Autor: Martin Klekner Publikováno: 14.února 2008 |
Slavné návraty a nápadité premiéry Spojenci jen stěží překvapí něčím zásadním, nabídnou spíše návraty starých jednotek s novými schopnostmi. První comeback představuje Attack Dog, který ve třetím díle získá možnost štěkat, čímž vystraší a paralyzuje okolní nepřátelské vojáky. Mirage Tank nejenže se stále dokáže účinně maskovat, vezme na sebe nyní i podobu libovolného předmětu v okolí. Snipeři zůstávají skvělou zbraní proti pěchotě, ta je však tentokrát může snadněji detekovat a vyřadit na dálku. Proti tomu se odstřelovači brání použitím příručních štítů, které je na chvíli učiní nezranitelnými. Především díky USA pak Spojenci vládnou ve vzduchu – Apollo Fighter bude naprosto smrtící pro nepřátelské letouny, v týmu s Century Bomber pak tvoří vskutku ničivou kombinaci pro všechny druhy útoků. Rusové i deset let po předchozím konfliktu spoléhají stále spíše na kvantitu než kvalitu, známých (kradených) technologií se ale pochopitelně nevzdali. Snaha narvat Tesla zbraně kam to jen jde, způsobila, že je už nevyužívají jen věže a vojáci, ale i lodě (viz obrázky). Superodolné a superúčinné ozbrojené vzducholodě Kirov budou opět brázdit vzdušný prostor, dalekonosné rakety V4 Rocket Launcher (vylepšená verze V3 z RA2) i tentokrát poškádlí nepřátelské základny. Hlavní hvězdou programu však budou Japonci. Jak již bylo řečeno, vlastní kvantum pokročilých technologií, mezi nimiž se vyjímají především plasmové zbraně a obojživelná vozidla. Takový Tsunami tank se dokáže v mžiku proměnit z těžkotonážního pozemního kolosu v poměrně hbité plavidlo. Ještě zajímavěji vypadá Sea Wing Bomber, který podle potřeby přechází ze vzduchu pod vodní hladinu a zpátky. Základní pěchota je vybavena plasmovými puškami, navíc je schopna aktivovat ochranný štít (hovoří se o čepici) a bezpečně se zakopat. A co teprve až na scénu přijdou cybermedvědi jako parašutistické jednotky (!) a inteligentní delfíni. Nebo hi-tech samurajové s laserovými meči. Že by si snad v EA trochu šlehli? Zní to každopádně zajímavě. Nezbytná vylepšení zajetého systému Doména série C&C, superzbraně, se samozřejmě v Red Alert 3 vrací. Autoři prohlašují, že podle toho, jak dopadne balancování hratelnosti, nadělí možná některé ze stran i dva kousky do foroty. Úzkostlivě ovšem tají, s čím do boje vytáhne Japonsko. Co naopak nezapomenou nikdy zdůraznit, je zvýšený důraz na námořní bitvy. Nejenže se dočkáme většího počtu vodních jednotek, dokonce půjdou budovat i skutečné plovoucí základny. Mistrem v oboru bude samozřejmě asijská frakce, především díky svému ostrovnímu původu. Jedním z největších taháků třetího Red Alertu se stane možnost projít příběhově pojatým singleplayerem v kooperativním režimu. Podle všeho si tak spolu s kamarádem užijete celý příběh od začátku až do konce, což předtím žádná jiná RTS neposkytla. Co-op souhra má odměňovat jak hráčské veterány, tak nováčky. Přítomné multiplayerové módy se nebudou moc lišit od těch známých z Generals, autoři se prý spíše zaměřili na samotnou, akčně-orientovanou hratelnost. Zatímco v minulých dílech často vítězily agresivní rush taktiky, RA3 se má citelně zpomalit. Že by odpověď na plánované zrychlení zápasů v druhém StarCraftu? Na druhou stranu, v tiskovce se mluví o "rychlé a plynulé" hratelnosti - každý to asi vnímá jinak. Recyklace enginu Red Alert 3 poběží na upraveném SAGE enginu z C&C3. Čili ten základ, který kdysi poháněl jGenerals. Hra možná proto vypadá, jako by šlo jen o datadisk pro C&C3. Z obrázků si troufám tvrdit, že soudobý standard je např. díky World in Conflict již trochu někde jinde. Jiný názor mají ovšem novináři, kteří měli možnost spatřit hratelnou ukázku na vlastní oči. Podle nich vše vypadá v pohybu úžasně, zvláště vyzdvihují efekty výbuchů, fyzika hroutících se budov a particle systémy. Samotní autoři se pak pyšní propracovanějším ztvárněním vodní hladiny, která má hrát velmi důležitou roli nejen z hlediska efektů a odlesků. Hráč ji totiž bude moci aktivně využít ve svůj prospěch. Co se stane, když do kapaliny pustíte elektřinu? Správně...
Opomenuty nebudou ani hrané filmečky mezi jednotlivými misemi. Celkově budou laděny spíše komediálně (máme se snad obávat?), přičemž prioritou pro autory je zlepšení hereckých výkonů oproti tomu, co bylo předvedeno v C&C3. Jejich délka má činit úctyhodných 190 minut, hra se tedy bude nepochybně rozkládat na několika DVD. další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii Vstupenka do betatestu Půjde-li vše podle plánu, mohl by se Red Alert 3 dostat na pulty obchodů dostat již v závěru tohoto roku, ačkoli oficiální termín ještě nikde nezazněl. EA plánují vydání na PC, Xbox 360 i PS3 (pro ní to bude premiéra) současně, již nyní mají navíc všichni fanoušci možnost zajistit si účast v betatestu. Má to samozřejmě háček, musí si předtím objednat jarní datadisk Kane’s Wrath pro C&C3 – více informací na dnes spuštěné homepage. Je každopádně dobře, že série nezemřela a že ji v EA vzali pevně do svých rukou. S tím, že do ní vnášejí své vlastní nápady a přetvářejí ji v populární multiplatformní značku, se letití fanoušci budou pravděpodobně muset nějak smířit. Jen doufejme, že autoři z losangelské pobočky (tedy ti podepsaní pod posledními díly C&C) v průběhu vývoje ukážou stejnou vstřícnost k ohlasům fanoušků, jako tak učinil Blizzard se svým StarCraftem 2. Byla by škoda nedbat v případě C&C na veřejné mínění...
Zdroje: PC Guru, Igromania, tisková zpráva, diskusní fóra | ||||
Martin Klekner | |
autorovi je 19 let a studuje gymnázium; hrami se zabývá od útlého dětství a dříve psal pro GameZone; nejraději má RTS, FPS a RPG; ve volném čase rád točí filmy, sportuje a píše povídky |