Autor: Miloš Bohoněk Publikováno: 16.července 2008 |
Ještě než jsme se Morganem, producentem hry, pustili do hraní, prohodil pár slov o příběhu: „Menší kolonie lidí se při cestování dostane do jakési temné prázdnoty (odtud název hry - pozn. autor), kde jsou chyceni jako v bermudském trojúhelníku. Posléze jsou napadeni záhadnou rasou tzv. Watcherů, kteří sice vypadají jako roboti, ale úplně roboti to nejsou, moc ti k tomu teď ale říct nemůžu. Vy se pochopitelně budete snažit dostat ven, ale neustále budete pod tlakem. Hráč navíc není žádný super-hrdina, prostě normální chlapík, kterého hrdinou dělá jen jeho odhodlání. A speciální oblek,“ objasňuje mi zápletku o asi dvě hlavy vyšší producent. Jose Perez, hlavní designér, následně spustil hratelné demo. „Není to ale úplný začátek, jsme někde uprostřed hry. To abys taky něco viděl,“ vysvětluje Jose a já se okamžitě pouštím do akce. Dark Void je v prvé řadě third-person střílečka, která svým krycím systémem připomíná Gears of War. Narozdíl od blockbusteru od Epicu, Dark Void je takový rychlejší a hrdina je o poznání mrštnější než Marcus Fenix, o jetpacku na zádech nemluvě. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Začátek dema trochu vrzal kvůli nepříjemně nízkému frameratu, ale za dvě minutky se už vše vyladilo a až do konce to bylo plynulá jízda. Dark Void je navíc ve vývoji jen něco málo přes rok, takže menší trhání se dá omluvit. Nicméně, po eliminaci prvních nepřátel jsem měl chvilku času, a proto jsem zakroužil kamerou okolo - jeden velký skalní masiv. Ona vůbec se ta celá ukázka odehrávala v jisté skalní oblasti a do ní vtesaných primitivních konstrukcích. Když jsem se ptal, jestli se ve finále podíváme i na jiná místa, byl jsem ujištěn, že ano, těšit se můžete třeba na džungle, emzácké lodě anebo laboratoře. „Štve mě, když čtu fóra a vidím tam, jak jsou lidi nespokojení a brebtají, že naše hra je jen samý šutr. A já si říkám: jó, musíme jim toho ukázat víc, jenomže teď to holt ještě nejde,“ vypráví Morgan. Ani ne po minutě hraní jsem se dostal k velké propasti, kterou jsem ladně přeplachtil pomocí jetpacku a divil se, že nikde není žádný ukazatel paliva. „Já vím, ale my v prvé řadě chceme, aby se lidé bavili, takže jsme se na podobná omezení prostě vykašlali,“ objasňoval Morgan. ![]() ![]() ![]() Následovalo střílení, krytí, střílení, krytí a dostal jsem se k velké trubce, na kterou jsem skočil, ručkoval doprava, tam slepá ulička, ale dole mi blikal ukazatel se šipkou nahoru, takže jsem vzhlédl a Morgan spustil: „Tohle je právě věc, kterou máme na Dark Void nejraději. Většina stříleček je prostě jen na zemi, odehrává se pouze vodorovně. V Dark Void vám chceme ukázat, že to jde i jinak. Chceme, aby se hráči dostalo toho pocitu prostoru, že nechodí jen dopředu, dozadu a do stran, ale také nahoru a dolů.“ Když to Jose viděl, začal hrozit, že mi tam dá aspoň střední obtížnost. Ta mě v tu chvíli ovšem ani moc nezajímala, raději bych si zkusil tu extrémní, kde, jak vysvětloval Morgan, hrdina nemá masku (Master-Chiefovského syndromu se zde nedočkáte), tudíž ani žádné ukazatele a k tomu zemřete po několika zásazích. Škoda, že to ještě neměli v hratelné formě... ![]() ![]() ![]() Moc to neřešit a vzhůru do nebes Po prvním lezení následovaly tradiční potyčky, kde již vystupovala i tužší verze řadových Watcherů, na níž se namísto samopalu spíše hodil jakýsi energetický raketomet. Každopádně to je asi tak vše, co si až do závěrečné bitky pamatuji, protože mi vzpomínky prostě splývají. Sklerózu nemám, to jen E3 demo Dark Voidu nebylo nejpamětihodnějším zážitkem. I když se člověk po celou dobu bavil, nepřátele kosil s chutí a užíval si hopsání s jetpackem, nebyl to žádný ohromující zážitek, který by zanechal hluboké rýhy. Na druhou stranu, do úplně tutovosti to také mělo daleko, konec toho byl důkazem a potenciál tu určitě je. Nemluvě o tom, že tvůrci mají minimálně ještě rok na vylepšování. Po oněch monotónních deseti minutách přišel zvrat. Došel jsem k východu z velké skály, z něhož byla vidět lidská loď snažící se uprchnout a okolo kroužící UFO. Co s tím? Vedle mě byly i krabice s upgradem pro mé trysky na jetpacku, které mi umožnily létat, ne jen skákat jako dříve. Automaticky se spustila animace, hlavní hrdina si vylepšení nainstaloval a vyskočil ven. Létání je skvělá věc A skvěle i vypadá. Trochu to připomíná Iron Mana, ale tady mi to přišlo o dost přirozenější. Když jsem třeba aktivoval turbo, s mojí postavou to přirozeně hodilo. Po deaktivaci to s celým tělem škubne znovu. Protože jsem ještě neměl žádné těžké kvéry, nemohl jsem talíře sejmout jen tak. Jednoho jsem si proto vypíchnul, letěl za ním a skočil mu na kapotu. Po té jsem dokolečka přelezl až k ovládacímu panelu, který jsem držením B otevřel a tím se zároveň dostal i do kokpitu. V tu chvíli se spustila přetlačovací minihra, kde jsem kvrdlal levou páčkou xboxového ovladače, eliminoval pilota a následně udělal hups do kabiny (něco jako např. v Mercenaries 2). ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Kolem a kolem.... ![]() zdroj: Archiv Dark Void - záběry z hraní Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Preview, Novinky... |
Miloš Bohoněk | |
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování |