Midway pomalu dokončuje jejich Austin Studio, v jehož čele sedí Harvey Smith a jistě není bez zajímavosti, na čem všem tento člověk participoval. Má za sebou např. System Shock, oba díly Deus Ex, či CyberMage, přičemž ani v jednom případě nešlo o čistokrevnou, lépe řečeno klasickou FPS, takže asi nepřekvapí, že i BlackSite: Area 51 (PC/ X360/ PS3) bude trochu komplexnějším herním prožitkem. Kde se nadějete boje proti mimozemským kreaturám. Hlavním protagonistou přitom bude bývalý univerzitní fotbalista jménem Aeran Pierce, člen Delta Force, a jeho oddíl Echo, sestávající ze čtyř lidí. Někdy bude v akci sám, jindy mu budou nápomocní jeho lidé v počtu 1-3 mužů, mající svou vlastní osobnost a ambice. A byla-li řeč o mužstvu, z téhle definice trochu vybočuje Noa Weis jako medička a konzultant.
V akci, tedy při konfrontaci s nepřítelem, přitom důležitou roli sehraje morálka týmu… Dostanete-li se do ožehavé situace, ve které se nebudete příliš angažovat (střelbou či potřebnými pokyny směrem k vašim mužům), prostě nebudete příliš efektivním velitelem, nadějete se následujícího chování svých podřízených. Nejprve si začnou stěžovat, poté se budou angažovat v méně riskantních manévrech, jako je krytí a střelba naslepo, a nakonec se od nich dočkáte vyloženě defenzivní taktiky. Ovšem povedete-li si dobře, počítaje v to uštědřování headshotů či vyhnutí se zcela zbytečnému zranění některého z vašich lidí, můžete naopak čekat jejich zvýšenou agresivitu vůči nepříteli, kterému náhle dokáží způsobit mnohem větší potíže a ztráty.



K čemuž poslouží soudobá vojenská technika viděná u speciálních složek, plus nějaké speciality vycházející z povědomí o pokrokové mimozemské technologii. S čímž se váže příběhové pozadí se silnými politickými konturami, přičemž za krizí, v níž se nečekaně ocitáte, má být americký tajný program vývoje nového prototypu vojáků. Proti nimž tu mimo jiné budete stát, přičemž v rámci různých typů nepřátel se počítá i se zcela odlišnými modely jejich chování. Je tu například Scout, který se snaží do poslední chvíle krýt a na inkriminovaná místa vysílá posily k tomu určených bojovníků. A nebo se přemění na sebevražednou bombu, která se pokradmu plazí k vašemu postavení! Jež budete moci snáze hájit díky přislíbenému kooperativnímu režimu pro dva hráče.
Pochopitelně se ve hře počítá také s nabídkou klasických online módů, ve hře, co má být jinak svižnou střílečkou s taktickými prvky a něco vozidly k ovládání, ve hře odehrávající se v prostředí se spoustou zničitelných věcí a podle tvůrců podařenou atmosférou, umocněnou příběhem a AI nepřátel, která má reagovat velice dynamicky - podle momentální situace. Tvůrci si moc pochvalují Unreal Engine 3, teď ještě, aby podobná slova mohla zaznít směrem od herní obce, jež by si tenhle FPS projekt měla mít možnost zahrát skrze demoverzi, co by se před vydáním plné verze měla objevit na trhu. Respektive na internetu.