Toca Race Driver - preview
zdroj: Archiv

Toca Race Driver - preview

21. 7. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Více než osmnáct měsíců pracuje padesátičlenný tým z Codemasters na novém dílu úspěšné závodní série TOCA, který se asi stane nejlepším automobilových simulátorem všech dob. Chcete vědět proč?

Autor: Ladis
Publikováno: 21.července 2002


Zvětšit zdroj: Archiv Více než osmnáct měsíců pracují lidé v Codemasters na novém dílu úspěšné závodní série TOCA. Nový díl, jež oficiálně vyjde pod více názvy - TOCA Race Driver (Evropa), Pro Race Driver (USA, Španělsko), DTM Race Driver (Německo, Benelux), V8 Supercar Race Driver (Australie, Nový Zéland), je pečlivě vypilováván padesátišesti lidmi ve vývojářském týmu, jež hodlá dovést TOCA Race Driver k maximální dokonalosti a realističnosti.

 Simulace života závodníka
TOCA Race Driver by se měli nejen od předešlých sérií, ale i od všech ostatních závodních her odlišovat integrací příběhu, dějové linie, kladením důrazu na reálný život jezdce-závodníka, za něhož budete závodit a vyhrávat. Stejně jako ve skutečnosti budete přijímat či odmítat nabídky týmů ke spolupráci, dostávat instrukce od manažerů či absolvovat spoustu jezdci neoblíbených interview. Hra bude klást rovněž důraz na interakci mezi vámi a ostatními závodníky či zpětnou vazbu mezi hráčem a jeho týmem. TOCA Race Driver bude tedy postavena na osobnostech, autoři se maximálně snažili, aby se hráč cítil jako skutečný jezdec, nikoliv jako pouhý závodní vůz.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

TOCA Race Driver bude se značným důrazem kladným na příběh a děj otevřenou, nelineární hrou, obsahující jednu hlavní (předem danou) dějovou linii a množství dalších, přidružených, jež budou záviset na vašich výkonech a výsledcích.

 Fyzikální a kolizní engine
Zvětšit zdroj: Archiv Velkou devizou hry má být, dle slov autorů, vysoce realistický fyzikální a kolizní engine. To, že narozdíl od mnoha jiných vývojářů, nemluví planě do větru, dokládá obrovské úsilí celého týmu. Ten do vývoje zapojil veškeré možné prostředky, mimo jiné i finančně velmi nákladné crash testy, počítačovou simulaci či angažoval skutečné profesionální jezdce v rámci testování. Výsledkem má být realistický a adaptabilní fyzikální model vozů spolu s vysoce kvalitním a v porovnání s jinými simulátory bezkonkurenčním enginem modelování poškození.

Finite Element Modelling (FEM) - tak se nazývá engine, jež bude mít na starost věrné podání havárií a poškození vozu. Jedná se o jeden z nejrealističtějších damage systémů v závodních hrách. Již bylo řečeno, že k jeho vývoji bylo využito jak crash testů, tak i počítačové simulace. FEM je komplexním modelem poškození, při srážce tedy umožňuje přesně a věrohodně modelovat poškozené části vozu se zpětnou vazbou na fyzikální engine.

Zvětšit zdroj: Archiv Důsledkem havárie tak bude například snížená ovladatelnost vozu, zhoršené jízdní vlastnosti, v závislosti na působících silách otevírající se poškozené dveře, kufr atd. Čelní náraz do zdi bude téměř jistě znamenat kompletní zničení vozu, při menších kolizích může dojít k poškození převodovky či utržení spoilerů. Zhoršené jízdní vlastnosti poznáte podle citelně sníženého gripu, menší rychlosti či stáčení se vozu na stranu.

 První dojmy z dema
Před časem došlo k uvolnění neoficiálního demo TOCA Race Driver, jež obsahuje asi 60 procent kódu hry. Alpha verze obsahuje pouze jedinou trať a jediný vůz, za který můžete závodit. Jakkoli jsem si skvěle zazávodil s pocitem opravdu realistické jízdy (viz mnou natočené video z jedné z jízd linknuté níže na této stránce), alpha verze obsahuje množství nedodělaných atributů a rovněž není optimalizována ani rychlost hry. Z těchto a dalších důvodů autoři varují před vytvořením si konečného obrázku o finálním produktu jen z této demonstrační alpha verze.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Proto nebudu komentovat relativně silné trhání hry na Duronu 800 s GeForce 2 v jakémkoli rozlišení či chyby ve stabilitě demontrační verze. Naopak vyzdvihnu dokonalou simulaci jízdních vlastností spolu se špičkovou grafikou a perfektní demage model.

 Umělá inteligence
Zvětšit zdroj: Archiv Umělá inteligence byla již v minulých TOCA sériích na vysoké kvalitativní úrovni, nyní autoři pracují na jejím dalším vylepšení. Vysoký potenciál AI v TOCA Race Driver vychází ze dvou zásadních a od ostatní konkurence ji odlišujících aspektů. Prvním z nich je skutečnost, že vozy již nerozlišují jen ideální stopu, hranici a stopu předjíždění, ale kompletně celou vozovku před sebou, čehož výsledkem je více možností, jak reagovat na náhle objevivší se překážky.

Druhým aspekt se týká vysoce sofistikované oblasti umělé inteligence - hledání optimální cesty. V tomto případě jde o to, že vozy dokážou nalézt mezi ostatními vozy nejlepší stopu pro předjetí. Tyto dva aspekty, odlišující TOCA Race Driver od ostatních závodních her, jsou předzvěstí opravdu reálného chování vozů na trati.

Zvětšit zdroj: Archiv V rámci maximálně realistického pojetí hry se vývojový tým precizně soustředil i na audio složku hry. K ozvučení motorů a pneumatik vozů bylo využito skutečných individuálních samplů reálných vozů. Konkrétně každý vůz má 26 odlišných samplů motoru a pneumatik, jejichž modelováním se docílí realistického zvukového podání hry.

 License na všechno
Co rovněž potěší, bude obrovské množství licensovaných vozů, tratí a šampionátů. Konkrétně budeme moci ve hře závodit až se 42 licensovanými cestovními i závodními vozy, rozdělených do mnoha kategorií (DTM, V8 Supercars, America Series, Eurepean Cup a mnoha dalších). Mezi vozy nebudou chybět například Mercedes CLK, Subaru Impreza WRX, Chevrolet Corvette, Mini Cooper S, Mitsubishi Lancer Evo VI, Dodge Viper GTS-R apod.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Závodit budeme moci na celkem 38 licensovaných tratích, zahrnujíce například Silverstone, Hockenheimring, Monza, A1 Ring, Catalunya. Hra nabídne i 13 šampionátů včetně několika oficiálních (DTM v Německu, V8 Supercars v Austrálii, British Touring Car Championship v Británii).

 Grafika
Jakkoliv bude grafika TOCA Race Driver přizpůsobena jednotlivým herním platformám, výrazného rozdílu by mezi PC a PS2 verzí být nemělo. PC verze díky výkonnějšímu HW oproti PS2 pouze tradičně nabídne vyšší rozlišení a detailnější textury. Zajímavostí je maximálně efektivní využití motion capturingu pro realistický pohyb řidičů ve hře. Minimální HW nároky by se ve finální verzi narozdíl od dema měly pohybovat někde na výkonové úrovni P600 + GeForce.

Zvětšit zdroj: Archiv Shrnu-li své dojmy z hraní alpha verze spolu s dostupnými informacemi, rozhodně mohu tvrdit, že TOCA Race Driver vypadají opravdu velmi, velmi slibně.

Stáhněte si: Demo (65 MB), E3 trailer (10 MB), Cars video (5 MB)
Související články: Novinky, Swedish Touring Cars Championship 2 recenze (2/2001)

 
Ladis
připravil: jd


 
 

Nejnovější články