Preview Splinter Cell Conviction
zdroj: Archiv

Preview Splinter Cell Conviction

5. 5. 2007 10:10 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Odkrýváme páté dobrodružství Sama Fishera, který se naučil používat okolní předměty k boji a různé vychytávky od Hitmana.

Obrázek zdroj: Archiv Finský magazín Pelaaja dostal výsostné privilegium odhalit pátý díl slavné špionážní řady Splinter Cell zrovna v době, kdy se u nás začala prodávat česká verze předešlého Double Agenta. Proti jeho přemrštěné HW náročnosti, absenci více patchů, malou oblibou multiplayeru a celkově proti šanghajské divizi UbiSoftu mimochodem míří petice. Naštěstí novou hru s podtitulem Conviction (Přesvědčení) už dva roky kutí osvědčené, 110 hlav čítající montrealské studio a to pro X360/PC.

Sam Fisher zpočátku zjišťuje, že jeho dlouhodobá spolupracovnice Anna Grimsdottirová, která ho dříve zásobovala klíčovými informacemi, se nachází v nebezpečí a proto znovu vstupuje do organizace Third Echelon. Avšak ta už není tím, čím kdysi bývala. Je plná nekompetentních osob a byrokracie, dává mu do mise nekompletní či chybné podklady, nevyhovující výbavu a neposkytuje mu nezbytnou podporu v situacích vyžadujících rychlé rozhodování. Navíc se hrdina dozvídá o třenici o politickou moc ve vedení Third Echelonu, takže si domýšlí, že celá hrozba vlastně může pocházet zevnitř tajné služby. Proto radši odchází a opětovně se stává psancem, který se snaží Annu zachránit na vlastní pěst a dává přitom najevo své city více než kdy dříve.

Narozdíl od řady jiných her, jejichž vývojáři si ulehčují práci všudypřítomnou tmou, se budou mise ve Splinter Cell Conviction odehrávat za ostrého denního světla. Středobodem hratelnosti se stane fyzika, díky níž budete často improvizovat a po vzoru Dead Rising používat rozličné předměty poblíž - viz třeba chopení se obyčejné židle či zablokování dveří posunutím nábytku (což principiálně zvládají i protivníci). Vše má jít dokonce tak daleko, že všechny objekty nacházející se na scéně de facto tvoří váš inventář: ty menší jako zbraň, ty větší třeba k zabarikádování se. Na prvních scanech výborné kvality (thx SplinterCell.cz& Xboxygen) si můžete názorně prohlédnout i jinou novinku a to házení nepřátel, kteří po letu příhodným směrem mohou být vyřízeni. Toto má být při správném provedení nejefektivnějším pohybem ve hře, kde také půjde někoho postrčit anebo prohodit oknem.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Zpracování bojů na blízko má mít nádech filmové série Bourne (Bourne Identity, Bourne Supremacy), na druhou stranu nečekejte druhý Tekken. Budete smět použít násilí jen na žoldáky nebo teroristy, zatímco stráže a nepohodlné civilisty pouze na nějaký čas učiníte neschopnými odporu. Běžní lidé však při přestřelkách obvykle raději utečou jako ve skutečnosti. Zde musíme zmínit klasické sliby o dynamické umělé inteligenci nepřátel, kteří prý tentokrát budou reagovat a chovat se pokaždé odlišně - včetně přeskakování překážek a schovávání se za nimi ala Gears of War. Herní rozhraní obohatí dva prvky, které uvítají zejména příležitostní hráči. Jednak výstražný metr, podle nějž zjistí, jak daleko je Sam Fisher od prozrazení. Druhak ukazatel takzvaného hrdinského instinktu, který čas od času dovolí spatřit polohu protivníků infračerveným viděním.

Žánrově zůstane pátý Splinter Cell steath akcí nejvíce příbuznou Chaos Theory, ale už to nebude o desetiminutovém čekání ve stínu na vhodný okamžik. Dějištěm bude hustě obývaný a civilizovaný svět (bar, kanceláře, park s 300 lidmi...), kde Sam splyne s davem, který tak poslouží jako pohyblivý úkryt, například při nepozorovaném proniknutí okolo ochranky, které nesmí ukázat svou tvář. Daná situace však bude mít i spoustu jiných (nelineárních/neskriptovaných) způsobů řešení, například schování se za nějakou osobu nebo vyhození palivové nádrže do vzduchu a rozpoutání paniky, ale nesmí to přehánět, nebo na něj zavolají jeho bývalého zaměstnavatele. Sam Fisher bude rovněž bude často postaven před volbu - když ho přistihnou s informátorem, buď pomůže utéct nebo ho nechá napospas policii, ale potom ho už samozřejmě později ve hře nepotká.

Grafiku (zřejmě Unreal Engine 3 / ten z Assassins Creed) autoři příliš nevyzdvihují, ale vychvalují nový systém čistějších a realističtějších animací, bez "klouzání" k cíli a bez nenadálého objevení se něčeho právě sebraného v ruce. Animace ještě nejsou dokončené a popisuje je fanstránka SplinterCell.cz: "Napríklad Sam môže bežať, pri tom chytiť stoličku a hodiť ju. Na stoličke je niekoľko bodov, za ktoré sa dá chytiť a celý pohyb prejde bez seku v animácií." Ovládání bude rozčleněno do tří kategorií / na tři tlačítka: pro použití, útok a číhání, přičemž hra je interpretuje automaticky dle situace, v níž se zrovna nacházíte. Datum vydání Conviction upřesnil časopis Pelaaja na letošní Vánoce.
zdroj: SplinterCell.cz, GameReports, diskusní fóra a další

jd

Nejnovější články