
"Chceme učinit PES 2010 uživatelsky přívětivější a soustředit se na fotbalovost, kterou jsme prosluli," říká v narážce na upozadnění licencí a pozlátka producent Naoya Hatsumi z japonského tvůrčího týmu. Ten se letos rozrostl co do počtu, i co se týče zrodu samostatných vývojářských oddělení, vyhrazených vždy na určitý aspekt hry, např. multiplayer, který díky tomu dozná zatím neupřesněných změn. O čem se tedy po dnešku začne mluvit?
- Hratelnost má být reálnou fotbalovou simulací, vyžadující strategické myšlení i rychlé reakce, které se však nikdy nenaučíte dokonale a pořád před vámi bude nějaká výzva. Intuitivní zónová obrana má vykrývat prostory a nutit tak k neustálé snaze o nacházení nových cest k vedení útoku.
- Při útoku můžete udílet pokyny více svým fotbalistům naráz, abyste je poslali do různých míst hřiště, kde posléze obdrží přihrávku, což otevře další možnosti ke skórování. Při zahrávání přímého kopu konečně půjde svobodně pohybovat fotbalisty, kteří čekají na centr ve velkém vápně. Pro penalty zase bude implementován úplně nový systém, abyste měli jejich zahrávání (umístění i přesnost) více pod kontrolou.
- Do umělé inteligence integrován systém Teamvision 2.0, kdy záložníci a obránci více spolupracují. V předešlých ročnících ovlivňovala pohyby hráčů zadaná formace týmu, ale v PES 2010 bude nový systém závislý na obranné a útočné povaze jednotlivých hráčů. Každý má mít unikátní AI provázanou se spoluhráči, kteří znají jejich silné i slabé stránky. Takže když se například míče zmocní ten, o němž ostatní ví, že dokáže dát dobrý centr, více spoluhráčů mu naběhne do pokutového území. Pokud je někdo znám jako schopný fotbalista při soubojích jeden na jednoho, obránci se ho budou snažit vykrýt ve více lidech.

- Chytřejší rozhodčí, kteří mají větší cit pro ponechání výhody. Také už nemají padat laciné branky.
- Zásadně přepracovaná vizuální stránka, s emocemi, výrazy a vzhledem postav ještě bližším skutečným vzorům. Nasvětlení scény bude nově záviset na různých podmínkách zápasu, masivně se vylepší detaily trávníku i stadionu, kde pro intenzivnější atmosféru zazní nové skandování, chorály i bude daleko znatelnější, kdo je zrovna domácím klubem (komentovat zápas ale naštěstí nebude fanoušek soupeře :)
- Animace na sebe nově plynuleji navazují, včetně driblování či střel na bránu propojených s předešlými akcemi. Z individuálních triků přibudou některé nové, zatímco animace např. pro pohyby otáčení nebo odkopávání hráčů budou výrazně zdokonaleny.
- Rozšířený režim Master League s manažerskými aspekty, dovolující řídit tým po delší dobu a více různými prostředky. Taktiku pro zápas půjde určit v novém, svižnějším, ale zároveň bohatším systému před výkopem i během zápasu. Definujete frekvenci nahrávek, poziční hru či výši obrany, aby přesně seděla stylu vašeho oblíného klubu z přednastavených voleb (Juventus Turín, FC Barcelona atd.).
- Posílena licence od UEFA, díky níž si PES 2010 zajistil, že bude jedinou hrou s Evropskou ligou (soutěž dříve nazývaná Pohár UEFA). O práva na obsažení Ligy Mistrů se ale bude teprve jednat.
zdroj: PR, IGN