádech demonstrují kondici, asi bych si toho nikdy nevšiml - prostě to tam pasuje perfektně. ![]() ![]() ![]() Zapomeňte na samopaly a raketomety. Jste na hornické lodi a to znamená, že nic moc jiného než hornické nástroje tu nenajdete. Musím však uznat, že fungují skvěle. Většinou to jsou různé variace na futuristické drtiče kamenů a v závislosti na tom, s jakou průrazností a rychlostí „střílí“, je lze rozdělit na variace pistole, brokovnice anebo samopalu. K tomu jsem si pak ještě zablbnul i se samopalem. Vzhůru na procházku. První zastávka byla u mého starého známého, co mě minule tak efektně seťal. Teď jsem ale už věděl, že se musím promptně koncentrovat na jeho chapadla, a že palba do jeho břicha ho akorát bude dráždit a on bude produkovat jednoho mrňouse za druhým. ![]() ![]() ![]() Následně jsem došel do menšího skladiště, jež naplňovalo podezřelé ticho a já jen čekal, kdy se něco vyvalí. A taky že se za chvíli vyvalilo. Doteď netuším, co to bylo. Běhalo to po čtyřech a útočilo prostým nárazem, po němž hrdina odletěl a pak se těžce sbíral ze země. Něco jako Berserker v Gears of War, jenže tam jste mohli lehce uskakovat. Tady je Isaac navlečen do tohohle masivního obleku a sotva kluše. Nicméně, pár ran z brokovnice poslalo bestii k zemi a já že si ji prohlédnu zblízka. Jenže jaké bylo mé překvapení, když se přímo před mým nosem znovu zvedla a opět do mě vrazila. Proto jsem přepnul na plamenomet a nekompromisně ji usmažil. Měl jsem už pokoj, ale po takovém masakru se už organismy těžko identifikují, takže vážně netuším, o jaké stvoření šlo. Následovala další chůze zatemněným komplexem, až jsem se dostal k výtahu. Vyrazil jsem do druhého patra a pokračoval v chůzi. Všude okolo byly mrtvé, lehce zmutované rostliny a já tušil, že jsem v nějaké bývalé botanické zahradě. Následující chodba toho byla plná. Zničehonic se však vynořilo ohromné chapadlo, které mě chytlo za nohy a táhlo za sebou, do své díry. Než mě k ní dotáhlo, prapodivná paže třikrát na pár vteřin zastavila a dostal jsem možnost střílet, zranit ji. Jenže já byl v té chvíli tak vyjukaný a překvapený, že jsem i zapomněl, jak se přebíjí. Dovlekla mě až k otvoru, kde jsem se naštěstí zapřel, načež chapadlo zmizelo ve své noře. Hlavní hrdina se postavil, ale v tu chvíli se „to něco“ vynořilo znovu, chytlo ho to celého a tím byl jeho život ukončen. Tak znovu.... Pomalu, ale jistě Abych zažil výše popsané věci, stačilo u hry strávit asi dvacet minut, což znamená jediné: Dead Space je hodně o rozvážném našlapávání, zkoumání a klepání se ze strachu z neznáma. Dalo by se říci, že „tady se toho moc neděje“, ale když na to dojde, je to zážitek. Pomalu jsem měl pocit, jako bych se pral s jedním bossem za druhým. Jinými slovy, každý souboj, co jsem v hratelné verzi absolvoval, si dosud přesně pamatuji. Kolik her o sobě tohle může říci? ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii ![]() Jdou si pro vás Dead Space jsem nikdy moc nesledoval, protože pojmy „EA“ a „survival horor“ mi nějak nešly k sobě. Po včerejší prezentaci jsem ovšem svůj postoj musel o sto osmdesát stupňů otočit a už se nemohu dočkat, až si v říjnu v noci sednu do křesla, vložím disk do mechaniky a ponořím se do téhle zvrácené, děsivé a brutální záležitosti. Dead Space E3 twinkle trailer zdroj: Archiv Dead Space E3 prezentace video Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Preview, Novinky... |
Miloš Bohoněk | |
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování |