Kevin Spacey ve hře představuje Jonathana Ironse, toho času šéfa největší soukromé vojenské organizace na světě s názvem Atlas Corporation, který má svou vlastní a zřejmě dost strašidelnou vizi o fungování světa.
Píše se rok 2045 a díky vývoji taktiky i technologií se soukromé armády staly hlavním prostředkem záchrany lidstva poté, co globální útok neznámého charakteru prakticky zničil tradiční armádní struktury. Většina států na světě využívá služeb soukromých armád, s jejichž pomocí přepisuje hranice a mění pravidla války. Atlas je největší soukromou armádou a její šéf Jonathan Irons tak stojí v centru veškerého politického a vojenského dění.
Za této situace se hráč ujímá role elitního vojáka, který díky technologii exoskeletu (v zásadě umělá vnější kostra), a rovněž díky modernímu vybavení a zbraním umí věci a triky, které by už lidské tělo bez pomoci zkrátka nezvládlo. Tento speciálně vybavený a vycvičený voják se jako člen rovněž speciální (jak jinak) jednotky zapojí do boje, jehož cílem je ukončit válečný stav a znovu nastolit pořádek.
zdroj: Archiv
Více tisková zpráva neuvádí, ale v dobrém duchu Call of Duty her lze očekávat, že zmíněný voják postupem času zjistí, že se věci mají jinak než je mu celou dobu říkáno, vzbouří se a zachrání celý svět likvidací Jonathana Ironse. Samozřejmě jenom hádám, ale máte snad jiný scénář? Fajn, klidně se s ním pochlubte.
První trailer jasně naznačil, že CoD: Advanced Warfare bude v singleplayer kampani opět pokusem o videoherní nápodobu hollywoodského blockbusteru, zatímco z herního hlediska bude gró hry spočívat v multiplayerové nabídce. Právě o multiplayer se ale tisková zpráva, žel bohu, prakticky vůbec nezmiňuje. Jen zmiňuje, že Advanced Warfare multiplayer obsahuje. To by mi nedošlo...
Tiskovka ovšem specifikuje, že Advanced Warfare je specificky vyvíjena s cílem využít výkonového potenciálu moderních PC a next-gen konzolí PS4 i Xbox One. Hra ale samozřejmě vyjde i na X360 a PS3, jen se od těchto verzí nedají očekávat žádné zázraky. Je vlastně dost pravděpodobné, že se od hlavních verzí budou lišit v celé řadě aspektů včetně nabídky multiplayerového obsahu a kvality audiovizuálního zpracování.
Když se vrátím zpět ke konkrétním herním mechanikám, významnou roli by měly hrát herní mechanismy, které tvůrci umožnili zařazením exoskeletu - pomocné kostry. Díky ní hra nabídne nové způsoby pohybu včetně delšího skoku, slaňování, optické kamufláže nebo biomechanických boostů, které zvyšují sílu, přehled, výdrž a rychlost.
Představit si, jaký dopad na zážitek z hraní výše uvedené může mít, není ani trošku obtížné. Tvůrci hráčům dovolí, aby ovládali malého nadčlověka, který pojme mnohem více kulek než sebou prašti do bláta, dokáže se skrývat před nepřítelem, co mu stojí před obličejem a přeskočí klidně několikametrovou díru. Ne že bychom něco podobného neznali již z předchozích dílů, ale tam šlo podobné momenty kritizovat za přehnanou arkádovost, kdežto nyní jde díky zasazení hry o realistickou fikci. Rovněž se díky biomechanickým úpravám nabízí možnost, aby každý hráč profiloval schopnosti svého vojáka individuálně a značně tím ovlivnil způsob hraní - hlavně v multiplayeru.
Krom nadlidských schopností dostanou hráči do rukou i zbrusu nový futuristický arsenál, nové perky i vozítka (moto-vznášedlo) a specializované drony. V singleplayer kampani bude užití těchto prostředků zřejmě přísně nalajnované a nudné, v multiplayeru by ale nové hračky mohly zařídit spoustu legrace. Zřejmě hlavně pro multiplayer platí i slib tvůrců, že si hráči mohou v boji vybírat mezi standardní a novou energetickou municí.
Tisková zpráva je samozřejmě plná nadšených vyjádření lidé z Activision a Sledgehammer, ale koho zajímá, že pro Michaela Condreyho a Glena Schofielda, šéfy Sledgehammer, jde o „životní příležitost“? Mají snad říkat, že vlastně Advanced Warfare vyvíjí s prstem v nose a nevíce času věnují malováním Warhammer figurek?
Dělám si samozřejmě (asi dost blbou) legraci, ale ve skutečnosti jsem zvědavý, jestli se bude Advanced Warfare něčím lišit od předchozích dílů série a zda-li možnost vyvíjet hru o rok déle než obvykle (tři roky namísto dvou) bude mít na výsledek hmatatelný vliv. Nemyslím tím samozřejmě příběhovou singleplayer kampaň, která bude zcela jistě stejná jako v předchozích letech – filmová, hollywoodská, bombastická, krátká a extrémně lineární. Případný progres mě zajímá zejména v oblasti multiplayeru, který je už několik dílů stejně z 90 % tím hlavním na jakékoli Call of Duty hře.
Call of Duty: Advanced Warfare vyjde letos 4. Listopadu na PC, PS3, PS4, Xbox 360 a Xbox One, přičemž jako obvykle se veškerý dodatečný obsah (DLC) objeví nejdříve na Xbox platformách.