Jedním z rozdílů oproti Grimrocku jsou souboje v reálném čase s možností aktivní pauzy. Můžete se rubat s nepřítelem hlava nehlava a v příhodně chvíli hru zapauzovat, rozdat parťákům příkazy, a pak sledovat, jak to s vývojem bitky zamává. A s ohledem na vysokou obtížnost soubojů není pauza možností, ale v řadě případů spíše nutností. Pokud si tedy nechcete dokázat, že jste mistři a všechno uklikat v reálném čase. Hodně štěstí...
The Fall of the Dungeon Guardians se navíc od Grimrocku liší i premisou: namísto role hrdiny, který musí projít nástrahami dungeonu a třeba někoho nebo zachránit, plníte roli strážce vězení hluboko v podzemí. A když přijde noc, něco se semele a vy po probuzení zjistíte, že vám utekli všichni vězni. Musíte tak dát dohromady tým a vydat se všechny lumpy pochytat.
zdroj: Archiv
K dispozici máte čtyři třídy s celkem dvanácti specializacemi a pět hratelných ras: člověka, trpaslíka, elfa, temného elfa a hobita (halflinga). Vývojáři slibují minimálně 25 hodin zábavy, ale na vyšší obtížnost se může herní doba natáhnout klidně na dvojnásobek. Jinak v dungeonu nechybí typické propriety jako puzzly, bossové nebo editor map, podpora modování a od poloviny prosince i podpora Steam Workshopu, aby šíření a zkoušení modifikací bylo snadnější pro tvůrce i konzumenty.
The Fall of the Dungeon Guardians vyšla 6. listopadu a na Steamu ji za 20 babek najdete tady.