Ačkoli klasické realtimové těžení, stavění a bojování zůstává, Sigma se bude od ostatních strategií dost odlišovat minimálně jedním, a to možností vytvořit si kombinací z asi padesáti dílů vlastní jednotky s nejrůznějšími schopnostmi - pěkně jako v ostrově dr. Moreaua. Tak třeba býčí hlava vyrobí útočné potvory, z lasiček uděláte dobré průzkumníky atd; kombinací bude něco okolo tří set tisíc. O tom bude ostatně i celý příběh - jako veterán z první světové války Rex Chance se vydáte na ostrovy, které padouch zapleveluje svými mutanty. A tak vám nezbyde, než s ním bojovat jeho vlastními zbraněmi.
Celkem bude v Sigmě patnáct misí, úzce propojených příběhem. Firma Relic Entertainment už dokázala na Homeworldu, že se nebojí vyrobit revoluční strategii, takže v případě Sigmy se zřejmě máme na co těšit. Hra vyjde začátkem příštího roku.