Vedle celé řady údajně velice autentických bojových jednotek však v jejich řadách naleznete ještě jednu novinku - zvířata. Například taková prasta prý dokáží vyděsit slony, nesoucí na hřbetu nepřátelské bojovníky, a vypuštění rozzuření psi pak mohou nepřátele rovnou pokousat.
Co se týče hratelnosti, bude Rome: Total War pochopitelně opět kombinovat real-timeové a tahové prvky, a to v zásadě stejným způsobem jako jeho úspěšné předchůdkyně Medieval: Total War a Shogun: Total War. Změn by se mělo dočkat jen uživatelské rozhraní - v praxi bude ovládání hry prý jednodušší a přehlednější, i když počet různých možností a nastavení se zvýší.
nové obrázkykompletní galerie
Co asi na hře upoutá na první pohled, je její skvělé grafické zpracování. Není také žádným tajemstvím, že její engine dokonce licencovala jistá britská televizní společnost a s jeho pomocí teď ve svých historických dokumentech vytváří efektní rekonstrukce různých velkých bitev. Technologie od Creative Assemby totiž zvládá zpracovávat stovky detailně vymodelovaných 3D jednotek najednou, a to vše navíc na rozlehlých a propracovaných mapách, nemluvě o možnosti detailního zoomu.
Co se týče multiplayeru, do toho se bude moci zapojit až 6 hráčů, z nichž každý dostane na výběr z celkem 22 různých herních frakcí. Hrát půjde pochopitelně přes LAN i internet. Do Rome: Total War mají být dále integrovány nástroje na tvorbu vlastních scénářů a editaci kampaní. Rome: Total War by měl podle Creative Assembly a Activisionu vyjít letos na podzim, pokud si však chcete čekání na hru zkrátit, stáhnětě si toto před pár dny vydané demo (170 MB). Šestici nových báječných screenshotů zase najdete v naší galerii.