Stav beztíže v Crysis
zdroj: tisková zpráva

Stav beztíže v Crysis

21. 9. 2007 8:08 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Ocitnete se uprostřed interiéru mimozemské lodi, s fosforeskujícími nepřáteli a bez extra munice.

Snad nejočekávanější hru současnosti, Crysis, vám dnes můžeme představit v nové úrovni Core, předcházející ledovému levelu z minulého týdne. Lze namítnout, že autoři ukazují příliš mnoho, dnešní tříminutové video však skutečně patří k tomu nejlepšímu z celé hry (část jste mohli vidět již E3 preview).

Začnete v údajné nepoužívané těžné jámě, ale záhy se ocitnete ve stavu beztíže a dojde vám, že jste v útrobách mimozemské lodi: zcela sami a bez možnosti doplnit munici. Nemáte žádné zadané zadané úkoly, za cíl si tedy stanovíte průzkum lodi. Scéna je úžasně nasvícená, s matným, chvílemi rozmazaným světlem a jakoby podvodními efekty, včetně tisíců drobných částic poletujících všude kolem vás (to celé v DirectX 9). Střelte do zvláštních krystalických formací na zdi a ty se rozsypou v malé úlomky všude kolem vás.


zdroj: Archiv


Crysis - Core level gameplay

Dokonce i fosforeskující mimozemšťani zblízka vypadají jako průhledné rybičky. Zprvu je zahlédnete jen v dálce, mihnou se za rohem a rychle vám zmizí z hledáčku, jiní se ihned osmělí a začnou vás oblétávat. Otočte se za nimi a ocitnete se v kruhu, stále rychleji se točícím dokola: to je jistě magický zážitek, ale pak najednou jedno ze zvířat prudce vyrazí střemhlav proti vám jako žralok a pořádně vás rafne. Jen kdyby bylo víc nábojů!

Navigace ve stavu beztíže může být zrádná: mizerná viditelnost a podobně tvarovaný interiér lodi vám pohyby kupředu nijak neusnadní. Naštěstí se lze řídit poblíkavajícími světélky ve tmě nebo směrem, kterým se nechají unášet kolem vás plavoucí mikroorganismy. Tu a tam narazíte na puzzly: třeba zařízení, které vám blokuje cestu dál. Jakmile ho rozstřílíte na hadry, zjistíte, že ovlivňovalo tok prostoru, a proto bude lepší příště zvolit druhý způsob řešení, zvýšit si na vašem obleku rychlost a za bullet-time efektu proklouznout škvírou v točícícím se stroji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kapitolou zcela pro sebe jsou zvuky, které prostředí kolem vás vydává. Celý prostor tepe jako podivný, mimozemským rytmem unášený organismus, čas od času zesiluje tlak a v takových chvílích vydává tak silné mručení, že se na vašem obleku musíte zneviditelnit a tím zároveň i ztlumit zvukové vlny, dopadající do vašeho sluchového ústrojí - jinak by vám vysokofrekvenční rány ubraly na zdraví. A jak jste mohli slyšet již ve videu z ledové úrovně, tu a tam se celá loď nadechne a hlasitě zasténá zvukem jako za podmořské plavby kolem hejna velryb.

Stupňovaný hype kolem Crysis není narozdíl od Halo 3 nijak umělou záležitostí: kdo není doposud přesvědčen o výjimečnosti hry, ať zkusí pročíst naše GC dojmy nebo dřívější E3 preview. Hru si mohou vyzkoušet také návštěvníci letošní Tokyo Game Show, na stánku Microsoftu je totiž na nadupaných PC k vidění úroveň First Light (u příležitosti výstavy vydána pětice nových obrázků). A všichni se samozřejmě nemohou dočkat 25. září, kdy konečně vyjde kýžené demo.
zdroj: Eurogamer, Gamespot

levis

Nejnovější články