Red Alert 3 - preview
zdroj: tisková zpráva

Red Alert 3 - preview

14. 2. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Sovětské síly cestují zpět v čase. Jejich cílem je zajmout profesora Einsteina a upravit tak historické události ve svůj prospěch, což ovlivníte v návratu slavné RTS série. Kompletní podrobnosti JEN NA TISCALI.

Autor: Martin Klekner
Publikováno: 14.února 2008


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po loňském úspěchu Command & Conquer 3 se v EA očividně rozhodli, že to oživování série vezmou pěkně od podlahy. A tak nyní, necelé tři měsíce od odhalení FPS Tiberium, přichází další velký třesk. Hlásí se Red Alert 3!

S atraktivními odhaleními se poslední dobou roztrhl pytel. Zvěsti o novém Maxu Paynovi, Battlefield 3, o pozornost se přihlásil Duke Nukem Forever i Deus Ex 3 a takto bychom mohli pokračovat dlouho. Nejčerstvější překvapení však přišlo úplně odjinud. Již včera v noci jsme vás informovali o obálkách časopisů, na nichž s pompou odhalili Red Alert 3. Pochybnosti o pravdivosti těchto informací vystřídalo za pár hodin nefalšované nadšení. Když se série úniků ukázala být nezastavitelná, v EA rezignovali. Red Alert 3 je oficiálně na světě.

 A znovu zpátky do minulosti
Příběh navazuje na spojeneckou kampaň ze sedm let starého Red Alertu 2. Začíná v momentě, kdy je Kremlin pod palbou a zbývající sovětské síly se, coby poslední záchranu, rozhodnou cestovat zpět v čase. Jejich cílem je zajmout profesora Einsteina a upravit tak historické události ve svůj prospěch. Po splnění úkolu a úspěšném návratu zjišťují tři věci: SSSR je na vrcholu síly, spojenecké síly se potácí v úpadku a na scéně figuruje nová velmoc – Japonsko! Z dějepisu víme, že země vycházejícího slunce byla v druhé světové válce poražena, zde tomu je ovšem naopak. Technologický pokrok, hospodářský rozvoj a neuvěřitelná pracovitost jeho lidu, to vše z něj udělalo obávaného hráče na světové scéně. Jinými slovy, zapomeňte na pouhé dvě hratelné strany, EA dobře ví, že povinným standardem dneška jsou tři.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mimochodem...zmínil jsem, že v nové alternativní realitě propukla třetí světová válka? Dobře, tak teď už to víte. A že zde byly úspěšně završeny všechny myslitelné technologické výzkumy, tzn. nejen Tesla technologie a cestování časem, ale i plasmové zbraně, neviditelnost a teleportace? Tak to už taky víte. Co zbývá? Snad jen říct, že všichni zúčastnění rivalové vrhnou do boje veškerá svá esa. Esa, která dozajista potěší každého fanouška série. Esa, která se točí kolem tradiční otázky "co by, kdyby...?" Kdyby experimentální výzkumy z uplynulých 70 let vešly do praxe a jak by asi tak mohly vypadat za 10 let?

 Slavné návraty a nápadité premiéry
Spojenci jen stěží překvapí něčím zásadním, nabídnou spíše návraty starých jednotek s novými schopnostmi. První comeback představuje Attack Dog, který ve třetím díle získá možnost štěkat, čímž vystraší a paralyzuje okolní nepřátelské vojáky. Mirage Tank nejenže se stále dokáže účinně maskovat, vezme na sebe nyní i podobu libovolného předmětu v okolí. Snipeři zůstávají skvělou zbraní proti pěchotě, ta je však tentokrát může snadněji detekovat a vyřadit na dálku. Proti tomu se odstřelovači brání použitím příručních štítů, které je na chvíli učiní nezranitelnými.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Především díky USA pak Spojenci vládnou ve vzduchu – Apollo Fighter bude naprosto smrtící pro nepřátelské letouny, v týmu s Century Bomber pak tvoří vskutku ničivou kombinaci pro všechny druhy útoků.

Rusové i deset let po předchozím konfliktu spoléhají stále spíše na kvantitu než kvalitu, známých (kradených) technologií se ale pochopitelně nevzdali. Snaha narvat Tesla zbraně kam to jen jde, způsobila, že je už nevyužívají jen věže a vojáci, ale i lodě (viz obrázky). Superodolné a superúčinné ozbrojené vzducholodě Kirov budou opět brázdit vzdušný prostor, dalekonosné rakety V4 Rocket Launcher (vylepšená verze V3 z RA2) i tentokrát poškádlí nepřátelské základny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hlavní hvězdou programu však budou Japonci. Jak již bylo řečeno, vlastní kvantum pokročilých technologií, mezi nimiž se vyjímají především plasmové zbraně a obojživelná vozidla. Takový Tsunami tank se dokáže v mžiku proměnit z těžkotonážního pozemního kolosu v poměrně hbité plavidlo. Ještě zajímavěji vypadá Sea Wing Bomber, který podle potřeby přechází ze vzduchu pod vodní hladinu a zpátky. Základní pěchota je vybavena plasmovými puškami, navíc je schopna aktivovat ochranný štít (hovoří se o čepici) a bezpečně se zakopat.

A co teprve až na scénu přijdou cybermedvědi jako parašutistické jednotky (!) a inteligentní delfíni. Nebo hi-tech samurajové s laserovými meči. Že by si snad v EA trochu šlehli? Zní to každopádně zajímavě.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Nezbytná vylepšení zajetého systému
Doména série C&C, superzbraně, se samozřejmě v Red Alert 3 vrací. Autoři prohlašují, že podle toho, jak dopadne balancování hratelnosti, nadělí možná některé ze stran i dva kousky do foroty. Úzkostlivě ovšem tají, s čím do boje vytáhne Japonsko. Co naopak nezapomenou nikdy zdůraznit, je zvýšený důraz na námořní bitvy. Nejenže se dočkáme většího počtu vodních jednotek, dokonce půjdou budovat i skutečné plovoucí základny. Mistrem v oboru bude samozřejmě asijská frakce, především díky svému ostrovnímu původu.

Jedním z největších taháků třetího Red Alertu se stane možnost projít příběhově pojatým
singleplayerem v kooperativním režimu. Podle všeho si tak spolu s kamarádem užijete celý příběh od začátku až do konce, což předtím žádná jiná RTS neposkytla. Co-op souhra má odměňovat jak hráčské veterány, tak nováčky.

Přítomné multiplayerové módy se nebudou moc lišit od těch známých z Generals, autoři se prý spíše zaměřili na samotnou, akčně-orientovanou hratelnost. Zatímco v minulých dílech často vítězily agresivní rush taktiky, RA3 se má citelně zpomalit. Že by odpověď na plánované zrychlení zápasů v druhém StarCraftu? Na druhou stranu, v tiskovce se mluví o "rychlé a plynulé" hratelnosti - každý to asi vnímá jinak.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Recyklace enginu
Red Alert 3 poběží na upraveném SAGE enginu z C&C3. Čili ten základ, který kdysi poháněl jGenerals. Hra možná proto vypadá, jako by šlo jen o datadisk pro C&C3. Z obrázků si troufám tvrdit, že soudobý standard je např. díky World in Conflict již trochu někde jinde. Jiný názor mají ovšem novináři, kteří měli možnost spatřit hratelnou ukázku na vlastní oči. Podle nich vše vypadá v pohybu úžasně, zvláště vyzdvihují efekty výbuchů, fyzika hroutících se budov a particle systémy. Samotní autoři se pak pyšní propracovanějším ztvárněním vodní hladiny, která má hrát velmi důležitou roli nejen z hlediska efektů a odlesků. Hráč ji totiž bude moci aktivně využít ve svůj prospěch. Co se stane, když do kapaliny pustíte elektřinu? Správně...

STYLOVÁ GRAFIKA
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak je vidět na první pohled, grafici se snažili zachovat barvitý styl předchozích dílů Red Alertu. To se jim daří, patrná je však i podobnost vodní hladiny a povrchových textur s těmi z Battle for Middle-Earth II. Některé budovy z RA3 navíc vypadají, jako by je někdo jen vzal z C&C3 – třeba taková spojenecká Warfactory je víceméně přesná obdoba té u GDI. Nový Mammoth alias Apocalypse tank se zase svou hrozivostí jen stěží vyrovná předchůdcům. A ještě jeden zajímavý poznatek - zatímco minule vlastnila ruská technika hranatější kontury, nyní se tomu zdá být přesně naopak.

Opomenuty nebudou ani hrané filmečky mezi jednotlivými misemi. Celkově budou laděny spíše komediálně (máme se snad obávat?), přičemž prioritou pro autory je zlepšení hereckých výkonů oproti tomu, co bylo předvedeno v C&C3. Jejich délka má činit úctyhodných 190 minut, hra se tedy bude nepochybně rozkládat na několika DVD.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii

 Vstupenka do betatestu
Půjde-li vše podle plánu, mohl by se Red Alert 3 dostat na pulty obchodů dostat již v závěru tohoto roku, ačkoli oficiální termín ještě nikde nezazněl. EA plánují vydání na PC, Xbox 360 i PS3 (pro ní to bude premiéra) současně, již nyní mají navíc všichni fanoušci možnost zajistit si účast v betatestu. Má to samozřejmě háček, musí si předtím objednat jarní datadisk Kane’s Wrath pro C&C3 – více informací na dnes spuštěné homepage.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je každopádně dobře, že série nezemřela a že ji v EA vzali pevně do svých rukou. S tím, že do ní vnášejí své vlastní nápady a přetvářejí ji v populární multiplatformní značku, se letití fanoušci budou pravděpodobně muset nějak smířit. Jen doufejme, že autoři z losangelské pobočky (tedy ti podepsaní pod posledními díly C&C) v průběhu vývoje ukážou stejnou vstřícnost k ohlasům fanoušků, jako tak učinil Blizzard se svým StarCraftem 2. Byla by škoda nedbat v případě C&C na veřejné mínění...

NÁZORY Z DISKUSNÍHO FÓRA NA OBRÁZKY
  • Hijacker: „CnC skoncil po vydani Generals, to byl posledni dil v duchu serie. Tiberium wars uz byla jen obycejna RTS s nametem Tiberian Sun kterej nedokazala ani napodobit,natoz prekonat.“
  • Verdel: „Další datadisk na PC, jen v lepší grafice :(„
  • Stan: „Tahle stylizace seděla 2d zpracování, ve 3d to vypadá jak hra pro děti“.
  • XXX: „Mozna jste uz zapomeli ale grafika RA2 byla presne stejne karikatura jako je tohle a stejne barevna, zadny RA si nehral na nejakou realitu...“
  • Forstec: „Nesmíte zapomínat, že je hra stále ve vývoji. Jsou to první obrázky, takže je příliš brzy nějakým způsobem hodnotit míru detailů.“
  • MaN: „...Nechapu proc se EA rozhodli k tomuto kroku vizualne priblizovat hry detem....To uz nemluvim o tom ze to vypada jako 4 roky stara hra. Reknete, jsem vazne sam kdo by chtel poradny, temny a dabelsky chytlavy remake?“
  • BeaMSpeC: „Tak jestli se někomu nelíbilo, že v TW bylo přelaserováno, tak tady se mi zdá, že bude přebleskováno:-)“
  • Kane: „Vsichni budete trpet za sva slova!“
  • Zdroje: PC Guru, Igromania, tisková zpráva, diskusní fóra

    Související články: Novinky, Red Alert 2 recenze, Yuri's Revenge recenze, Historie Command & Conquer téma 1.díl a 2.díl, Command & Conquer 3 recenze, Tiberium preview



     
    Martin Klekner

    autorovi je 19 let a studuje gymnázium; hrami se zabývá od útlého dětství a dříve psal pro GameZone; nejraději má RTS, FPS a RPG; ve volném čase rád točí filmy, sportuje a píše povídky



     
     
    Martin Klekner

    Nejnovější články