World in Conflict Soviet Assaut - preview
zdroj: tisková zpráva

World in Conflict Soviet Assaut - preview

26. 3. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Domácí časopis OXM ve světové premiéře odkryl konzolové pokračování a PC datadisk v jednom.

Autor: Michal Jonáš
Publikováno: 26.března 2008

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Že se chystá konverze vynikající realtimová strategie World in Conflict pro konzole (Xbox 360 a PlayStation 3) a že se z jejího nového obsahu stane i datadisk pro loňskou PC verzi, víte už pár týdnů. Dosud však o nich nebyly venku žádné informace, nedošlo k oficiálnímu oznámení ani přední zahraniční magazíny ještě neměly šanci (ať už kvůli tamnímu přetrvávajícímu embargu nebo špatně vycházející uzávěrce) publikovat své články. Výjimku a tím pádem opravdovou světovou premiéru překvapivě získala česká mutace Oficiálního Xbox 360 Magazínu, neboť tento materiál ještě nepřinesly ani mateřské edice ve Velké Británii a USA.

Redaktor českého OXM Karel Kališ byl pozván přímo do nových studií Massive Entertainment do Švédska, aby si tam World in Conflict s podtitulem „Soviet Assault“ vyzkoušel na vlastní kůži. Na pěti stránkách aktuálního čísla časopisu, které je na stáncích od minulého týdne, odkrývá nejen své dojmy z hraní, ale hlavně několik velice zajímavých skutečností. Z nich hraje prim ta, že Soviet Assault nabídne také singleplayerovou kampaň za stranu sovětského agresora, kterou si mnozí přáli, když v původní hře absentovala. Ale nemá se jednat o samostatnou herní odbočku, nýbrž o střídání stran v rámci jednoho příběhu, kdy budete hrát v jedné kampani vlastně za obě strany.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
artwork ze Soviet Assault

 Hydroplán
Tradičním přídavkem bývají nové lokace a jednotky, v tomto směru bude hra rovněž obohacena. Karel Kališ v OXM konkrétně zmiňuje jeden nový a velice zajímavý stroj sovětské provenience, což potěší zejména fandy letecké techniky. U vývojářů ve studiu totiž spatřil velice podivný „chronoplane“, který popisuje jako křížence letadla a lodě. Grafikům stál předlohou prý jakýsi letoun, který skutečně v osmdesátých letech spatřil světlo světa jako prototyp. Jelikož se historií vojenských letadel jako plastikový modelář trochu zabývám, domnívám se, že by mohlo jít o tzv. amfibie, neboli hydroplány, což jsou letouny schopné startu a přistání na povrchu i na vodě.

V bývalém SSSR se jimi zabývala konstrukční kancelář Beriev, jenž se tomuto odvětví věnuje dodnes. V její historii najdeme rovnou několik obřích transportních letounů, které dříve Rudá armáda používala hlavně pro námořní výsadky. Možná, že v Soviet Assault nakonec uvidíme dokonce opravdový unikát v podobě hydroplánu s kolmým startem a přistáním Bartini VVA-14, který se klasickému pojetí letounu hodně vymyká (video).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
fotka letounu VVA-14

 Převedení ovládání na konzole
Velkým problémem prý bylo zpočátku přizpůsobení ovládání na obvyklý konzolový joypad, ale podle redaktora, který si ovládání skrze joypad vyzkoušel, je nyní již vše v pořádku a i bez klávesnice se mají jednotky řídit velmi dobře. To by značilo dobrou práci Swordfish Studios, které má port na konzole na starosti, zatímco tvůrci PC verze Massive Entertainment se zaměřují na vlastní obsah hry.

OXM chválí hlavně vynikající práci zcela volné kamery, jejíž ovládání je namapováno na obě analogové páčky podobně, jako je tomu ve 3D střílečkách, takže konzoloví hráči by měli mít řízení pohledu dobře zažité i ve strategické hře. Nechybí ani zoomování a možnost okamžitého zmrazení obrazu pro vychutnání zastavených střel a výbuchů. Pro přivolávání posil a nových jednotek na bojiště lze kromě kontextových nabídek přiřazených čelním tlačítkům využít i hlasových příkazů skrze headset, tak jako v Tom Clancy's EndWar. Tato funkce má podle zkušeností OXM ještě mouchy, protože správně zaregistruje pokyn až na několikerý pokus.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
artwork ze Soviet Assault

Stejně jako v PC předloze jsou kontextové nabídky konzolové verze ukotveny v horních rozích obrazovky. Pro vyvolání roletek s přehledem palebné podpory a nových sil logicky slouží horní čelní tlačítka na joypadu, přičemž pak již jen stačí vybrat páčkou zvolenou jednotku, načež se ihned spustí vybraná akce, jak píše autor OXM.

 Po síti v méně lidech
O multiplayeru prý tvůrci zatím mlčeli, ale nejspíš se dočkáme minimálně stejného počtu map a režimů jako v počítačové verzi. Maximální počet připojených hráčů do hry pravděpodobně klesne na deset, přičemž zřejmě nebude dostupná možnost křížových zápasů počítačových a konzolových hráčů najednou. Z dřívějška víme, že máme počítat s nějakými novými síťovými módy a mapami. Dále se v OXM uvádí, že přibudou nové herní i renderované animace.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva World in Conflict: Soviet Assault by měl vyjít pro PC (jako datadisk) a PS3 / X360 (jako plnohodnotná hra) koncem října letošního roku (alespoň tak tvrdí internetové obchody, které ho již mají mezi předobjednávkami), díky čemuž půjde o přímou konkurenci vánočního Red Alertu 3 taktéž s hratelnými Sověty.

Zdroj: Oficiální Xbox 360 Magazín CZ, obrázky Insidegamer

Stáhněte si k původní hře: Demo, Patche, Videa, Trailery...

Související články: Recenze singleplayeru a multiplayeru World in Conflict, Video-recenze, Novinky

Michal Jonáš
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry


 
 
Michal Jonáš

Nejnovější články