zdroj:
tisková zpráva
Konzolová third-person akce Dead to Rights: Retribution nás vrátí na začátek téhle série s úmyslem ji takříkajíc restartovat a řadu věcí pojmout trochu jinak. A snad i lépe. V hlavní roli opět najdeme nekompromisního Jacka Slatea a jeho psího pomocníka Shadowa, resp. zločinem zamořené Grant City. Na serveru IGN přitom měli možnost si tuhle hru (resp. její beta build) v předstihu zahrát a zatím o novém dobrodružství podávají veskrze pozitivní reference.
Na rozdíl od minulosti se tvůrci chtějí více zaměřit na boj na blízko, takže čekejte sofistikovaná komba a různé specialitky, jako je odzbrojování nepřátel - s následným využitím jejich zbraní, k čemuž se na obrazovce během střetu vždy objeví příslušná ikona. Proti Jackovi nyní nepůjdou jeho oponenti pěkně způsobně jeden po druhém, popořadě, ale najednou, ve větším počtu.


Takže využijete Jackových dispozic vést úder jakýmkoliv směrem (efektní je především kop dozadu), nebo možnost do řad postupujících oponentů hodit jejich vlastního člověka, kterého jste předtím dostali do sevření. S přibývajícím herním časem však budete střetávat stále silnější protivníky, takže boj má být stále náročnější a komplexnější.
Dead to Rights: Retribution má být dosti drsná hra, kde se krví v obraze nebude šetřit. A brutálními akcemi zrovna tak! Jako příklad může posloužit scéna, kdy srazíte svého soka k zemi a do následně otevřených úst vložíte brokovnici a stisknete nemilosrdně spoušť. Při přestřelkách se, stejně co dřív, uplatní především motiv schovávání se za nejrůznějšími objekty s následnou střelbou v zákrytu. Samozřejmě, že se během akce opět nadějete i tolik oblíbeného zpomalování běhu času a dále pak pasáží, kdy se namísto Jacka objeví v hlavní roli jeho pes Shadow. Mezi jehož unikátními schopnostmi bude snadná detekce nepřátel.
V momentě, kdy se ocitnete v psí kůži, můžete očekávat ztrátu barevného vidění. A také klasické stealth aktivity, kradmé a nehlučné plížení s eventuálním skokem na nic netušící oběť s nelítostným prokousnutím hrdla. Takto zlikvidovanou osobu bude navíc možné odtáhnout někam do stínu, aby nevzbudila případnou nežádoucí pozornost. Jindy zase využije Shadow svou rychlost pro přímý útok a sražení nepřítele k zemi, čímž jej současně může odzbrojit - opět za dopomoci včasného stisku tlačítka, které se objeví jako nápověda na obrazovce.
Dead to Rights: Retribution chce tedy znovu nabídnout různorodou herní náplň, v rámci svého ryze akčního zaměření. Uvidíme, nakolik se tohle dílko tvůrcům z Volatile Games nakonec vydaří. Koncem roku by se hra mohla objevit na trhu na konzolích PS3 a X360, více již v našem dřívějším zpravodajství.