V Magic: The Gathering Arena získáte karty z boosterů, Draftu i obyčejného hraní
zdroj: Archiv

V Magic: The Gathering Arena získáte karty z boosterů, Draftu i obyčejného hraní

18. 1. 2018 14:25 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Magic: The Gathering Arena se stále ještě krčí za zamčenou bránou uzavřené bety a do své komnaty plné nádherných kartiček zatím pouští jen ty nejvěrnější, mezi které já bohužel nepatřím. Zkusil jsem klepat, ale nikdo neotvírá, a než uslyším ono vytoužené zaskřípání pantů, musím se spokojit s informacemi přímo od tvůrců. Jejich nejnovější sdělení vysvětluje, jak bude ve hře fungovat získávání karet a free-to-play systém, a aspoň na první pohled to vypadá poměrně štědře.

Úplným základem je skutečnost, že ve hře budou dvě měny, zlato a drahokamy. Zlato vyděláte hraním, drahokamy si koupíte za reálné peníze a můžete jejich pomocí celý proces uspíšit. Ale ve hře nebude kromě nějakých kosmetických nepotřebností nic, co byste si mohli koupit pouze za drahokamy.

Za měnu si můžete nakoupit klasické boostery, které tu budou mít 8 karet s různou raritou, ale to zdaleka není jediný způsob, jak získat nové kartičky. Já se osobně nejvíc těším na mód Draft, kde si hráči kolem stolu postupně rozebírají karty a tvoří improvizovaný balíček, tak trochu na způsob hearthstonovské Arény. Výbornou zprávou je, že karty, které si v Draftu vyberete, vám zůstanou navždy. Další odměnou při běžném hraní bude náhodná karta po každém vítězství (až 30 denně).

Ve hře dost překvapivě není žádný systém rozbíjení karet, abyste získali další měnu ke craftování přesně toho, co chcete. Tvůrci místo toho zavedli systém divokých karet. Ty vám můžou náhodně padnout z boosteru a mají určitou vzácnost, a vy divokou kartu následně můžete směnit za libovolnou kartu stejné vzácnosti.

A když nastřádáte víc než maximální 4 kopie jediné karty? Pak se vám přidají bodíky do tzv. Vault, a když se vám nashromáždí dostatek duplikátů, hra na vás vychrlí záplavu divokých karet a dalších odměn. Navzdory absenci craftování by tak teoreticky neměl být žádný velký problém získat konkrétní kartu, kterou potřebujete pro dokončení svého smrtícího balíčku.

Tvůrci zatím experimentují i s týdenní porcí boosterů zdarma (třeba 3-4) a tím, že za první výhru každého dne dostanete největší peněžní odměnu, aby si hru užili i hráči, co u ní nemůžou trávit tolik času, a to všechno mi přijde krásné a dobré. Dokonce i kontroverzní rozhodnutí zbavit se craftingu se mi zdá moudré, protože třeba v Hearthstonu mě vždycky štvalo ničit si karty místo toho, abych kompletoval svou sbírku.

Celý systém se ještě testuje a nic není vytesáno do kamene, takže je klidně možné, že se všechno ještě stokrát změní, a současní hráči se samozřejmě můžou těšit na celou řadu account wipů. Ale pokud přežije alespoň větší část navrhovaného systému, a pokud nebudou ceny boosterů či Draftů nastaveny absurdně vysoko, pak vypadá ekonomika MTG Arena velice férově. Brzo přestanu klepat a pořídím si beranidlo.

Nejnovější články