Wolf se dočká skvělého multiplayeru
zdroj: tisková zpráva

Wolf se dočká skvělého multiplayeru

7. 8. 2001 16:55 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Také se Vám nechtělo věřit nedávným fámám šířícím se po internetu rychlostí viru SirCam, které sebevědomě tvrdily, že za strohým oznámením NEW GAMES FROM ID SOFTWARE se má skrývat Quake IV, kterého údajně připravují Raven Software? Samo o sobě to znělo dost nepravděpodobně, už jen třeba kvůli tomu, že by id Software svou nejslavnější herní sérii nikdy nesvěřili do rukou externí firmy, kterou navíc zmítají problémy po odmítnutí nových projektů pro Electronic Arts a Valve Software.

Člověk nemusí být jasnovidec, aby věděl, že id Software se v současnosti soustředí hlavně na design nového Dooma.

Po dnešním dni je i trochu jasnější, co asi bude vedle re-edicí starších her (Quake 3 Gold Edition, Quake BFG) a Collector's Doom) tím dalším překvapením na pátečním QuakeConu. Onou tajemnou hrou nebude podle dnešního interview na PC.IGN nic menšího, než Return to Castle Wolfenstein, který se měl nejprve zaměřit jen na singleplayer hru vyvíjenou společnosti GrayMatter Interactive (autoři Kingpina). Ale to samozřejmě id Software nestačilo a proto 1.června najali externí firmu Nerve Software založenou jejich bývalým zaměstnancem Jamesem Brandonem, aby vyvíjela síťovou složku hry (tisková zpráva). Původně jsem očekával, že se díky tomu dočkáme nějakého addonu jako byla Team Arena, ale s radostí na tváři jsem zjistil, že multiplayer vyjde už koncem letošního roku přímo s plnou verzí nového Wolfa.

Další příznivou zprávou je bezesporu fakt, že se nebude jednat o klasické variace na deathmatch nebo CTF, které už dnes spoustu lidí nudí, ale půjde o mise založené na plnění různorodých úkolů, tedy něco jako Assault v Unreal Tournamentu. Zde se v síťové hře vždy střetnou dva týmy - například v jedné misi se musí spojenci vylodit na pláži, přežít vražedné ostřelování nacisty, vloupat se do jejich střeženého bunkru, ukradnout tam tajné materiály a donést je zpět do svého velitelství. Nepřípomíná Vám to něco? Ano, Return to Castle Wolfenstein tím trochu leze do zelí svému největšímu konkurentovi v podobě Medal of Honor: Allied Assault, který něco podobného nabídne pouze v singleplayeru. A aby toho všeho nebylo málo, padlo ještě rozhodnutí zakomponovat do hry různé typy postav - třeba takový medik na způsob Team Fortress Classic se určitě na bojišti neztratí. S tím souvisí také pár nových zbraní, které budou specialitou některých charakterů a ve hře pro jednoho hráče je nenajdete.

Zdá se tedy, že id Software konečně (!) pochopili, o co je už delší dobu mezi hráči síťových 3D akcí největší zájem (viz obrovská popularita Half-Life modů jako Day of Defeat, FireArms, FrontLine Force atd.) a snad si díky novému Wolfovi konečně spraví reputaci po rozporuplné Team Areně. Obsažení kvalitního multiplayeru do Wolfa společně s unikátním systémem kamer v in-game animacích (nová technologie přejatá z Dooma) může teoreticky rozhodnout souboj, která z obou 3D stříleček běžících na Q3A enginu s tématikou druhé světové války se stane letos na podzim úspěšnější. Obrázek zdroj: tisková zpráva

jd

Nejnovější články