Autor: Leon Publikováno: 6. září 2001 |
Jako velký příznivce rallye si nikdy nenechám ujít žádný počítačový simulátor tohoto druhu automobilových závodů. Pokaždé se těším na nějaký nový a většinou jsem pak zklamán. Každý rok stojí za něco tak jeden, ostatní většinou představují trapný pokus o něco, co nemá se simulátorem rallye nic společného. Přiznejme si to otevřeně - pořádný rallye simulátor dosud nevyšel, i když Rally Championship 2000 nebo Colin McRae Rally 2 (dále jen CMR2) jsou určitě dobré hry. Obě však mají také dost záporů, ale o tom bych teď nerad mluvil. Zkrátka se stále čeká (nebo alespoň já) na pořádný simulátor rallye. Podle všeho se ale ani letos nedočkáme, protože před dokončením jsou jen dvě hry s tímto zaměřením. Rally Trophy od finských BugBear bude zaměřen ve stylu retro do šedesátých a sedmdesátých let, což je jistě velmi zajímavé, stejně jako další známé informace o této hře. Druhým simulátorem pak bude Rally Championship Xtreme od britských Warthog, o kterém bych chtěl v následujících odstavcích napsat některé vlastní dojmy. Hra by měla být dalším pokračováním Rally Championship série, což dává docela slušné předpoklady pro úspěch i kvalitu hry.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Podnětem pro tento článek bylo vydání dema, které jsem si samozřejmě ihned vyzkoušel. První, co mě vyloženě zklamalo, byl způsob instalace. Přesněji řečeno - demo se nainstaluje v pohodě, ale jak se to pak spouští! Spustíte demo, objeví se jednoduchá obrazovka, kde jsou jen tlačítka Play a Exit a políčko pro zadání jména, které si ale hra stejně nepamatuje, takže je třeba ho zadávat po každém spuštění (nebo tam nechat Player). Stisknete Play a po malé chvilce se objevíte už na trati, projedete jedinou trať a je konec. Maximálně můžete shlédnout replay, pak vás hra už vykopne zpět do Windows. Pokud tedy chcete jet znova, musíte podstoupit celou proceduru znovu. Sice chápu, že je to jen demo, ale ať se na mě autoři nezlobí, v takovéto podobě jim dělá spíše ostudu.
Grafika a realita jízdy Dobře, přeskočme nevydařené menu a pojďme se raděj podívat, co nám vlastně demo umožňuje. Je to jízda v jediném závodním autě Subaru Imprezza po jediné trati situované do Skotska. Trať je středně dlouhá a docela slušně vypadá. Vůbec první dojmy z grafické úrovně hry nejsou špatné, i když si myslím, že již zmíněný CMR2 je na tom lépe, zvláště v detailech a vymodelování samotných aut. Tady si naopak myslím, že má hra v tomto směru největší mezery. Okolní krajina je vymodelována na slušné úrovni, ovšem pro jasnější úsudek by to chtělo vidět i jiný typ krajiny. Co mě však vyloženě zklamalo, jsou zvuky. To, co vydává Subaru za zvuk, je všechno jiné, jen ne zvuk závodního WRC. V tomto směru můžeme jen doufat, že do finální verze hry se to zlepší.
U každého simulátor je důležitá realita jízdy. I tohle se však z dema jen těžko hodnotí, protože není jasné, zda se v demu jezdí v arcade nebo simulátor módu. Hra bude mít oba tyto módy, ale který z nich je v demu, je otázka. Pokud je to arkáda, pak je to dost slušný, pokud by tohle měl být realistický mód, tak je to zklamání. Auto se chová podobně jako v CMR2, jde tedy celkem ochotně do smyku a pod plným plynem jde vykroužit většinu zatáček. Není to moc realistické, ale alespoň je to hratelné, na rozdíl od Pro Rally 2001, kde auto do smyku nešlo vůbec a celou hru to tak totálně degradovalo. Také poškození vozu je v podobě, v jaké ho známe i z jiných simulátorů. Někam nabouráte, následky se objeví se na zprohýbané karosérii a občas i na hlášce, co jste poškodili. Jediná trať je ale příliš krátká na to, aby bylo možno posoudit skutečný vliv na jízdní vlastnosti. A v neposlední řadě je nutno opět zdůraznit, že se může dost lišit poškození v arcade a simulátor módu. Na závěr tohoto odstavce bych měl ještě malou poznámku - demo je dělané na ovládání klávesnicí, ale automaticky mi na tom fungoval i joystick. Bohužel se to s ním nedalo moc hrát, protože při jízdě byl tak málo citlivý, že se s tím nedalo jet. A žádný setup v demu není …
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Poslední moje připomínka je ještě k závěrečnému replayi, který je podle mého soudu také odbytý a neumožňuje mimojiné libovolně měnit kameru. Na závěr bych ještě podotkl, že hru jsem testoval na PC s Athlonem 1,2 GHz, 512 RAM a GF2 MX. Možná je to jen můj subjektivní dojem, ale v některých momentech mi připadalo, že hra nejde úplně plynule. Když to celé shrnu, pak demo Rally Championship Xtreme bylo pro mě spíše zklamáním. Příčina je především ve formě, v jaké demo vyšlo, navíc toho ani moc neukazuje. Dělat nějaké unáhlené závěry by tak nebylo v tomto okamžiku správné. Můžeme doufat, že finální verze hry bude o dost lepší. Vzhledem k tomu, že hra by měla vyjít již 21. září, tomu ale moc nevěřím. O to víc pak mohu být překvapen.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Bude to stát za to? Na úplný závěr tohoto článku ještě uvedu některá fakta pro plnou verzi hry. Ve hře bude 28 aut, jejichž výpis je níže. Pro české fanoušky je příjemné, že tam najdou jak Škodu Felicii, tak Škodu Octavii. Závody se budou jezdit v 6 lokacích - Keňa, Wales, Skotsko, Manx (?), Arctic a USA, z nichž každá bude mít maximálně 6 rychlostních zkoušek. Dále je slíbeno 5 herních módů a vymakaná hra přes internet. Zní to hezky, ale jak jsem již říkal - demo se příliš nepovedlo, takže si s hodnocením počkejme až na konečnou verzi hry. Zatím to ale moc pozitivně nevidím. AUDI QUATTRO CITROEN SAXO FORD ESCORT MAXI FORD FOCUS FORD PUMA FORD PUMA MOD HONDA CIVIC HYUNDAI ACCENT HYUNDAI COUPE LANCIA STRATOS MITSUBISHI LANCER EVO V MITSUBISHI LANCER EVO VI MINI COOPER NISSAN MICRA PEUGEOT 106 PEUGEOT 206 PROTON COMPACT RENAULT MEGANE SEAT CORDOBA SEAT IBIZA SKODA FELICIA SKODA OCTAVIA SUBARU IMPREZA SUBARU IMPREZA 2000 SUBARU IMPREZA 2000 SUNSEEKER SUBARU IMPREZA 2001 VAUXHALL ASTRA VW GOLF
|