Rainbow Six Vegas 2 - preview
zdroj: tisková zpráva

Rainbow Six Vegas 2 - preview

21. 12. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokračování týmové akce vás vezme častěji do ulic a za hranice města hříchu v paralelní dějové linii při boji proti chytřejším teroristům a to i v kooperativním režimu. + NOVÉ OBRÁZKY & VIDEO

Autor: Levis
Publikováno: 21.prosince 2007


Příští rok oslaví UbiSoft desetileté výročí vydání týmové akce Rainbow Six, jejíž poslední pátý díl Vegas si i přes drobné nedostatky vysloužil natolik vysoká hodnocení (v naší mega-recenzi 86%), že se již na jaře setkáme s jeho pokračováním. To vzniká opět ve studiích Ubisoft Montrealu, který se během portování hry pro PS3 lépe sžil s Unreal Enginem 3. Přestože první střípky informací a slabý teaser ničím neohromily, druhé Vegas ve skutečnosti nabídne řadu novinek, jež všechny shrnuje naše preview.

 Paralelní dějová linka
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co si budeme povídat, otevřený konec prvního dílu si o pokračování přímo říkal a moc dobře to ví i tvůrci. Zapomeňte však na hrdinu Logana Kellera nebo na nepravděpodobný scénář, ve kterém by teroristé město obsadili ještě jednou. Vegas 2 začne chronologicky ještě před událostmi z jedničky, konkrétně pět let nazpět, kdy zažijete epizodu s jedním ze zrádců ve vašem týmu a skrze ní pochopíte jeho motivy. Poté poběží dějová linka dvojky paralelně s prvním dílem v době, kdy byl Logan se svým týmem v Mexiku: ve městě mezitím uvidíte marný boj policie o dobytí obsazených kasin i upadající morálku neúspěšných agentů NSA. Jak to? Postavíte se totiž do čela jiného týmu, o němž ostatně padla zmínka i v prvním dílu, a tentokrát příběh skutečně dotáhnete až do konce (tzn. nahlédnete i za události u nevadské přehrady, jimiž vrcholila jednička).

Namísto animovaných filmečků budete veškeré dění sledovat vlastníma očima přímo během hraní. Cílem je dát vám zakusit veškerou fyzickou zátěž i morální rozhodnutí (tzn. vnitřní boj) hrdiny tak, jako byste sami byli skutečnými členy týmu. Autoři se několikrát odvolávají na televizní seriál CSI: Las Vegas, z něhož chtějí zřejmě převzít víc než jen lokace (industriální prostředí, špinavé uličky atp). Také častěji potkáte NPC, povětšinou agenty NSA nebo další členy týmů Rainbow.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Bishop nebo Bishopka?
Namísto Logana se tedy ujmete hrdiny Bishopa, neutrálně pojmenovaného z prostého důvodu - vytvoříte si ho totiž sami, tzn. včetně volby pohlaví, oblečení i charakteristických rysů tváře. Tvorba postavy bude nejspíš probíhat stejně jako při zakládání multiplayerové identity v jedničce, tzn. rámci P.E.C. (Persistent Elite Creation). Alespoň to naznačují výroky Ubisoftu, že chce tento systém prohloubit a přesunout právě do singleplayeru.

Ve hře se znovu setkáte se starými známými kolegy, demoličním specialistou Michaelem Walterem a průzkumníkem Jungem Parkem. Autoři vás však chtějí častěji vyvést z interiérů kasin a to nejen do nočních barů, ale také na otevřená prostranství (ulice) nebo až za hranice města. Během těchto misí zažijete třeba východ a západ slunce.

Změn doznají také interiéry, které ožijí co do pestrosti barev i rozmanitosti předmětů či dekorací. Jakmile dorazíte na místo určení (třeba do nočního podniku), budete okamžitě vědět, že se tu něco odehrálo: zpřeházený nábytek, vystřílené kulky, krev na podlaze apod. Cílem je dostatečně se designem prostorů odlišit oproti čistým luxusním halám z jedničky.

 Chytřejší teroristé
Koho otravoval zdlouhavý výběr zbraní a vybavení za letu vrtulníkem před začátkem mise, bude moci celou proceduru nově přeskočit a přenechat výběr počítači. Mezi jedenáctkou nových zbraní nebude chybět ekvivalent M-16 a dojde také na lepší kamufláž. Drobných vylepšení bude v tomto ohledu celá řada: oproti jedničce, kde na to autorům nezbyl čas, bude váš tým konečně oblečen stejně jako opravdové speciální jednotky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Změn dozná také umělá inteligence protivníků. Každý level v kampani bude mít několik vstupních bodů, díky čemuž se nepřátelé kolikrát objeví i za vašimi zády. Kromě toho si budou teroristé navzájem zásadně krýt záda a používat obranné štíty, takže jim budete muset mířit na nohy nebo rovnou používat granáty.

V singleplayeru budete moci běhat a naopak nebude možné se schovávat za překližku nebo sádru, kterou vystřelené kulky prolétnou naskrz (narozdíl od síťové hry, kde běh ani průstřelný materiál nenajdete). A konečně přívětivá je také zpráva, že teroristé si ve tmě pomohou nočním viděním nebo tepelnými čidly.

 E.S.A.
Ne, teď není řeč o Evropské vesmírné agentuře, nýbrž o novém systému rozdělování vašich zkušenostních bodů, nazvaném A.C.E.S. V praxi bude vypadat zhruba tak, že pokud zabodujete v boji na blízko, budete si moci v další misi koupit brokovnici. Naopak budete-li úspěšnými odstřelovači, rozevře se před vámi pestřejší nabídka pušek s dalekým dosahem (a stejně tak za střílení s obyčejnými kulomety získáte lepší SMG). Výhodou celého systému bude provázanost singleplayeru se síťovou hrou: pokud dohrajete kampaň a poprvé se vrhnete do MP, budete vaši postavu díky zkušenostním bodíkům moci ihned plně vyzbrojit.

 Kooperativně celý singl
A protože A.C.E.S. vás odmění i za úkoly splněné vašimi kolegy, nastal čas si říct něco o multiplayeru. Jeho těžištěm bude pochopitelně kooperativní hra buďto přes Xbox Live, System Link nebo ve split-screenu. Hostující hráč se ujme roli Bishopa (velitele týmu), druhý zastane místo Knighta a na zbylé dva zbude Walter s Jungem. Narozdíl od prvního dílu bude co-op totožný s kampaní pro jednoho hráče a navíc budete moci kdykoliv ze hry vyskočit/zase se přidat. Celou dobu však ve čtyřech lidech postupovat nebudete: často se váš tým rozdělí na dvě skupinky, k čemuž bude design úrovní přímo vybízet.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii

Zahrát si budete moci i v MP módech Survival, Retrieval, Conquest a dalších (celkem deset typů hry) pro maximálně šestnáct lidí. Za tímto účelem autoři chystají jedenáct nových map, byť co do rozlohy menších než v jedničce a v některých případech půjde jen o remaky z datadisku Athena Sword k Rainbow Six 3: Raven Shield.

 Drobná vylepšení
Chybět nebude ani populární Hon na teroristy, v němž budete znovu zápasit proti náhodně rozmístěným protivníkům. Ti se akorát konečně nebudou okamžitě respawnovat přímo za vašimi zády a mimo to budete moci do hry vpadnout hned po připojení se k serveru (tzn. odpadne nutnost čekat na začátek dalšího kola). Při hraní přes Xbox Live budete též moci vyhledávat zápasy nebo pozvat přátele do rankované hry.

zdroj: Archiv


oficiální teaser trailer č. 2

Jak už jsem naznačil v úvodu, montrealskému studiu UbiSoftu se prý za rok od vydání jedničky podařilo konečně dostat Unreal Engine 3 pod kůži a také získat jeho konečný zdrojový kód od Epicu. Díky tomu se můžete těšit nejen na lepší nasvícení a stíny, ale také plynulejší framerate především v multiplayerových zápasech (nikoliv však na úkor Zvětšit zdroj: tisková zpráva chudších detailů).

Rainbow Six: Vegas 2 navzdory naší prvotní skepsi slibuje leccos nového a také proto jsme zvědaví, jestli vývojáři dodrží svůj slib a skutečně hru pro PC, X360 a PS3 vydají již na jaře.

Zdroje: Official Xbox Magazine, Gamespot

Související články: Mega-recenze prvního dílu, Novinky, Video Game Awards trailer

 
Levis

autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars



 
 
levis

Nejnovější články