Autor: Levis Publikováno: 13. ledna 2008 |
Loňské válečná akce Resistance: Fall of Man od Sony (83%, mega-recenze) se prodalo přes dva miliony a díky stažitelným přídavkům se dodnes těší velké popularitě, takže předčasné odhalení jejího nástupce nebylo žádným překvapením. Vývojáři z Insomniac Games (druhý tým pracoval na Ratchet & Clank) ale nepatří mezi ty, kteří by hru uspěchali a odflákli, jen aby ještě tentýž rok hráčům naservírovali druhý díl. Zároveň není žádným tajemstvím, že autoři počítají i s třetím dílem: proto se nabízí otázka, s čím vším hodlají přijít, aby si udrželi pozornost tolika fanoušků. Nabízíme vám proto podrobný souhrn všeho, co můžete očekávat od druhého dílu. ![]() V ledové krajině i zalidněných metropolích Příběh amerického vojáka Nathana Halea ještě zdaleka neskončil: v úvodu hry o vlásek unikne smrti poté, co je sestřelen ve vzduchu a vzápětí se ocitá na ledovém Islandu, přímo uprostřed bitvy s dobře známou mimozemskou rasou Chimera. Nathan se stihne připlést k obraně letiště, ale vzápětí Island opouští a cestuje zpátky do Spojených států, v nichž se bude odehrávat zbylých deset úrovní (každá s minimální dobou hraní třiceti minut, což se však v praxi protáhne nejméně na dvojnásobek). ![]() kliknutím obrázek zvětšíte Unavený hrdina si ani nestihne odpočinout a vzápětí dochází k přelomové události, totiž invazi Chimery přímo na americkou půdu. Pamatujete si ještě, jak Spojené státy v jedničce přispěchaly na pomoc Anglii, podobně jako to udělaly ve skutečné 2. světové válce? Podobný fór si autoři zopakují i v Resistance 2, protože vylodění mimozemšťanů na americkém pobřeží bude zase nápadně připomínat americkou invazi do Normandie. Nemluvě o Nathanově dalším úkolu: obraně obrovských kanónů Big Bertha, jejichž stejnojmenné předchůdce s oblibou využívalo Německo v první světové. ![]() Brnění na cucky Ačkoliv časově bude hra zasazena do 50. let, velebná americká krajina má být znatelně modernější, což lze pochopit, protože hra staví na alternativním sledu dějin. Změn dozná především umělá inteligence protivníka: nepřátelé, kteří jsou vám fyzicky blíž, budou totiž využívat důmyslnější taktiky a více přemýšlet (tj. elegantní způsob, kterak procesoru ušetřit zbytečné výpočty pro každého vojáka na bojišti). Spíše než vylepšených myšlenkových pochodů mimozemských mozků si ale v bitvě okamžitě všimnete toho, že nepřátelům budou po dobře mířeném zásahu odpadávat kusy brnění. Autoři také chtějí dokázat, že i v dnešních FPS mohou fungovat jinak tradičně konzolové střety s bossy (možná to také dělají natruc Killzone 2). Namátkou lze jmenovat několik bojů proti mechům (na Islandu, při obraně výše zmíněných kanónů nebo v Louisianě) či nestvůře příznačně nazvané Goliath. Nejspíš se změní také kritizovaný systém dlouhých checkpointů a doplňování zdraví: definitivní řešení ale zatím neznají ani v Insomniac. ![]() Velká i malá bojiště Chcete namítnout, že sebelepší kampaň pro jednoho hráče dnes už nikoho nevytrhnete? Právě vám bude tedy určená její druhá, kooperativní část se zcela odděleným příběhem a plněním předem daných úkolů. Zahrajete si ji buďto ve dvou na jedné konzoli nebo až v osmi přes PlayStation Network. Tím se dostáváme k těžišti hry, kterým budou bezpochyby multiplayerová klání pro maximálně šedesát (!) hráčů, o dvacet víc než v prvním díle. Všichni přitom moc dobře víme, že v tolika lidech bývá na bojišti docela zmatek: vědí to však i Insomniac a proto přišli s konceptem rozdělení hráčů do 4-8členných týmů, z nichž každý bude plnit jiné úkoly. Tomu bude pochopitelně odpovídat i design map, uzpůsobený pro střety menších skupinek v rámci jednoho velikého bojiště (představte si třeba rozlehlý terén s řadou údolí). ![]() Stíhačky a buginy Vozidla se stala standardní výbavou každé druhé střílečky a Resistance 2 v tomto ohledu samozřejmě naváže na jedničku. Na straně Chimery přibude pozemní Chameleon (aneb kráčející tank Stalker s možností dočasně se zneviditelnit) a dvě vzdušné jednotky: stíhačka a vznášedlo. Lidská armáda bude moci kontrovat sice jen těžkou výsadkovou lodí, zato důsledně využije svižné buginy i těžkého opancéřovaného tanku. A pokud zrovna nebudete mít k dispozici vozidlo, budete vždy moci zasednout k některé ze zbraní instalovaných přímo na bojišti: třeba k mechanickému Gattling Gunu, raketometu nebo laserovému dělu Chimery. Tvůrci zatím mlčí o jednotlivých multiplayerových módech, z uniklých plánů však víme, že určitě se ve hře objeví DM, CTF a King of the Hill a že se zvažují další dva typy, Last Man Standing a Keep Away. Třešničkou navrch má být pak zcela ojedinělý, komplexní mód Warfare s obsazováním území, posunováním fronty a voláním jakýchsi gigantických hrdinů či oblud na pomoc: co z toho ale nakonec vyleze si nedovolujeme soudit, už jen kvůli poznámce, že koncept Warfare je těžkým prototypem a nejspíš ještě dozná podstatných změn. ![]() Klan pro všechny Soudružnost s vašimi spolubojovníky ještě více umocní fakt, že všichni byste měli být na stejné dovednostní úrovni: jakmile se totiž přidáte do některého z multiplayerových zápasů, hra vás automaticky přiřadí k skupině hráčů s podobnými zkušenostmi/časem hraní apod. Všechny statistiky budou pečlivě zpracovány do hráčksých profilů a uloženy na oficiálním serveru hry MyResistance.net (jako je tomu u Halo 3 na Xboxu), v jehož rámci také půjde zakládat klany. Ty však mají být přístupné komukoliv, tzn. k členství prý nebudete potřebovat pozvánku od jiného hráče. ![]() Jako v mobilu V rámci vašeho týmu budete mít také vlastní lobby/chat: mimochodem, pokud holdujete hlasové komunikaci, Insomniac slibují natolik kvalitní přenos zvuku, jakému jsme navyklí z mobilních telefonů. Co se týče technické stránky hry, kromě vlastních dojmů z prvních obrázků zatím víme jen to málo, že hra přinese kvalitnější shadery i nasvícení a mimo to komplexnější mapping a textury. Resistance 2 vyjde na podzim pro PS3. Zdroje: Game Informer, Surfer Girl Reviews Star Wars & diskusní fóra Související články: Mega-recenze prvního dílu, Novinky |
Levis | |
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |