A stejně co zmíněná kultovní řada má i Geist nabídnout zajímavou nadstavbu nad rámec klasické akce.
V ústřední roli bude federální agent, který se nedobrovolně stane hlavním aktérem pochybného experimentu. Následkem čehož se jeho duše oddělí od těla a posléze hrou bloudí jako přízrak, který však využívá unikátní schopnosti ovládnutí lidí a zvířat, jakož i neživých objektů pro znovu nalezení svého těla. Pravda, podobná koncepce už tady byla v PC akci Messiah, takže bude rozhodně na místě srovnání. To si však necháme do doby, než se Geist objeví na trhu.



Abyste se dokázali zmocnit vybraného jedince, budete jej muset patřičně vyděsit a teprve potom půjde využít jeho dovedností, eventuálně zbraňového potenciálu pro další postup ve hře. Uvedu na příkladu. Ovládnete misku na žrádlo pro hlídacího psa a v momentě, kdy se k ní tento přiblíží pro kus žvance mu jídlo vyhodíte z misky ven. Vylekaný pes pak bude snadnou obětí pro ovládnutí a nyní se v jeho těle bude možné vydat levelem vstříc zcela nové výzvě vašim schopnostem.
Uvedené schéma má být zcela klíčové pro konečný úspěch ve vaší misi; budete tady moci ovládnout kameru nebo počítač, ozbrojeného strážného či malou myš a u každé "inkarnace" musíte zjistit možnosti, které se vám náhle otevírají a půjdou využít ve váš prospěch. Akční rámec samozřejmě bude zachován skrze časté přestřelky s nepřátelskými složkami, které nicméně povedete v těle některého jejich souputníka…
Hra bude v okamžiku, kdy se po scéně pohybujete coby duch, využívat několika efektních vizuálních filtrů pro umocnění atmosféry, jinak však samotná grafická stránka prozatím nevyhlíží nějak extra, stejně co ovládání (auto-lock u Metroid Prime byla možná tak trochu z nouze ctnost), takže doufejme, že nezůstane jen u dobrého nápadu a že se nakonec tohle dílo vydaří.