Schválně, odkud byste řekli, že je nezávislé vývojářské studio Gumpanela Entertainment? Napínat vás nebudu a rovnou prozradím, že ač se to na první pohled možná podle názvu nezdá, pochází z České republiky. Konkrétně z Prahy. Založili ho zkušení vývojáři, které najdete podepsané i pod projekty jako Mafia, Operation Flashpoint, Alpha Prime, Killzone 2, série 18 Wheels of Steel či El Matador. A právě tohle studio nyní oznámilo vývoj úplně nového projektu pro PC, který má navíc představovat vůbec první opravdové spojení plnohodnotné first-person střílečky a plnohodnotné real-time strategie. Hra se má jmenovat Refusion a její dokončení se předpokládá v posledním čtvrtletí tohoto roku. Na Vánoce byste ji tak mohli mít pod stromečkem. Počátky jejího vývoje se datují do roku 2004/2005, přičemž samotná produkční fáze byla prý zahájena v říjnu loňského roku.
Refusion poběží na vlastním enginu, nazvaném SAM1. Ten má hru vybavit špičkovou grafikou a fyzikou očekávanou od dnešních FPS, stejně jako dokáže zajistit zobrazení takového množství jednotek, jaké vídáváte v klasických real-time strategiích. Těšit se můžete na rozsáhlý a rozmanitý herní svět téměř bez hranic (1600 km2), epické bitvy zahrnující stovky jednotek mnoha různých druhů, neuvěřitelnou viditelnost dovolující sledovat situaci kolem sebe, plnou i částečnou zničitelnost objektů s tím, že se při odpálení některých z nich změní i fyzika jednotlivých jejich částí a v neposlední řadě na otevřené hraní (hráči se mohou zapojit bez omezení do jakékoliv probíhající hry; i singleplayer se tak může rychle stát multiplayerem).



Aby to bylo úplně jasné, Refusion je navržena především pro masivní multiplayer, kterého se bude moci zúčastnit najednou až sto hráčů s jakým cílem - zničit nepřítele. Obsahovat bude ale také singleplayerový mód, v jehož rámci si budete moci zvolit skirmish, anebo kampaň. V té budete moci jít po stopách příběhu, jenž vypráví o dvou vzájemně znepřátelených rasách - lidech a skoromanech. Vše se to odehrává v daleké budoucnosti, hluboko ve vesmíru. Vybrat si můžete ze dvou rolí. Ta první - Fighter - je svým způsobem podřízena té druhé - Masterovi. Umožní vám další výběr z celé řady profesí. Jako Fighter budete moci řídit velké množství různých jednotek (pozemních, leteckých i námořních), získávat vlastní jednotky pouhým zastavením se u dané budovy a stisknutím tlačítka pro vypuštění odpovídající figurky, dále budete moci trávit více času na bojišti, kam jít a kde je nepřítel, vám přitom prozradí váš Master. Na druhou stranu v roli Mastera si zahrajete plnohodnotnou RTS, avšak se živými jednotkami. Budete organizovat a řídit své Fightery, plánovat taktiku, stavět základny, vést velkolepé bitvy, atd.
Co vás asi zklame, že zatím nemáme k dispozici žádné screenshoty. Na oficiálních stránkách nicmémě můžete najít modely a artworky naznačující, jakým směrem se co do vizuální stránky bude hra ubírat, takže se nenechte pobízet. Dozvíte se tam kromě toho i něco více o příběhu obou ras.