Autor: des Publikováno: 7.května 2002 |
![]() ![]() ![]() Pozornosti neunikla ani stupidní inteligence protivníků. Sniperovkou jste odstřelili jednoho ze dvou hlídačů a kolega si toho ani nevšiml, i když zrovna procházel kolem mrtvoly a krvavého fleku přes půl zdi. To vše nám mohl vynahradit multiplayer - to by tam však nějaký musel být, vydavatel Eidos tehdy tvrdil, že na vytvoření takového patche se síťovou hrou nejsou peníze. Druhé poslání Ale i přes pár nedostatků byla hra oblíbená a zřejmě proto se norští tvůrci Innerloop Studios rozhodli pro druhý díl této takticko-špionážní akce. Tentokrát se však o vydání nebude starat Eidos (jako u prvního dílo), ale neméně známí Codemasters taktéž z Velké Británie. Hra vyjde pod názvem Project IGI 2: Cover Strike a plynule naváže na díl první. V druhém dílu na nás však čeká mnoho změn a úprav, které by měli tvořit reálnější dojem prostředí, nepřátel a zkrátka všeho, na co ve hře narazíme. ![]() Zpět na bitevním poli Celou hru tvoří 19 misí rozdělených do tří kampaní, které se budou odehrávat ve třech zemích - navštívíme mimojiné Rusko, Čínu a Libyi. Celkový vzhled a prostředí by měly být však mnohem více rozmanité. Kromě tajných základen v různých pohořích vstoupíme také do vládních komplexů, lodních přístavů a dokonce i do části menšího městečka. Hra by měla být více realistická, což znamená, že už nenarazíme na znovuobnovování nepřátel. Také to ovšem znamená, že se v mnoha ohledech ztíží hratelnost. ![]() ![]() ![]() Systém hry se příliš nemění. V misích se budeme muset potichoučku plížit, z velké dálky odstraňovat nepohodlné stráže a ze strážných věží pozorné snipery. Velkou roli bude hrát nenápadnost. Spuštění poplachu či zaměření kamerou z vás udělá lehkou kořist, která je lovena celou osádkou vojenského komplexu. Znovu se setkáme s vloupáváním se do uzamčených budov a nebouráváním počítačových systémů, které nám může mnohdy podstatně ulehčit postup misí - například vypnutím bezpečnostního systému kamer či odpojením napětí v plotech apod. Úkolů nás čeká ve hře spoustu. Od krádeží důležitých dokumentu, přes čistky prostorů od nepřátel a záchrany zajatců po zneškodňování klíčových postav a nejrůznější sabotáže. Toto vše s ohledem na to, že stačí jedna dobře mířená kulka a je s vámi amen. Těšit se můžeme i na společné akce s celou jednotkou spolubojovníků (botů) a také na nerovné boje vy a raketomet versus tank či obrněný vůz. Velkým plusem a zároveň zvýšením obtížnosti hry je to, že při restartu mise dojde k přeuspořádání nepřátel. Takže kde v minulé hře byli hlídači, už nyní být nemusejí - ale také můžou. A rovněž tam, kde nebyli, se nyní mohou vyskytnout. I budovy by měly býti vylepšené, neměli bychom být svědky toho, že všechny muniční sklady a všechny kasárna vypadají ve všech misích naprosto stejně. Není sice špatné vědět, jak jsou uspořádány místnosti v budově, ale překvapení je asi lepší :) Procedura save & load pořád dokola? ![]() Nebude to tak jednoduché jako v mnohých hrách, kde stačí stisknout klávesu pro QuickSAVE a hrajete dál. Aby se ze hry nestalo úplně něco jiného, než čím Project IGI byl, bude ukládání pozic prováděno přes malý počítač, který bude David Jones nosit ve své výbavě. Toto ukládání tedy nebude trvat pouhé dvě vteřiny. Po samotném vytáhnutí počítače a načtení ukládacího systému bude následovat ukládání. Může se tedy klidně stát, že vás do té doby někdo skolí dobře mířenou střelou. Tím je také zabráněno ukládání během různých akcí a přestřelek. Budete muset pečlivě volit místa a situaci. Celé ukládání pozice je pak ještě omezeno kapacitou baterie v počítači. ![]() ![]() ![]() Pro Davida je opět připravena široká škála skutečných modelů zbraní od ručních pistolí a kulometů po raketomety a jiné těžké zbraně jako např. Glock 17, M-16, MP5SD3 a AK-47. Chybět nebudou ani granáty, oslepující dýmovnice a oblíbená C4ka. Bohužel si ani v druhé části nezajezdíme v džípu, ani v žádném tanku i přes to, jak tvůrci neustále mluví o super realistické akci. Takže pokud někam ve hře pojedeme, tak pouze na korbě náklaďáku. Grafika a umělá inteligence Hra poběží na stejném enginu, na kterém běžel první díl Project IGI, protože s nim byli autoři velice spokojeni. Pouze dojde k několika úpravám a vylepšením, protože náročnost hráčů na grafiku velmi rychle stoupá. Opět se na hru budeme dívat z očí Davida Jonesa a při pokládání C4, lezení po žebříku, odemykání dveří či hackování počítače se pohled změní na third-person ala Tomb Raider. Osobně bych se ale přimluvil za klasický Half-Life a jemu podobnému stylu lezení po žebříku, protože když se pod žebříkem objeví nepřítel, tak máte všechny dny sečtené. Lezení na desetimetrovou strážní věž je velice zdlouhavé a vy v tu chvíli nemůžete dělat nic - kromě počítání kulek, které jste dostali do těla. ![]() Příběh budou opět doplňovat rozhovory s vaší centrálou a videa, které budou tvořeny (bohužel nebo bohudík?) v enginu hry. Doufám jen, že budou vytvořeny mnohem lépe, než v předchozím díle. Operátorka Anya totiž v animacích pouze otvírala a zavírala ústa a do toho kdosi povídal, takže se mnohdy stávalo, že Anya mlela na prázdno. Inteligence protivníků v prvním díle takřka neexistovala, což bylo hře velmi tvrdě vytýkáno, a proto nyní tvůrci věnují spoustu času tvorbě počítačových botů. Je ostudou, když ve hře střelíte po nepříteli a on stojí bez pohnutí dál. Maximálně si lehl k zemi a chvíli vyčkával, co bude či nebude, a poté vstal, jako by se nechumelilo. Nepřátelé si nevšímali ani mrtvol ležících kolem, natož na hlasitou střelbu z kulometu. V Project IGI 2: Cover Strike už o sobě prý budou nepřátelé vědět. Budou spolu komunikovat a když bude třeba, tak i spolupracovat. Dokonce budou údajně myslet jako vojáci a využívat taktické a strategické myšlení (to zní děsivě :) Při boji by měli protivníci tvořit skupiny nebo formace a dělit se na části s různými úkoly - například jedna skupinka bude ukryta a bude vás udržovat v palbě, zatímco vás další obklíčí a jiná poběží spustit poplach či zavolat posily. Poslouchá se to hezky, ale to dnes říká každý vývojář akční hry a ve skutečnosti je výsledek bohužel dost odlišný... ![]() ![]() ![]() Konečně také multiplayer Absence multiplayeru vadila mnoha hráčům a možná proto na něj Innerloop Studios vsází velmi mnoho. Půjde hlavně o týmové módy, které dokážou pojmout až 32 hráčů najednou. Autoři se netají tím, že hodlají konkurovat Counter Strike, dokonce tvrdí, že by ho mohl v mnoha ohledech předčit. Je velká troufalost něco takového říct, ale snaha se také cení. V jedné síťové hře totiž nemusí jít pouze o jeden jediný úkol, ale o mnohem více cílů podobně jako v singleplayeru. Kromě známých módů bychom se měli setkat také s mnoha zcela novými a podstatnou část multiplayeru by měly tvořit také kooperativní módy. Otázkou však zůstává, zda se ve hře objeví boti pro méně početné síťové spolky. ![]() Stáhněte si: Project IGI demo (48 MB) a intro (4 MB), Screenshoty Související články: Project IGI recenze (prosinec 2000), Novinkové články |
des připravil: jd |