Pro Evolution Soccer 6 - preview
zdroj: tisková zpráva

Pro Evolution Soccer 6 - preview

7. 9. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Letošní ročník nejhratelnějšího fotbalu doprovázel zmatek v názvu, termínu i spekulace o obsahu hry. Na to však dává zapomenout naše preview, čerpající pouze z oficiálních informací nebo aktuálních ukázek.

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 7.září 2006


Obrázek zdroj: tisková zpráva Nástup podzimu je každoročně ve znamení nových ročníků řady sportovních titulů. Nejinak tomu bude i letos v případě fotbalové série Pro Evolution Soccer, která s číslovkou 6 přichází poprvé i na next-gen platformu (X360). Hra byla oficiálně představena na nedávném veletrhu Games Convention v Lipsku, díky čemuž se s vámi můžeme podělit o dojmy z videoukázek a především informace z čerstvé oficiální tiskové zprávy, vesměs potěšitelné. Připomenu jen, že okolo této hry šla letos už spousta spekulací, čemuž neprospívá ani známý zmatek v názvech této hry, která se v každém koutě světa jmenuje jinak (PES 2007 v USA / Winning Eleven v Japonsku atd.) a vychází v různou dobu. Zapomeňte tedy na dřívější fámy a spoléhejte se pouze na aktuální info z tohoto preview.

 Licence
Licence nebyly v minulosti úplně nejsilnější stránkou hry. Situace se rok od roku pomalu lepší a do PES6 opět nějaký ten licencovaný tým přibude. Především se mluví o nároďácích, a našince jistě dvojnásob potěší, že k nim tentokrát patří i naše reprezentace, která mimochodem byla jedním ze čtyř týmů v předváděné verzi na GC. Krom ní mají mít licenci reprezentace Francie, Austrálie, Anglie, Itálie, Argentiny, Španělska a Švédska. Z klubových se hovoří o plné licenci (myšleno vše, včetně sponzorských log) u týmů Bayernu Mnichov, Manchesteru United, Benficy Lisabon a Olympiacos Piraeus.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázky z X360 verze

Jinak by měli mít už úplně všichni hráči ve hře svá skutečná jména. Fanouškům nemusím asi připomínat neoficiální Superpatche, které jsou dílem kreativní části komunity a každoročně přidají do hry úplně vše od kopaček, po pokřiky z ochozů, a jejich vydání bude jistě i letos jen otázkou času. Pronikání oficialit do PES najdete ale i jinde než na dresech, třeba replaye by měly být zaštítěny logem firmy Canon, jinde narazíte na loga Reebok apod.

 Hratelnost
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hlavní a obrovská síla série PES tkví především v hratelnosti. Ta je dána jak výborným ovládáním, tak i zanimováním všeho, co se na hřišti vaším přičiněněním (i bez něj) děje. Už loňský PES5 animacemi velice příjemně překvapil a nadcházející díl jej opět o pořádný kus předběhne. Zatímco ovládání hry zůstane v podstatě stejné, animace budou neuvěřitelně plynulé a hra má působit autenticky i díky spoustě drobných detailů - jako tahání za dres, strkanice a jim odpovídající reakce. Díky tomu všechno má hemžení na trávníku vypadat opět podstatně reálněji, což můžete sami posoudit třeba z tohoto videa. Zdá se (a snad to tak i bude), že příjemce přihrávky už nebude stát jak zaražený a čekat, až se k němu míč konečně dokutálí, ale sám si pro něj popojde, případně se jinak pohne v souvislosti s aktuální situací a tím, co chce s míčem provést.

Zároveň se prý zapracovalo i na už tak hodně dobré umělé inteligenci, která má vést volné hráče k automatickému nabíhání do otevřených prostor a gestikulování, kam si přejí míč poslat. Naopak obránci si zas budou lépe hlídat soupeře, stavět se lépe pozičně a nenechat se tudíž jen tak zaskočit. Posílena by měla být i hra ve středu pole, kladoucí ještě větší důraz na potřebu vytvářet útoky postupným kombinačním přechodem pásma a hledáním skulin v soupeřově defenzívě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázky z X360 verze

PES6 bude obsahovat nový herní režim Quick Match, což by mělo být rychlé skočení do hry s týmy, které vybere počítač. Do jaké míry budete mít možnost zasahovat do nastavení v tomto režimu zatím ale není známo. Mluví se i o herním režimu odpovídajícímu kvalifikaci na poslední mistrovství světa, kde jsme tak dobře pohořeli, takže aspoň virtuálně by mělo jít tuto potupu napravit. Novinek se dočká i kariérní Master League (dodnes často překládaná jako Liga Mistrů, což je zavádějící blbost).

 Fyzika a grafické pojetí
Ovládání hry (jak už jsem zmínil) se principiálně nijak nemění, což se dalo čekat a je to jen dobře. Přibudou nějaké ty speciální pohyby jako kličkování, ale podstata zůstane zachována. Celá hra se ponese oproti dřívějšku v trochu vyšším tempu. Změní se trajektorie střel a centrů, které jsou nyní zakřivenější vlivem falše, což působí přirozeněji. Míče do běhu mají být přepracovány tak, aby šly lépe dobíhat a zpracovávat – čili opět změna trajektorie, kdy má načechraný míč má spíš tendenci na konci své dráhy padnout k zemi než letět kupředu. Upraveny mají být i hlavičky a voleje směrem k větší přesnosti.

Hra možná trochu zklame svojí grafikou, která na možnosti next-gen konzole nevypadá nijak okázale (o screenshotech z PS2 verze, které se příliš neliší od loňska, ani nemluvě). Údajně se na tom ještě pracuje, tak si nechme hodnocení až pro recenzi, v každém případě aspoň ten trávník a černočerné stíny tak, jak jsou vidět na zmiňované videoukázce, působí hodně nevyladěným dojmem a připomínají pár let staré pokusy konkurenční FIFY. Hlavně ty stíny jsou z hratelnostního hlediska i hodně nepraktické.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
obrázky z PS2 verze, další si můžete prohlédnout v galerii

 Multiplayerové volby
Online hra má podporovat až osm hráčů vzájemně propojených čtyřmi zařízeními, což chápu tak, že na jednom počítači či konzoli mohou naráz hrát online maximálně dva lidé. Tato informace se týká jak konzole XBOX360, tak i verzí pro PC a PS2. Původně tvůrci mluvili o nápadu mít možnost ovládat všechny hráče na place, čili hře až pro dvacet živých hráčů. Zní to fantasticky, nicméně z toho sešlo a nemyslím si ani, že by se nějak houfně ve dvaceti lidech po internetu hrávalo, takže netřeba ronit slzy. Spíš mě budou zajímat nové možnosti online hry, zda budou odstraněna zbytečná omezení, jež hře po internetu chyběla. Krom přáteláku tu má být i možnost hrát různé (zatím blíže nespecifikované) turnaje či ligy. Jednou ze zajímavých zpráv, která nedávno létala internetem, bylo i údajné oznámení režimu diváka, známého třeba ze stříleček jako „spectator“. Že byste se prostě připojili k zápasu, který hraje někdo jiný a sledovali byste dění např. z tribuny, ale potvrzeno to nikde nebylo a tak budeme muset počkat na plnou hru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na úplný závěr jsem si nechal nově zveřejněný termín vydání, který by (přímo z úst Konami, resp. jejich tiskové zprávy z konce srpna) měl být říjnem 2006 pro všechny platformy, tedy nejen XBOX 360, ale i PS2, PC, PSP a Nintendo DS. Ruší se tím tedy dříve avizované posunutí až někdy na přelom roku, tak doufejme, že nově oznámený termín je definitivní a my se tak dočkáme už brzy aspoň hratelného dema, které odpoví na spoustu dalších otázek. Na úplný závěr uvedu odkaz na elektronický časopis o PES6, který pro fanoušky připravili v Konami a najdete tam krom aktuálních informací i historii série PES, rozhovor s hlavním tvůrcem Shingo „Seabass“ Takatsukem atd. Rozhodně tohle anglicky psané PDFko stojí aspoň za prolistování - najdete jej na této stránce. Nashle v říjnu.

Zdroje: tisková zpráva, Xboxyde, fanstránky

Stáhněte si: Videa...

Související články: Novinky, Pro Evolution Soccer 5 recenze, Pro Evolution Soccer 4 recenze, Pro Evolution Soccer 3 recenze



 
Mickey Mouse
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru

 
 
Mickey Mouse

Nejnovější články