Virtua Fighter 5 nejen pro automatové maniaky
zdroj: Archiv
Preview

Virtua Fighter 5 nejen pro automatové maniaky

18. 12. 2006 22:22 | autor: Redakce Games.cz |

Konzolový souboj je v plném proudu, ale na opravdové bojovky, pomyslné rodinné stříbro konzolové scény, se ještě pořád čeká.

Jediným zástupcem žánru, který si už mezi fanoušky stihnul vysloužit své ostruhy je Dead or Alive 4 na Xbox360. Na jaře se ho pokusí zastínit další z legend mlátičkové historie - již páté pokračování série Virtua Fighter. Předchozí díl Virtua Fighter 4 (a především vylepšený Virtua Fighter 4 Evolution) stihnul mezi hardcore fanoušky zkultovnět a mnozí ho stavěli na vyšší příčky než dříve nesestřelitelného Tekkena. Teď se mohou majitelé Playstation 3 těšit na další díl, který vyjde předčasně, v USA už 20. února. Bude to opravdový next-gen nebo se jen o drobná vylepšení? Kolegové z 1UP.com se sešli s vývojáři a důkladně je vyzpovídali.
Ze střípků rozhovoru lze vyzdvihnout hned několik skutečností. Předně je to novinka pro opravdové maniaky - ve Virtua Fighter 5 bude frame counter. A nemyslíme teď ukazatel snímků za vteřinu. Pokud znáte nějakého opravdu profesionálního bojovkáře, možná jste si všimli jeho obsese, co se týče různých verzí jeho oblíbené bojovky. Pokud vyrostl na PAL verzi, nebude chtít hrát NTSC verzi ani za nic, protože je jinak rychlá, jednotlivé pohyby v ní mají jiný počet okének (framů) a na to on není zvyklý. Pokud chcete účinně blokovat soupeřova comba a mít dokonale načasován vlastní útok, musíte na to jít vědecky. Pokud možno s kalkulačkou. Autoři hry si tohoto trendu naštěstí všimli a tak budou mít všichni hardcore fandové v pátém díle k dispozici frame counter, který ukazuje u každého pohybu počet okének. Možnosti taktizování se tak posouvají zas o něco dál, i když normální smrtelník teď asi jenom nechápavě kroutí hlavou.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Virtua Fighter 5 už mimochodem existuje v automatové verzi, která běží na mašině, jenž disponuje stejným grafickým čipem jako Playstation 3. Konzole od Sony má však pokročilejší CPU a tak je možné, že hra bude vypadat ještě o chlup lépe, než její arkádová sestřička. Pár věcí však bude v pátém Virtua Fighterovi chybět. Jedná se především o oblíbený A.I. Mode, ve kterém jste si mohli vychovat svého vlastního bojovníka. Pětka nabídne trochu jiný systém, ale autoři prozradili, že prvky z A.I. módu byly využity při výchově vašich protivníků. Očekávejte tedy pořádně tuhé souboje s umělou inteligencí. Mnohem citelnější je však absence online multiplayeru. Důvodem je prý nemožnost stoprocentní optimalizace. Vývojáři nechtějí dopustit, aby si někdo zkazil zážitek tím, že mu hra bude lagovat a tak pro jistotu online mód vůbec nezařadil.

Kamarádi na odstřel tak budou muset nakráčet přímo do vašeho obýváku. Uvidíme, zda téhle díry na trhu využije chystaný Tekken 6. Ten je však ještě hodně daleko, stejně jako plánované pokračování Soul Caliburu 3. Bojovkový byznys na next-gen konzolích se rozjíždí překvapivě pomalu a důležité pěšáky zatím můžeme najít jenom na straně Sony. Doufejme, že v tomto žánru přinese pár příjemných překvapení. Virtua Fighter 5 k nim určitě patří.
zdroj: 1UP

lavicak

Nejnovější články