Sacrifice
zdroj: Archiv
Preview

Sacrifice

6. 6. 2000 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Sacrifice - previewAutor: Rival & GOnDaRPublikováno: 6.června 2000 Ti z vás, kteří...


Sacrifice - preview

Autor: Rival & GOnDaR
Publikováno: 6.června 2000

Ti z vás, kteří vlastnili v dobách 16ti-bitového hraní konzoli, možná už o Shiny slyšeli. Proslavili se svojí klasickou sérií Earthworm Jim, šlo o klasickou plošinovku s dobrou hratelností a svérázným humorem. Od té doby vyprodukovala Shiny několik dalších her, z poslední doby například úspěšný Messiah. Tak či tak, když jsem zaslechl, že se chystá nová gamesa vyvíjená právě Shiny, zbystřil jsem.

Tajemství která neznáme
Na Sacrifice se pracuje již skoro dva roky. Po většinu tohoto času byla tato hra střežena jako největší tajemství, aby se předešlo mediálním tahanicím, které provázely Messiaha od té doby, kdy byl před třemi lety prezentován na E3.

Takže co Sacrifice bude? Tato otázka nebyla nikdy složitější k odpovězení. Idea je vzít si z každého žánru to nejlepší a dát to dohromady. Ale primárně půjde o realtime strategii. Kromě toho zde najdeme prvky RPG, akce, akce z pohledu třetí osoby, adventury a fantasy.

Co se týče rozsáhlosti, potěšen bude asi každý, protože zde najdeme masivní podporu multiplayeru stejně jako velkou singleplayer kampaň a levely. Otázka, která se přirozeně nabízí: Může jediná hra pokrýt tolik žánrů a přitom být úspěšnější než hry, které se orientují jen na specifickou část trhu? Jestli Shiny dodrží všechno, co slibuje, odpověď zní „ano“ :)

Základním prvkem je ovládání kouzelníka a boj s dalšími čtyřmi v rozličných lokacích, které jsou ovládány čtyřmi rozdílnými bohy. Jestli stále netušíte, o čem by Sacrifice mohl být, tak zde je několik slov z úst samotného prezidenta Shiny, Davida Perryho. „Sacrifice je epické dobrodružství, které boří hranice mezi několika žánry. Hráči budou unešeni vzhledem a pocitem z hraní. Je to splnění multiplayerového snu.“. V to také doufáme !

Tessellace = skvělá grafika
Bez nejmenších pochyb jedna z největších předností Sacrifice bude dozajista grafika. Jestliže jste si zatím neprohlídli některé z našich obrázků, měli byste to napravit. Postavy ve světě Sacrifice budou provedeny podobným způsobem jako ty v Messiahovi. Engine je schopný přidávat a ubírat polygony z postav v reálném času, čemuž se říká "tessellace". To umožní rychlý běh i na pomalejších počítačích, protože jestliže engine detekuje pokles framerate, jednoduše zmenší počet polygonů zobrazených na obrazovce, což zvýší frekvenci opět na přijatelnou hodnotu.

Vylepšení grafického enginu v této oblasti naznačují, že modely postav budou ještě propracovanější než ty v Messiahu. Ve skutečnosti princip tessellace používá celý engine, včetně terénu. A jestli jste mysleli, že Quake 3 má skvělé textury, počkejte až uvidíte textury terénu v Sacrifice. A oproti ostatním hrám, které používají volumetrickou mlhu k zakrytí vzdálených prostor a k redukci polygonů, zde bude použita jen jako další grafický efekt a vidět budete mnoho mil do dálky.

Další z vychytávek engine Sacrifice je obloha a různé speciální efekty. Jestliže by zde bylo takové ohodnocení, Sacrifice by nejspíše vyhrálo cenu za nejlepší zpracování oblohy ve hře. Stejně tak speciální efekty budou velmi detailní, nejen pro to, aby zde prostě byly.

A co hratelnost?
Co dělá skvělou hru tak skvělou ? Odpověď na tuto otázku se naštěstí hned tak nezmění - hratelnost. I když pomineme skvělé věci jako tessellaci, srdce hry bude v hratelnosti. Ovládání bude prý user-friendly, na to, jakým rozsahem bude hra oplývat. Neznám nic horšího, než nainstalovat si novou hru a začít se nazpamět biflovat šílené klávesové kombinace ještě před tím, než můžete spustit .exe.

Sacrifice bude prý také obsahovat největší editor levelů, který byl na PC vytvořen. To umožní vytváření zcela vlastních misí jak v singleplayeru tak ve hře pro více hráčů. Detaily týkající se hratelnosti jsou přesto přezevšechno celkem mlhavé, takže uvidíme, jak si Shiny se spojením tolika žánrů poradí.

Sacrifice by mělo vyjít v zimě 2000. Tento termín by mě tentokrát vyjímečně nepřekvapil, protože Shiny bylo do této chvíle opravdu tajnůstkářské. Netrávili tolik času prázdným mluvením o hře, ale jejím vyvíjením. Snad to bude osvěžení všech RTS a jistě se máme na co těšit.

Rival & GOnDaR



Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv
Obrázek zdroj: Archiv



Zvětšit

Nejnovější články