Z Xbox Live již jde stáhnout hratelné demo, to PCčkové klepe na dveře a tak nadešla vhdoná chvíle sesumírovat si všechny novinky, na něž se lze za měsíc ve fotbalu od Konami těšit, i tlumočit letmé dojmy z Lipska.
Autor: Fish Publikováno: 22.září 2007
zdroj:
tisková zpráva Již několik let existují dva tábory, jedni obdivují sérii FIFA od EA, druzí nedají dopustit na konkurenční Pro Evolution Soccer. A jelikož letošní FIFA má hráči nabízet mnohem více možností než v letech minulých, chce Konami i PESku přidat několik nových lákadel. My jsme si je na německé Games Convention vyzkoušeli a to samé můžete učinit nyní i vy v X360 demu volně dostupném z Xbox Live.
Během několika posledních pár let se Pro Evolution Soccer stal dokonalou náhražkou kdysi tak populární FIFY od EA. FIFA vždy byla spíš takovým mainstreamovým titulem, přičemž PES se začal orientovat na náročné fanoušky, začal jim naslouchat a postupně se stal tím nejdokonalejším fotbalovým simulátorem. Příznivci série si však v posledních letech stěžovali, že série není skoro vůbec inovativní. Její dokončované pokračování ponese netradičně číslovku 2008, což je samo o sobě předzvěstí razantnějších změn.
Možná konečně dokonalý fotbal Pro Evolution Soccer 2008 přinese mnoho novinek a ačkoliv byly díky prozatímní nehotovosti titulu vidět malinkaté rozdíly především v grafice, nic to neměnilo na celkovém finálním požitku. Hra totiž přinese vylepšenou umělou inteligenci, pracující na principu okoukávání hráčovy hry. Funkce jménem Team Vision se bude postupně adaptovat na hráčův styl a přizpůsobovat svoji hru tak, aby obrana byla sama o sobě účinnější, stejně tak útok.
zdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zpráva TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Nejvíce nás zajímalo, jak se budou chovat samotní počítačem ovládaní hráči a jak budou reagovat na naši hru. A byli jsme potěšeni, neboť PES opět dělá další krok k celkově dynamickému fotbalu – svižné krátké přihrávky a občasné nepřesnosti ze strany soupeřových hráčů dodávají na realističnosti. Odhlédneme-li od výše zmíněného, i tak můžeme říci, že herní systém se oproti loňsku rozhodně zlepšil. Při hře jsme viděli ještě lepší fotorealistickou grafiku, nicméně grafika a vizuální efekty nejsou to, co udrží náročného hráče u fotbalu.
Šikovní brankáři Taktéž chování brankářů, které se postupem let zdokonaluje v tom smyslu, že nikdo není dokonalý, tu uklouzne, nezachytí míč, případně reaguje na jeho pohyb (například míč chytí a "vletí" s ním až do branky). Zrovna tak skluzy jsou lahodnou podívanou, v novém dílu dokonce i velmi účinnou. Nesmíme zapomenout ani na kosmetické změny v podobě zlepšení mimiky hráčů, na nichž je vidět radost ze vstřelené branky i nesouhlas s verdiktem rozhodčího. Když už jsme nakousli fyziku, určitě je třeba zmínit samotný míč – ten nyní budí opravdu "těžký" dojem a při prudké střele z třiceti metrů připomíná letící dělovou kouli a ne rozdováděný hopík z minulosti.
Jak jde čas, zlepšil se i samotný vizuální pohyb hráčů, motion-capture je věc k nezaplacení a autoři se chlubili tím, jak každý hráč běhá jiným stylem. Jejich slova musíme potvrdit, bylo to očividné na první pohled. Komentář ani sponzoři se ve verzi na GC nenalézali, takže v tomto duchu se necháme ještě překvapit. Jen upozorním, že právě komentář byl jedním ze slabých stránek minulých dílu série Pro Evolution Soccer.
Největším neduhem se v minulých ročnících stala částečná absence oficiálních licencí, což je při masové produkci pro next-gen konzole již neakceptovatelné. Konami tak mělo za domácí úkol udělat fotbal s hratelností PES a velkolepou prezentací ve stylu FIFY. V PES2008 si hráči budou moci zahrát za kohokoli například v italské Serii A nebo francouzské první lize. Největším handicapem je ale absence anglické Premiere League - podle prozatím známých informací budou k dispozici pouze týmy Newscastle United a Tottenham Hotspurs. V národní rovině se nově dočkáme výběru například z Brazílie či Portugalska.
Pro všechny platformy stejná hra Když se vrátím zpět k minulému dílu, lišily se verze na jednotlivé platformy dosti zásadním způsobem, především verze na X360 byla do značné míry ořezaná, na druhou stranu i ona přinesla něco, co jsme v PC verzi neviděli (viz recenze). Ale X360 verze PES 2008 již bude obsahovat všechny náležitosti, jako jsou třeba editace vlastních dresů, tvoření nového týmu i vlastních hráčů. V Master League módu pak samozřejmě budete moci hráče použít za příslušný počet bodů dle jeho výkonnosti. Perličkou pro majitele X360 je potom využití Xbox kamery, jež vám pomůže nasnímat obličej a umístit ho do hry údajně s takovou precizností, jakou jsme doposud v žádné jiné sportovní hře neměli možnost vidět. Pro konzolisty ještě dodám, že Konami údajně zapracovalo na ovládání pomocí gamepadů na PS3 i X360, což ovšem já jako zarytý klávesista nemohl posoudit.
Nové PES působí i velmi příjemnou atmosférou, v rámci autenticity se posouvá tam, kde FIFA začala již před mnoha lety. V době, kdy byl míč v autu jsme se mohli cítit skutečně jako v přímém přenosu, kamera švenkovala na hráče zavazující si tkaničky od bot či na divoce gestikulující trenéry, třešničkou na dortíku se pak stala fungující píšťalka v ústech rozhodčího. Přepracované je i menu, které nabízí aktivní 3D prostřed na rozdíl od minulého statického.
zdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zpráva další obrázky z této hry v v galerii
Shrneme-li dohromady všechny oficiální informace i dojmy z živého hraní hry, vyjde nám na světlo hodně zmodernizovaný Pro Evolution Soccer, k vynikající hratelnosti přidávající i propracovanou detailní grafiku a rozličné možnosti pro editaci i těch nejmenších detailů. Nestane se tak, že hráč po přejmenování bude mít na dresu původní jméno, jako tomu bylo v minulé X360 verzi. V novém díle se dočkáme i stínování a podobných serepetiček, pomocí kterých si nastavíte opravdu vše, s čím může být tvorba dresu spjata.
zdroj:
tisková zpráva
Prozatím není jasné, jak bude vyřešena online hra přes PS3 či zda bude nějak upraven Xbox Live systém, jenž byl oproti multiplayeru na PC dost ochuzený. Suma sumárum, Konami se ještě musí snažit, aby koncem října přišla hra na trh řádně vyladěná. Majitelé Wii si narozdíl od všech ostatních budou na titul muset počkat až do příštího roku.