Ten by toho měl zvládat zdaleka nejvíc v celé historii enginů a vůbec vývojářských nástrojů Avalanche a má být šitý na míru Just Cause 4. Tedy obřímu sandboxu se spoustou systémů, fyzikou a možností vyhodit do povětří téměř cokoliv.
Vývojáři u prezentace enginu použili hezký a trefný příměr, který by se dal aplikovat pravděpodobně i na celou hru či sérii: prý se nesnaží znovu vymyslet kolo – namísto toho se snaží kolo z bicyklu přeměnit na kolo z monster trucku...
zdroj: Archiv
Těžko vypíchnout jednu hlavní devizu enginu Apex, nicméně jednou z na pohled nejvýraznějších novinek celé hry je bezesporu počasí. Dynamické a extrémní počasí bude do jisté míry měnit nejen herní prostředí, ale i váš herní styl. S počasím totiž nemůžete bojovat, nemůžete po něm střílet nebo ho vyhodit do vzduchu, jako skoro všechno ostatní.
Je tedy na vás, abyste se naučili s počasím nejen počítat, ale využít jeho sílu ve svůj vlastní prospěch a v neprospěch nepřátel. Ostatně tvůrci bez obalu přiznávají, že Just Cause 4 rozhodně není první hra s tornádem, ale jedním dechem dodávají, že je to první hra, kdy si můžete vzít wingsuit a vletět přímo do tornáda. A když budete vědět, jak na to, a naučíte se s tornádem pracovat, nesemele vás způsobem, jakým dokáže semlít nepřátele, mosty, letadla či budovy.
zdroj: Archiv
Počasí ve hře navíc nebude naskriptovaná, předem připravená věc, která by se objevila jen v určitých chvílích. Tvůrci si dali tu práci s jeho „plnohodnotnou“ simulací, kdy se bere v potaz například i vlhkost, směr větru, tlak a další faktory, z nichž se nakonec vypočítá tvar mraků. Ty už nejsou navíc jen nějakou 2D texturou na nebi, ale mají skutečnou masu a v rámci herního světa se mají chovat uvěřitelně.
Vývojáři se v přiložené (a možná až rušivě přestylizované) sérii videí ze zákulisí rozpovídali také o novém přitahovacím háku, bez kterého bychom si mohli Just Cause jen těžko představit. Nový přitahovací hák má nabídnout nejen spoustu nových možností, ale především má otevřít prostor kreativitě hráčů, jak se můžete ostatně sami přesvědčit z jednoho z videí.
zdroj: Archiv
Jistých změn se dočkal i samotný Rico Rodriguez, hlavní hrdina všech dílů série. Ničeho razantního se ale bát nemusíme, vývojáři z něj chtějí udělat jenom alespoň o trochu více uvěřitelnou postavu. Zaměřit se více na jeho motivace, možná i jeho lidskou stránku, ale ve výsledku to bude pořád starý dobrý Rico s koženou bundou, přitahovacím hákem a schopností dělat věci, které by jinde jen tak neprošly.
zdroj: Archiv
Just Cause 4 dorazí na PC, PlayStation 4 a Xbox One 4. prosince a zatím to vypadá, že bychom se mohli dočkat opravdu pořádného pokračování. Trojka své kvality samozřejmě měla a Honza Slavík jí dal v recenzi sedmičku, ovšem v mých očích se Just Cause 3 oproti dvojce neposunulo kupředu tolik, kolik bylo potřeba. Čtyřka solidní posun naznačuje a vlastně i slibuje, tak snad to tentokrát klapne.
zdroj: Archiv