Představuje se střílečka BlackSite: Area51
zdroj: Archiv
Preview

Představuje se střílečka BlackSite: Area51

5. 12. 2006 10:10 | autor: Redakce Games.cz |

Nepřáteli se stanou mimozemšťané s příhodně velkými hlavami, ale jako nějaký méněcenný druh si připadat nebudeme.

Nová sci-fi FPS BlackSite cílená na konzole PS3 a Xbox 360 je pokračováním známé loňské akce Area 51. Hra má podle Playstation magazínu běžet na Unreal Enginu 3 a její tvůrci se chtějí ponejvíce zaměřit na umělou inteligenci (na ní mají vyčleněno hned pět lidí), což zní slibně. Jakkoliv tu proti nám budou stát mimozemšťané s příhodně velkými hlavami, tak jenom doufám, že si nebudu připadat jako nějaký méněcenný druh. To snad nehrozí i díky skutečnosti, že ústředním protagonistou bude dobře vyzbrojený mariňák a výše popsaná AI má především zasáhnout váš speciální vojenský oddíl sestávající ze čtyř mužů (vč. vaší maličkosti). Díky vyřčenému se všichni vojáci prý zvládnou skvěle krýt a kooperovat, což přijde v akci, z níž některé scany tak trochu evokují Hvězdnou pěchotu, určitě vhod!

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Autentický prožitek mají umocnit realistické animace a emoce vojáků, do čehož promlouvá jeden zcela zásadní prvek. Morálka. Na základě vašeho zdárného počínání a konání totiž roste dobrá nálada a kuráž vaší jednotky a s tím související následná agresivita při konfrontaci s nepřítelem, v opačném případě se mohou častěji obracet na ústup anebo raději setrvávat v bezpečném úkrytu. Kvůli lepšímu povědomí, jak dobře si vedete, však nemají chybět zřejmé vizuální indikátory na obrazovce. Tahle válka se přitom bude odehrávat na naší planetě, o jednom z míst koneckonců vypovídá samotný název hry. A jen tak mimochodem, zapomeňte na laserové blastery - zde se chopíte řekněme klasických automatů a ku pomoci vám mají být i další zbraňové systémy současnosti, přičemž o atmosféru se dílem postarají také vaši spolubojovníci skrze časté dialogy a komentáře. Své by si k tomu mohl říci ještě scénář, jejž má mít na triku Susan O’Conner, profesionální herní scénáristka, která má za sebou navržení příběhu pro Gears of War a připravuje BioShock. Pravda, v Gears of War je zajímavá především hlavní příběhová kostra, story a postavy se potom už nikam zásadně nevyvíjí, ale třeba bude u BlackSite v tomto směru úspěšnější.

Předchůdce Area 51 nedopadl podle všeho špatně a námět pokračování nezní nejhůře, ale mám obavu, že z toho nic velkého nevzejde. Tato ani tak nepramení z předem daného ohlášení, že Midway tu rozhodně nechce nějakým zásadním způsobem měnit tenhle klasický žánr, že hodlá představit hru, u níž se budete především dobře bavit a tady též s podporou multiplayeru a jednoduché, jedno tlačítkové kooperace s vašimi spolubojovníky, umožňující dílčí vyladění taktiky boje. Na vině je spíš skutečnost, že Midway prostě moc dobrých, lépe řečeno špičkových her na svědomí nemá, a navíc interní Midway studio z Austinu se dosud nijak nepředvedlo, ale v létě 2007 budeme chytřejší.
zdroj: OPSM

mart

Nejnovější články