StarCraft II: Heart of the Swarm předvede bohyni Kerriganovou
zdroj: tisková zpráva

StarCraft II: Heart of the Swarm předvede bohyni Kerriganovou

31. 5. 2011 14:35 | Preview | autor: Aleš Smutný |

První novináři měli možnost si zahrát dvě mise z druhé kapitoly StarCraft II s podtitulem Heart of the Swarm a i přes velkou míru tajnůstkářství Blizzardu ohledně detailů zápletky tu máme více než hrstku informací. Kupříkladu pořád nevímem co se s Kerriganovou stalo po konci Wings of Liberty, ale máme jistotu, že je naživu a vyznává nový styl. Na sobě má uniformu Ghostů, na hlavě dredy evokující zergská chapadla a v hlavě touhu sjednotit rozprášený Swarm, který je cílem lovců ze strany Lidí i Protossů.

Právě sjednocení Zergů pod zástavou Kerriganové je zřejmě hlavním motivem dvojky. „Zergové jsou obecně viděni jako jedna entita s úlovou myslí a přitom mají velitele, jejich podřízené velitele a individuálně tíhnout k tomu sklonit se před silnějším, ať už je to Overmind nebo Královna čepelí. Nikdy ale nebyla jejich identita zkoumána skutečně detailně. Tohle je naše šance prozkoumat jejich každodenní život a uvidíme, jaká schizmata v jejich společnosti vznikla,“ zní z Blizzardu.


Ke schizmatu jasně vedou dvě mise, které byly testovány. V té první se Kerriganová, vůdkyně hlavní frakce rozštěpeného Swarmu a zároveň bohyně (některých) Zergů, střetne na planetě Char s královnou Za'garou. Za'gara Kerriganové nevěří, poukazuje na její lidskou podobu a obecně se chová jako správný rebel. V druhé misi se zase podíváme na ledovou planetu Kaldir, kde se kromě Protossů a neutrálních Yetiů vyskytují i Zergové z rodu Na'fash. Kerriganová zde musí rozlousknout DNA kód Yetiů, aby pak mohla své jednotky adaptovat na nehostinné prostředí planety.

zdroj: Archiv

Ano, mutace DNA bude leitmotivem Heart of the Swarm. Kerriganová bude moci ve své lodi Leviathan, přesněji řečeno ve vývojové komoře, mutovat jednotky podobně, jako Jim Raynor vyvíjel nové typy na Hyperionu. Na misích sbíráte mutageny a zde z nich dělá Kerriganová nové, ještě děsivější miláčky. Kupříkladu Banelingové mohou být vylepšení na Splitterlingy, kteří se po smrti přerodí ve dva Banelingy, nebo na Gorgelingy, kteří ze zabitých jednotek vyrábí suroviny.

Ze Zerglingů pak můžete udělat třeba Raptory, kteří umí skákat a mají víc životů. Prostě klasika v rámci StarCraftu II a jelikož počet mutagenů bude omezený, je jasné, že na konci se armády dvou hráčů nemusí vůbec podobat. Na vývoj pak bude dohlížet jeden ze dvou vašich společníků s nimiž budete moci mluvit, Abathur, něco mezi pavoukem a housenkou. Druhou postavou na pokec je pak Izsha, humanoidně-serpentoidní jedinec, který si říká „paměť Královny čepelí“ a pomáhá Kerriganové mimo jiné i s akutním záchvatem amnézie. Na Leviathenu si víc nepopovídáte - inu, královna Zergů to nemá lehké, alespoň do sociálních kontaktů.


A stejně jako se budou lišit armády různě zmutovaných Zergů, tak se bude lišit i samotná Kerriganová. Ta zde bude plnit roli klasického „hrdiny“ ve strategiích, ale s velkými rozdíly. Ona je totiž královna a bohyně Zergů. Takže vydrží ránu z těžkého tanku, protivníky likviduje brutálním způsobem a celkově je to výkonný zabiják, vedle kterého Raynor balí fidlátka a jde do kláštera. Navíc, když vám umře, nic se neděje, protože se díky genové manipulaci znovuzrodí, takže můžete hlavní hrdinku využívat jako agresivní ofenzivní jednotku.

Vylepšovat budete moci její Battle Focus, tedy jakési podskupiny povolání, určující vaše schopnosti. V hratelné verzi byly dva Battle Focusy. Spec Ops má původ v její lidské podobě a Kerriganová při něm umí třeba vyrobit svůj psionický duplikát, který působí poloviční poškození anebo šířit pole, které vše kolem Kerriganové zraňuje a ochromuje. Corruption vychází z jejího zergského já. Buď zvládne útok, který automaticky zabije cíl a vyhlíhne z něj pět Broodlingů anebo vypustí korozivní spóry, které poškozují širokou oblast dosahu.

Jisté je, že kampaň bude opět mít specifické jednotky, na které v multiplayeru nenarazíme. Mapy by měly být i dynamické, takže na Kaldiru třeba budou působit mrazivé větry. Nicméně, pro multiplayer zde bude také řada novinek, jen zatím nevíme jakých. Máme ale čekat, že se nyní v multiplayeru asi rozdělíme na dvě skupiny – buď budete hrát „Heart“ a nebo „Wings“. Tvůrci jasně říkají: „Chceme vytvořit dva oddělené žebříčky jako byl Frozen Throne a Reign of Chaos. Anebo jako bylo Brood War proti StarCraftu. Hráč, který bude mít oba produkty se bude moci rozhodnout, za kterou verzi chce hrát. Můžete je klidně střídat, je to jen na vás“.

Zatím tedy vypadá Heart of the Swarm velmi „masitě“. Můžeme čekat lehce odlišné přístupy k hraní vyplývající jak z jiné rasy, tak ze samotné postavy Kerriganové. Nevíme sice jaké novinky nás čekají v multiplayeru, ale už jen zmínka o Brood Wars vyvolává velká očekávání.

Nejnovější články