OpenMW by měla nabídnout nejen velkou míru svobody pro modery, ale také již zmíněný multiplayer. Na záběrech videa se můžete ostatně podívat na jeden z prvních testů nebo spíše experimentů s hrou více hráčů. Konkrétně jde o test synchronizace pozic hráčů, inventáře, informací o rasách, atributů hráčů a animací.
Podle záběrů videa je zřejmé, že OpenMW je i po letech vývoje stále na začátku cesty. Vývojáři by chtěli ve verzi 1.0 nabídnout kompletní Morrowind na open source enginu společně s možností tvorby modů i celých her. Cílem je také nativní chod hry na Windows, Macu a Linuxu, stejně jako podpora veškerého existujícího obsahu. Tím se rozumí datadisky Tribunal, Bloodmoon a všechny uživatelské mody, které nepoužívají externí programy a knihovny.
Na seznamu přání pak mají tvůrci ještě opravu bugů, vylepšení uživatelského rozhraní a deníku, lepší grafiku, fyziku i umělou inteligenci. Tolik k verzi 1.0. Někdy poté by měly do hry/platformy přibýt pluginy, vylepšené herní mechaniky a souboje, lepší modovatelnost, podpora multiplayeru a podpora Androidu, iOS, FreeBSD, Raspberry Pi a dalších platforem.
Tohle všechno je ale ještě daleko. Vývojáři v listopadu zveřejnili verzi 0.37.0 a nějakou dobu si ještě počkáme, než bude možné využít OpenMW pro plně funkční, odladěné a zábavné hraní Morrowindu v multiplayeru. Jestli je něco podobného vůbec možné, samozřejmě...
Další videa a detailní technické informace k OpenMW můžete sledovat na oficiálních stránkách projektu.