Připomenutí Halo Wars
zdroj: tisková zpráva

Připomenutí Halo Wars

16. 5. 2008 15:15 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

RTS od tvůrců Age of Empires klade důraz na jednoduché ovládání a taktické bojování.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Real-time strategie Halo Wars cílená na konzoli od Microsoftu bude mít, podle šéfdesignéra jménem Graeme Devine z Ensemble Studios, vyladěné ovládání na gamepad způsobem, že vám nijak nemají chybět pro tento žánr obvyklé periferie jako je klávesnice a myš. Má to být prostě mimořádně snadné a intuitivní. Například takhle: tlačítkem A vyberete danou jednotku, pakliže daný button stisknete dvakrát, vyberete všechny jednotky nacházející se v obraze, a pokud třikrát, budou to úplně všechny jednotky na bojišti.

Situaci vám nemá nijak komplikovat kamerové nahlížení na dění, veškeré akce bude možné provést ze standardního náhledu shůry bez únavného otáčení kamerou vůkol - no to jsem tedy zvědav a to tím spíše, že s kamerou se tady nedá nic extra podniknout, můžete se s ní sice přemisťovat skrze bitevní scénu, ale nefunguje podle všeho třeba takový zoom.

V příběhu předcházejícímu událostem v rámci FPS série Halo se připomíná program na vytvoření univerzálního vojáka s kódovým označením Spartan, z něhož pro účely Halo Wars vzejde tým 33 nejlepších mužů, elitních bojovníků na způsob Master Chiefa, s jejichž pomocí tady budete rozsévat zkázu a smrt. Obé samozřejmě v řadách Covenantů a s přispěním známé bojové techniky jako jsou kupř. tanky Scorpion nebo lehké džípy Warthog.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

S tím souvisí důležití upozornění: třebaže před vás tvůrci postaví pořádně adrenalinové a epické bitvy, nedočkáte se údajně obvyklé participace stovek postaviček na place, nepřehledné tlačenice uniformních vojáků (co do schopností), vaši muži budou rozděleni do menších speciálních oddílů, navrch s důrazem na slovo speciální. Takže každý bude určitým způsobem specifický a tomu bude třeba podřídit taktiku vedení boje. Boje, jehož životnost by měl výrazně prodloužit další herní kontent nabídnutý posléze ke stažení, počítaje v to nové mapy a jednotky, přičemž tvůrci opatrně naznačují i eventualitu radikálnějšího rozšíření kupř. o další kampaň.

Své si k téhle kapitole řekne i obsah vytvořený samotnými hráči, jenž bude možné skrze službu Xbox Live sdílet s ostatními, ale ještě předtím za pomoci propracovaného editoru navrhovat. Není mi příliš jasné, zdali editor má být součástí produktu v době jeho příchodu na trh nebo se jej dočkáme později ke stažení.

V lednu to vypadalo na druhou alternativu, nyní Devine neposkytl zcela jasné stanovisko, patrně z důvodu, že Halo Wars takříkajíc prošvihly původně plánované datum vydání a nyní není zcela zřejmé, kdy že se téhle RTS přesně na X360 dočkáme. Potěší zmínka o interakci (jako je schovávání se v sutinách domu) či o kooperativním režimu, takže doufejme, že tahle nepříjemná prodleva bude nakonec stát za to!
zdroj: Gameplayer

mart

Nejnovější články