Ústřední protagonista je totiž zkraje tohoto dobrodružství zabit, lépe řečeno dál už bloudí zdejším světem jako nehmotná esence, jako duch, a jelikož s tímhle stavem bytí nemá příliš zkušeností, přijde mu vhod něco rad od jiného ducha, malé dívky Gigi. Díky čemuž záhy sezná, jaké se mu náhle otevírají možnosti. Sem patří zejména možnost ovládnutí lidí a zvířat, ale také různých objektů. Což se hodí, neboť zjistí, že jeho tělo je ještě naživu a tak se snaží skrze své mimořádné schopnosti jej nalézt a současně odhalit plány Volk Corporation, organizace, co má jeho "smrt" na svědomí.
V Geist se budete moci "převtělit" např. do tlakového ventilu a následným zuřivým mačkáním tlačítka A zvýšíte tlak v potrubí natolik, že toto praskne. Bude-li dobré načasování v tom smyslu, že se v danou chvíli na daném místě vyskytuje nějaký člověk, zmíněný akt jej velice poleká a vystraší a to je právě klíč pro možnost ovládnutí lidského těla! Nicméně převtělit se budete moci také do psů, krys, netopýrů… každá inkarnace vám pak poskytne zcela jedinečný herní zážitek a hlavně dispozice. S tím souvisí snaha tvůrců zprostředkovat vám mimo jiné originální vidění, o kterém si myslí, že jím jednotliví tvorové disponují. Např. u psů tu bude vnímání jenom některých barev a to ještě na blízko, na delší vzdálenost se nadějete rozmlžení obrazu, apod.



Jak už bylo naznačeno, pro ovládnutí živého organismu je třeba jej nejprve vylekat. V tomto duchu budou koncipována puzzle, tedy musíte nalézt vhodný objekt a způsob jeho využití pro zastrašení vybraného člověka, s nímž pak (v jeho těle) zkusíte projít či se prostřílet dál! Dalším rébusem mají být těžko dostupné oblasti zdejšího komplexu, jež se mohou stát přístupné např. se psem (schopným kupř. prolézt skrze ventilační šachtu) nebo s klíčovým člověkem, co má do zabezpečené zóny přístup. V usnadnění postupu vám mohou být nápomocné i bezpečnostní kamery vyzbrojené střelnými zbraněmi, kterých se zmocníte a následně "vyčistíte" prostor. S postupujícím časem se hra stane více akční, jak ostatně naznačil výše uvedený příklad, tím dalším mohou být souboje s bossy.
Nebyl opomenut ani multiplayer, kterého se zúčastní také boti a který podle všeho bude takovou variací na klasická FPS, jen místo zbraní budete jako duch "sbírat" rovnou lidi s držením vámi žádaných zbraní. V téhle nabídce je však docela unikátní mód, kdy na jedné straně stojí hostitelé a na druhé duchové. Tito se snaží ovládnout hostitele a nasměrovat jej do nějakého smrtelně nebezpečného prostředí (s elektrikou, plynem apod.), kde ukončí jeho dočasné působení. Naproti tomu hostitelé mají možnost ducha na potkání "zastřelit", což zní poněkud zvláštně, ale necháme se překvapit. V rámci hry pro více hráčů se počítá se čtyřmi lidmi a stejným počtem botů, resp. celkovým počtem osmi hráčů a je na vás, jak to rozdělíte (kupř. vy a sedm botů). Nechybí definice obtížnosti hraní a nastavení dalších parametrů a pravidel. Hra Geist je již dokončena a v říjnu by se měla objevit na trhu, počítaje v to i PAL regiony.