The Elder Scrolls Online by vás mohla bavit i po dosažení max. levelu
zdroj: tisková zpráva

The Elder Scrolls Online by vás mohla bavit i po dosažení max. levelu

28. 3. 2014 18:55 | Preview | autor: Adam Homola |

Často se zdá, že nezáleží ani tak na kvalitě dané MMO hry, jako spíše na jejím end game obsahu. Když se dostanete na maximální možnou úroveň a pak není moc co dělat, je hned oheň na střeše. Levelovat jedno povolání za druhým každého nebaví a koukat pořád na ten stejný obsah taky ne. Hardcore hráči jsou za ty roky už navíc tak vyškolení, že dokáží proběhnout end game rychleji, než by to čekali sami tvůrci hry. Tvůrci The Elder Scrolls Online ale věří, že právě těmto hráčům nabídnou víc než jiní.

Reálnost uvedeného tvrzení si ověříme až TESO vyjde (příští týden) a první hráči ho proběhnou křížem krážem. Čekat na první datadisk nebo velké obsahové patche se chce málokomu, a když ve hře není co dělat, pak se hromadně ruší předplatné. Takový osud potkal už spoustu online her a vývojáři ze Zenimax Online Studios na to chtějí jít přes několik druhů PvP a PvE obsahu. Hlavním tahákem pro akce chtivé hráče bude Cyrodiil, který bude hrát roli PvP zóny.

Jakmile dosáhnete 50. úrovně, můžete se pustit do nahánění questů, věcí a ostatních hráčů právě v Cyrodiilu. Klasické sólování úkolů a obsahu nebude problém, pokud zvládnete odrážet dotěrné hráče. Kdybyste nebyli vlci samotáři a měli byste rádi společnost, je pro vás ideální PvP v menších skupinkách. Těm se ve hře přezdívá gank squads a často zabírají farmy nebo jiné suroviny, číhají na jiné nepřátelské skupiny nebo si klidně můžou vytipovat nějakého sólistu a trochu mu znepříjemnit den.

Čím lépe je skupina hráčů koordinovaná, tím lépe. Až vám bude PvP v malý skupinkách málo, můžete se přesunout na velké skupinové PvP. V něm se otevírají možnosti obléhání, bránění pevností, zablokování nepřátelské dodávky surovin a podobné trampoty. V takto velkých skupinách už je koordinace všech hráčů klíčová, jinak z toho bude jeden velký bordel a porážka. Pokud jste se někdy účastnili nějakého raidu ve více lidech, víte, o čem je řeč.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nemusíte se ale bát, že by vás The Elder Scrolls Online nutila do mydlení se s jinými hráči. Ve hře nebude chybět ani PvE, kde vás budou zajímat hlavně tzv. veteran ranky a zóny s nimi spojené. S postupným získáváním ranků se vám budou pomalu zpřístupňovat aliance a po třetím ranku a příslušné alianci se vám otevře celý svět. PvE po dosažení třetího ranku a 50. úrovně bude samozřejmě výrazně těžší než na nižších levelech, ale od toho je to end game.

Vývojáři nezapomínají ani na dungeony. PvE pozitivní hráče budou zajímat především tzv. veteran dungeons, které by měly vždy navázat na dungeony, které jste již prošli na nižších úrovních. Po 50. levelu v nich ale najdete nové výzvy a údajně velmi obtížné achievementy. Při vydání bude ve hře šest veteran dungeonů, ale je téměř jisté, že časem budou další přibývat.

Pokročilé PvE pak reprezentují adventure zones, kterou je například Craglorn ležící mezi Hammerfellem a Cyrodiilem. Veškerý obsah v Craglornu je šitý na míru skupince čtyř hráčů s pořádným bossem na konci, byť jsou základní prvky zóny stejné jako u tradičních PvE zón. PvE perličkou na konec jsou dvanáctičlenné skupinové zkoušky, tedy trials. Nepůjde přitom jen o klasické dungeony pro dvanáct hráčů. Trials vám už pořádně pocuchají nervy a otestují koordinaci, kterou musíte mít natrénovanou jak malou násobilku, jinak se se zlou potážete.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

“V trials máte jen omezený počet oživení postavy, kterému se říká soul reservoir. Příliš mnoho oživení znamená, že jste zkouškou neprošli. Abyste zkoušku přežili, bude zapotřebí hodně dobrá koordinace týmu - nepřátelé budou velmi obtížní, ale prostory, ve kterých budete bojovat, jsou ta nejhezčí místa v celém TESO. Když zkoušku přežijete, dostanete se možná se skupinkou do online žebříčků. Každá zkouška je časově omezená a chyby, včetně smrtí, vám čas zkracují. Když se vám to podaří ve skvělém čase, můžete se dostat na vrchol žebříčku. Když se to nepodaří, můžete zkoušku restartovat a zkusit štěstí znova,” napsal na webu kreativní ředitel Paul Sage.

Paul Sage také slibuje, že do budoucna nebude do TESO přibývat jen nový obsah, ale také nové systémy a obojí se bude týkat jak postav, které ještě nedosáhly maximální úrovně, tak veteránů na 50. levelu. Moc konkrétní Sage není, ale jako jeden příklad za všechny uvedl závody na koních, které by mohly v budoucnu obohatit kratochvíle veteránů.

Takhle “na papíře” to zní docela slibně, ale hutný end game slibovaly snad všechny MMORPG hry, které kdy vyšly. Držíme TESO palce, protože při povinných měsíčních poplatcích by měl být v dnešní době ten end game tuplem vypiplaný k dokonalosti.

Nejnovější články