Notchova 0x10c bude mít možná měsíční předplatné
zdroj: tisková zpráva

Notchova 0x10c bude mít možná měsíční předplatné

30. 11. 2012 11:20 | Preview | autor: Adam Homola |

Markus “Notch” Persson, známý hlavně jako tvůrce Minecraftu, v současné době pracuje na projektu 0x10c, což má být něco jako sci-fi akční sandbox RPG s multiplayerem. Některé věci kolem hry stále ještě nejsou úplně jasné a jednou z nich je také platební model. Jednou z variant, které připadají v úvahu, je pravidelné měsíční předplatné. Což by byla zajímavá volba, obzvláště u “indie” hry, když od tradičního modelu měsíčního předplatného dávají skoro všichni ruce pryč. Podle Notche by to ale mohlo dávat smysl a hra musí nějak vydělávat.

Předplatné by souviselo hlavně s emulováním palubních počítačů na lodích hráčů a 0x10c by pak měla i jakousi “multiverse” část, která by prý byla tak trochu jako MMO. Emulování počítačů pro velké množství hráčů by ale zatěžovalo servery, za které je potřeba platit nemalé peníze. Proto (možná) ono měsíční předplatné. Jedno předplatné by vám podle Notche dalo přístup k jednomu generátoru, ale klidně by prý mohlo hrát několik lidí na jedné lodi s jedním generátorem. Spousta hráčů by ale chtěla pilotovat vlastní loď = co loď to předplatné. Možná. Nic ještě není definitivní.

Notch se nevyhýbá ani případným budoucím změnám. Není proti tomu, aby v budoucnu hra nabídla nějaký free to play systém, když po něm bude poptávka. Ostatně zisky z free to play her bývají často větší, než od klasických modelů, což si tvůrce Minecraftu uvědomuje. Další možností je prodávat hru bez měsíčních poplatků a dotovat ji z toho ohromného balíku, který Mojangu vydělal Minecraft. Jenže to se Notchovi moc nepozdává.

“Jasně, je pravda že bychom to mohli monetizovat z prodejů Minecraftu. Pak by nás ale 0x10c jen finančně zatěžovalo. Projekt je pak v situaci, kdy je to spíše hra jako charita, ale vy si za ni pořád necháváte platit. Radši bych byl, kdyby se hra sama uživila, jinak to není dobré,” řekl Notch v rozhovoru pro PC Gamer.

Poté ještě dodal, že ať už to dopadne jakkoliv, nějak zpoplatněna hra být musí. Mojang je firma jako každá jiná a není důvod dělat projekt, na kterém by tvůrci ztráceli peníze a museli ho dotovat z jiných svých aktivit. Teoreticky by mohl být jednou možností třeba Kickstarter, ale na ten Notch zatím nechce. Ne snad že by mu to přišlo nějak nemorální, prý to jednoduše nepotřebuje. Zajímavě ale obhájil vývojáře, kteří asi nějaké peníze mají, a přesto jdou zkoušet štěstí na Kickstarter. Konkrétně byla řeč o projektu Godus od Petera Molyneuxe a jeho studia 22 Cans.

Notch zdůraznil, že sice neví, kolik peněz má osobně Molyneux, ale jeho nové studio moc peněz nemá. “Ano, jsou to zkušení a známí vývojáři, ale ve firmě moc peněz nemají a nějak ten projekt musí zafinancovat. Kdyby to chtěl Peter zafinancovat ze svých osobních zdrojů, tak si nejsem jistý, jestli by zrovna tohle bylo to nejlepší řešení. Například Mojang má tolik peněz přímo ve firmě, že nemusíme před vývojem hry shánět peníze. A my stejně nevyvíjíme hry tak, aby to bylo velké riziko. Zrovna teď na 0x10c pracují jen dva lidí, takže to v porovnání s prodeji Minecraftu není tak velká investice,” prozradil Notch.

Nejnovější články