Quantum of Solace - preview
zdroj: Archiv

Quantum of Solace - preview

2. 6. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

James Bond se vrací na obrazovky ve hře pokrývající události ze dvou filmů. Na enginu Call of Duty 4 se nezalekne ani parkourových honiček. DETAILY JEN NA TISCALI

Autor: Levis
Publikováno: 1. června 2008
Zvětšit zdroj: Archiv James Bond se vrací na obrazovky ve hře pokrývající události ze dvou filmů na enginu Call of Duty 4 a ve velkém stylu se nezalekne přestřelek v kasinu ani parkourových honiček.
JEN NA TISCALI


Zatím poslední bondovka Casino Royale s novou tváří v hlavní roli agenta 007 se musela obejít bez herního doprovodu, což naštěstí nebude případ na konec roku chystaného Quantum of Solace, v pořadí již dvaadvacátého filmu s tajným agentem MI6. Ten se na obrazovky hodlá vrátit ve velkém, protože hru vyvíjí slavní Treyarch (tvůrci Call of Duty 3 i chystané pětky) přímo na enginu CoD4. Protože zběžné oznámení toho o hře příliš neřeklo, pojďme si rozebrat, co lze od hry koncem roku čekat..

 Zpět na začátek
Samotný film začne na velitelství MI6 výslechem teroristy Mr. White, kterého Bond úspěšně zneškodnil v závěrečné scéně posledního snímku. Jenže herní Quantum of Solace vás vezme daleko před tenhle moment, na samotný začátek předchozího Casino Royale, kdy se agent vydá do fiktivní africké země Nambutu. Těžko si představit lepší start než slavnou akční scénu, kdy 007 ve fantastické honičce napříč lešeními a staveništi pronásleduje parkourového běžce Sébastiena Foucana (který mimochodem jako jediný svoji podobu hře nepropůjčil).

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 MI6 s komickým účinkem
Quantum of Solace bude sice FPS, ale kamera se velmi často přepne do pohledu třetí osoby. A to nejen ve chvílích, kdy se Bond bude krýt a vykukovat zpoza rohu, ale podobně i při lezení po žebřících nebo provazové chůzi. Specialitou pak budou akční scénky v duchu God of War, kterých si nejvíc užijete právě v oné úvodní honičce. Abyste parkourového běžce neztratili z dohledu, nebudete se moci zdržovat ani prohlížením lokace, ani rozmýšlením se před dlouhým skokem z jeřábu. Ten pro vás hra načasuje sama, takže vám bude stačit v pravou chvíli stisknout tlačítka ve správném pořadí jako na obrazovce. A pokud se nezdaří, dopadnete o kousek vedle, ale nikdy tak drasticky, abyste museli celou úroveň opakovat.

Obrázek zdroj: Archiv V podobném duchu se ponesou i speciální pohyby, kdy Bond dorazí již tak dost zdecimovaného protivníka, ať už pořádnou ranou do nosu, uškrcením či popravčí ránou do týla. Ne vždy však po vás hra bude chtít, abyste dělali humbuk: vedle maximálně akčního pojetí svých úkolů totiž budete moci volit také tichou cestu a raději než se prostřílet dovnitř budov, budete lézt po okapech a skákat na okenní římsy. Agent bude ve stylu Metal Gear Solid občas komunikovat s kolegy z MI6, byť většinou s komickým účinkem - třeba když se mu budou vysmívat nebo jej povzbuzovat během přestřelek.

 Společná palba
V tichých chvílích přijde vhod klasická bondovská zbraň, totiž pistole Walter PPK s tlumičem. Ale teprve tehdy, když se spustí alarm a proti vám se vyhrne celá skupina protivníků, plně doceníte jejich propracovanou umělou inteligenci. Nepřátelé se sice v klidu budou chovat uvolněně a podívat si o tom, pro které mafiány a hrdlořezy pracovali v minulosti, ale jakmile půjde do tuhého, stanou se z nich chladnokrevní vrahové, navíc schopni vzájemné komunikace. Stačí se schovat za bednu, jeden z protivníků to oznámí ostatním a dřevo se hned rozsype pod společnou kulometnou palbou.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Pokaždé jinak
K tomu třeba dodat, že zdaleka ne všechno prostředí bude zničitelné: minimálně některé předměty (většinou ty, za něž se budete schovávat) totiž půjde velmi snadno rozstřílet. Hraní na vyšší obtížnost se neprojeví ani tak navýšením výdrže protivníků, jako spíš jejich reflexy. A ve chvíli, kdy vás dostanou a nezbude, než úroveň opakovat, alespoň doceníte, že nová bondovka nebude čistě lineární střílečkou, protože nepřátelé pokaždé zvolí jiné trasy a způsoby, jak se vám dostat na kobylku.

 Aby bylo co ukazovat kamarádům
Obrázek zdroj: Archiv Daniel Craig sice u většiny filmových kritiků v roli agenta 007 neobstál, ale pro vývojáře je prý jedna radost s ním pracovat. Nejen, že si pořádně vyhráli s modelováním jeho krystalicky průzračných modrých očí, ale jak může autor článku z vlastní zkušenosti na pražském natáčení Casino Royale dosvědčit, Craig je náruživý hráč a když zrovna nenatáčí, usedá do herecké židle s Gameboyem nebo PSP. Proto lze snadno pochopit, že již několikrát vývojáře z Treyarch navštívil a hrou byl natolik nadšen, že mu ji dokonce museli dát domů, "aby bylo co ukazovat kamárádům".

 Otrava v kasinu
Ačkoliv obsah hry má být zhruba půl na půl, z pochopitelných důvodů zatím autoři předvádí spíš úrovně z Casino Royale. Můžete se těšit třeba na hotelovou scénu, kdy Bond zachrání záporňáka Le Chiffre před bláznivým Obanem a jeho mačetou. Samotné karetní vyvrcholení se vývojáři naštěstí rozhodli nepřepracovat do minihry, a tak veškeré pokerové scény uvidíte jen ve formě filmečků. Co si z této části snímku naopak zahrajete bude obrovská přestřelka vevnitř hotelu i Bondův útěk od stolu poté, co se protihráčům podařilo agenta úspěšně otrávit pilulkou jedu.

Obrázek zdroj: Archiv

Některé scény budou oproti filmu znatelně rozšířeny: agentova krátká návštěva na výstavě Bodyworks se ve hře protáhne na celou úroveň, kdy se nejprve bude třeba dostat do muzea skrz podzemní chodby a posléze vystřílet několik sálů napěchovaných nepřáteli. Závěrečná scéna s pádem domu v Benátkách pak dle dojmů zahraničních redaktorů nabídne "snad nejlepší fyziku vody od Bioshocku".

Jediné, co tedy ve hře bude chybět, je setkání s hlavním vědátorem MI6 a hračičkářem Q, na něhož se nakonec nedostalo ani ve filmu. Podobně se oželí i některými fanoušky zatracovaná mučící scéna, kdy Le Chiffre nahého hrdinu málem vykastruje - dle slov autorů by sice bylo lákavé ji zpracovat do minihry, ale nakonec od toho raději upustili. A to nejenom pro získání příznivého ratingu..

 Recyklace enginu
Obrázek zdroj: Archiv To je pro tuto chvíli vše, co se o hře ví. Lze doplnit akorát již dříve potvrzené lokace (floridské Miami, Bolívie, Londýn a okolí, italské jezero Lake Como, Siena, Vídeň, Černá Hora, Madagaskar a další) a také fakt, že vedle sólo kampaně bude ve hře nějakým způsobem obsažen i multiplayer. Možná zamrzí akorát absence honiček v autech a jízdy ve vozidlech obecně, ale to si Activision úmyslně nechávají na samotnou hru (již na ní pracují autoři Project Gotham Racing).

Quantum of Solace vyjde v listopadu pro Xbox360 a PS3 (přímo od Treyarch), dále pro PC, což mají na starost vývojáři z Beenox, a od autorů z Vicarious Visions pak verze pro Wii a handheldy - více již brzy na homepage.

Zdroj: GM Magazine

Související články: Odhalení

 
Levis

autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars



 
 
Levis

Nejnovější články