Autor: Ladis Publikováno: 21.července 2002 |
![]() ![]() ![]() TOCA Race Driver bude se značným důrazem kladným na příběh a děj otevřenou, nelineární hrou, obsahující jednu hlavní (předem danou) dějovou linii a množství dalších, přidružených, jež budou záviset na vašich výkonech a výsledcích. Fyzikální a kolizní engine ![]() Finite Element Modelling (FEM) - tak se nazývá engine, jež bude mít na starost věrné podání havárií a poškození vozu. Jedná se o jeden z nejrealističtějších damage systémů v závodních hrách. Již bylo řečeno, že k jeho vývoji bylo využito jak crash testů, tak i počítačové simulace. FEM je komplexním modelem poškození, při srážce tedy umožňuje přesně a věrohodně modelovat poškozené části vozu se zpětnou vazbou na fyzikální engine. ![]() První dojmy z dema Před časem došlo k uvolnění neoficiálního demo TOCA Race Driver, jež obsahuje asi 60 procent kódu hry. Alpha verze obsahuje pouze jedinou trať a jediný vůz, za který můžete závodit. Jakkoli jsem si skvěle zazávodil s pocitem opravdu realistické jízdy (viz mnou natočené video z jedné z jízd linknuté níže na této stránce), alpha verze obsahuje množství nedodělaných atributů a rovněž není optimalizována ani rychlost hry. Z těchto a dalších důvodů autoři varují před vytvořením si konečného obrázku o finálním produktu jen z této demonstrační alpha verze. ![]() ![]() ![]() Proto nebudu komentovat relativně silné trhání hry na Duronu 800 s GeForce 2 v jakémkoli rozlišení či chyby ve stabilitě demontrační verze. Naopak vyzdvihnu dokonalou simulaci jízdních vlastností spolu se špičkovou grafikou a perfektní demage model. Umělá inteligence ![]() Druhým aspekt se týká vysoce sofistikované oblasti umělé inteligence - hledání optimální cesty. V tomto případě jde o to, že vozy dokážou nalézt mezi ostatními vozy nejlepší stopu pro předjetí. Tyto dva aspekty, odlišující TOCA Race Driver od ostatních závodních her, jsou předzvěstí opravdu reálného chování vozů na trati. ![]() License na všechno Co rovněž potěší, bude obrovské množství licensovaných vozů, tratí a šampionátů. Konkrétně budeme moci ve hře závodit až se 42 licensovanými cestovními i závodními vozy, rozdělených do mnoha kategorií (DTM, V8 Supercars, America Series, Eurepean Cup a mnoha dalších). Mezi vozy nebudou chybět například Mercedes CLK, Subaru Impreza WRX, Chevrolet Corvette, Mini Cooper S, Mitsubishi Lancer Evo VI, Dodge Viper GTS-R apod. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Závodit budeme moci na celkem 38 licensovaných tratích, zahrnujíce například Silverstone, Hockenheimring, Monza, A1 Ring, Catalunya. Hra nabídne i 13 šampionátů včetně několika oficiálních (DTM v Německu, V8 Supercars v Austrálii, British Touring Car Championship v Británii). Grafika Jakkoliv bude grafika TOCA Race Driver přizpůsobena jednotlivým herním platformám, výrazného rozdílu by mezi PC a PS2 verzí být nemělo. PC verze díky výkonnějšímu HW oproti PS2 pouze tradičně nabídne vyšší rozlišení a detailnější textury. Zajímavostí je maximálně efektivní využití motion capturingu pro realistický pohyb řidičů ve hře. Minimální HW nároky by se ve finální verzi narozdíl od dema měly pohybovat někde na výkonové úrovni P600 + GeForce. ![]() Stáhněte si: Demo (65 MB), E3 trailer (10 MB), Cars video (5 MB) Související články: Novinky, Swedish Touring Cars Championship 2 recenze (2/2001) |
Ladis připravil: jd |